Här är protokoll från styrelsemöten 2012, senaste protokollet överst.
Protokoll fört hos Christer i Kärragärde 12/1-13.
Närvarande: Christer Ekegren, Ann-Sofie Skantze, Annika Jacobsson, Barbro
Thörnqvist.
Frånvarande:Robert Odd, Roland Azelius.
1. Föregående protokoll godkänns av styrelsen.
2. Till protokolljusterare väljs Barbro Thörnqvist.
3. Ärende att ta upp på årsmötet.
- årsmöte som vanligt
- val av festkommite
- val av speltid och antal brickor på måndagar
- högst 18 minuters spel för varje rond, klockan måste respekteras
- bestämma smörgås eller ej på måndagar
- önskemål om vidareutbildning
4. Speldagar, samarbete med UBS, tisdagar
- utveckla till ett förslag om samgående/allians?
- om så, nu är det rätt tillfälle att ställa önskemål för trivselbridge,
antal brickor mm, för måndagar,
( bridgeförbundet skickar ut nya inbetalningskort i namnet på
alliansföreningen.)
- en allians kräver ytterligare ett årsmöte i april, bildande av interimstyrelse
över sommaren
med lika många medlemmar från Redubbelt som UBS
- önskade fester och trivselregler som grund för att utveckla samarbetet
- önkemål om styrelseform och representetion för utökat samarbete.
5. Resultat av medlemsprojekt enligt motion nr.3,(årsmötet 2012) Annikas
ansvar.
6. Motion för en allians?
- information och presentation till medlemmarna en halv timma före
måndagsspel.
7. Praktiska detaljer:
- ytterligare förberedelser inför årsmötet
dagordning, verksamhetsberättelse, revisionsrapport, kassarapport ska ligga
på borden vid årsmötet.
- bestämmer att det ska vara mixspel i februari
- Ann-Sofie skickar brev till valberedningen
8. Mötet avslutas.
Ann-Sofie Skantze Christer Ekegren
Åter startida
Protokoll styrelsemöte BK Redubbelt fört på Trädgården 17/12 2012
Närvarande:Christer Ekegren, Roland Azelius, Robert Odd, Annika Jacobsson,
Barbro Thörnqvist, Ann-Sofie Skantze.
1. Föregående protokoll uppläses och godkänns av styrelsen.
2. Godkännande av dagordning.
3. Underlag för årsmöte 2013
- fastställt datum för årsmöte 18/2 2013 kl. 17.00.
- senast en vecka före årsmötet skall motion vara styrelsen tillhanda.
a. datum för kallelese till årsmöte v. 5
b. annonser i UT,STT, datum för annonsering, V5 Christer.
- Framtagande av underlag för årsmötet.
a. dagordning Annika
b. verksamhetsberättelse för 2012 ansvarar Ann-Sofie.
c. protokoll till revisorerna.. Roland
d. ekonomisk redovisning ansvarar Roland för.
e. röstningsunderlag styrelse; festkommité = valberedningens ansvar
f. praktiskt arbete, kopiera upp underlag mm = Annikas ansvar.
4. Styrelsebeslut på två firmatecknare för BK Redubbelt blir Roland och
Christer.
- kassör /ekonomiansvarig Roland fakturerar UBS
5. Praktiska detaljer:
- Rensa på kontoret, arkivera gammalt material, bereda plats.
- Ansvarig för köksskåpet Barbro, ser till att det finns kaffe, te, servetter,
köpa in "små" kaffemjölk med lång hållbarhet sköts av Barbro
- Tisdag 15/1 kl. 11.00 ska kontoret städas alla som kan ställer upp.
6. Övriga ärenden.
Ansvarig tävlingsledare övervakar att papperskorgar på toaletterna verkligen
töms efter varje speltillfälle. Alla ska hjälpas åt att tömma papperskorgarna.
Ansvar för att de töms har de som sköter köket/fikat för kvällen.
7 Nästa styrelsemöte Christer återkommer.
8 Mötets avslutande
Ordföranden avslutade dagens möte.
Ann-Sofie Skantze Christer Ekegren
Åter startida
Protokoll styrelsemöte BK Redubbelt 2012-11-19
Protokoll fört på Trädgården 19/11 2012
Närvarande var: Christer Ekegren, Robert Odd, Barbro Thörnqvist, Annika Jacobsson, Ann-Sofie Skantze.
1. Föregående protokoll upplästes och godkändes av styrelsen.
2. Samarbete, slutligt dokument, avsiktsförklaring med bilagor tas fram för
undertecknande.
- Utvärdering av uppstart av samarbete: Annika talar med alla medlemmar
den 10/12.
- Tisdagar UBS
- Kvittenslista nycklar. Uppdateras. Ann-Sofie tar tillbaka sina nycklar av
Göran Johansson.
3. Avtal med hyresvärden.
- Avvaktar kostnadsförslag Söndagar våren 2013 från HFU.
4. Uppstart bridgemate :
- pågår torsdagar fungerar hyfsat hittills.
- Önskemål ?
- mycket viktigt att tävlingsledarna får utbildning i Bridgemate.
- Christer bokar utbildningsdag.
5. Fördela ansvar inom styrelsen.
- Listor för våren 2013
Kaffelista ordnar Annika och Ann-Sofie, det behövs 3 personer för varje
tillfälle.
- Speldagar ex. Förbundets tävling i februari, mindre rutinerade, som utbildad
tävlingsledare ska hålla i.
- Förberedelse för årsmöte februari 2013 - verksamhetsberättelse,
tävlingskommite´, festkommite´.
- Inventering av kontoret, arkivera äldre material som inte behöver vara
framme.
6. Utbildning:
- Bridgemate?
- Ruter?
- Underhåll hemsidan - 2 personer bör utbildas - Christer och Robert tills
vidare.
7. Praktiska detaljer:
- Kassa, ansvarig för upptagande av spelavgifter
- på måndagar utses Jan-Gunnar.
- på torsdagar ansvarar Inger och Barbro (Barbro önskar slippa halkiga
mornar)
- de är också ansvariga för att kassan kommer till banken eller förvaras
mellan speldagar.
- ansvarig för att köksskåpet hålls uppdaterat - kaffe, te, servetter
köpa "små" kaffemjölk med lång hållbarhet.
8. Övriga ärenden.
- Gunnar Askehalls fråga om att återgå till 20 brickor på måndagar avslogs 24
brickor kvarstår från kl.18.00.
- Alla i styrelsen får hjälpas åt att övervaka så att papperskorgar på toaletten
verkligen töms efter varje speltillfälle.
Ann-Sofie Skantze Christer Ekegren
Åter startida
Protokoll styrelsemöte BK Redubbelt 20121015
Närvarolista: Christer Ekegren, Barbro Thörnqvist, Annika Jacobsson
1. Föregående möte, protokoll uppläses, godkänns av styrelsen.
2. Dagordningen godkändes med tillägg pkt. 4. Godkändes
Protokollförare och justerare valdes. Christer, Annika
3. Beslut om samarbete, slutligt dokument, avsiktsförklaring, med
bilagor tas fram för undertecknande.
a. De underlag som tagits fram för samarbete, ”Letter of intent”, med
bilagor godkändes.
b. Nedanstående punkter, tisdagar, kontor samt iordningställande
godkändes.
- Tisdagar UBS startar 23/10.
- Beslut om att UBS får använda kontoret.
- Bifalles ovanstående iordningställs kontoret för att detta behov.
(Hyllor, skåp mm som behövs rent praktiskt.)
4. Avtal med hyresvärden. Bör ske snarast.
(Christer har möte med hyresvärdens styrelse tisdag 16/10. Återkommer
med kontrakt för underskrift av Roland, behörig
förenings/firmatecknare. )
Godkändes.
5. Speldagar, samarbete med UBS, tisdagar.
- Önskemål om stora lokalen och köket, söndagar, läggs fram till hyresvärden.
(Christer gör detta på mötet tisdag 16/10.) Godkändes
6. Uppstart av medlemsprojekt enligt motion nr.3, Annika ansvarar.
- Annika bestämmer nytt möte med UBS för undertecknande av letter of
intent.
7. Utbildning.
- Maj-Britt, Robert, Roland, Jan-Gunnar, Christer åker på mötet 20/10 i
Skövde.
Kostnad 250:- per deltagare. Godkändes
8. Praktiska detaljer:
- Kassa, ansvarig för upptagande av spelavgifter torsdagar.,Barbro önskar
slippa halkiga mornar. Göte, Ingvar och Gunnar Askehall tillfrågas av
Christer.
- Ansvarig för att kassan kommer till banken eller förvaras mellan speldagar.
Frågan öppen tills vidare.
9. Övriga ärenden.
- Hösttävlingar: - bjuda in annan klubb ? Förslaget öppet för önskemål.
- Hygienproblem ! (Vi har en medlem som lämnar blöta stolar efter sig. Hur
hantera? )
Christer pratar med berörda.
Ulricehamn som ovan
Christer Ekegren Annika Jacobsson
Åter startida
B K REDUBBELT
Protokoll fört på styrelsemöte på ”Trädgården”
Närvarande: 2012-08-12
Ordförande Christer Ekegren
V.ordf. Robert Odd
Kassör Roland Azelius
Sekr. ( för kvällen ) Annika Jacobsson
Ledamot Barbro Törnkvist
§ 1 Ordförande öppnar mötet.
1. 2012 09 01 Inbjudan till Herrljunga. 11.00 Årsmöte därefter spel.
Christer åker på mötet och vill gärna att någon mer följer med så det även
kan bli spel.
2. På Opalen i Jönköping spelas silvertävling.
3. Medlemmar som inte betalat in sin årsavgift till Bridgeförbundet belastar
klubben med 40 kr. per speltillfälle. Ordförande i Redubbelt har hjälpt 2
av våra medlemmar med inbetalningen men har trots det fått en
extradebitering för Sven-Gunnar Engvall och Inga-Britta Karlberg för spel
torsdagen 2012 08 16.
Ordförande har nu, av Bridgeförbundets kansli, begärt en uppdatering av
inbetalda medlemsavgifter. Deltar icke betalande medlemmar i tävlingen
är risken att tävlingen inte ger några poäng och i värsta fall stryks hela
tävlingen.
4. Enligt dagordningen och protokollet från förra mötet hos Christer är
Bridgemate ännu inte beställt. Christer har haft kontakt med ordförande i
UBS, Roy Carlsson, och fått besked att dom är på väg att uppdatera sitt
system för 20 bord till en kostnad av c:a 5 000 kr. Då vi diskuterar ett
eventuellt samarbete med UBS för tisdagstävlingarna i vår lokal, blir
förslaget att fördela kostnaderna och intäkterna på ett smidigt sätt. (
Gäller även användning och kostnad för Bridgemate ) Möte med Roy
planeras för träff snarast.
5. Brickläggningslista skall göras.
Tävlingsledarna bestämmer spelform men 1:a och 3.e måndagen i
månaden skall det vara barometer. 3:e måndagen skall det vara dubbla
resultatlistor, med och utan handicap, med 2 prisbord. (man kan inte
vinna från båda borden)
6. Festkommitté: fråga Göran oh Marita, Siwert har eventuellt avsagt sig,
men kolla.
Höstfest 13 oktober. Spel 14.00 i Trädgården och mat i Logernas hus
18.00 Julfest 8 december. Spel 11.00 i Trädgården och mat i Logernas
hus 18.00
7. Styrelsen har godkänt ett bidrag på totalt 1745 kr. för Robert Odd som
deltagit i SM-spel i Örebro.
8. Speltiderna måste följas bättre!
9. Mötet avslutas med Tack för denna gången.
Ulricehamn som ovan
Christer Ekegren Ordf. justerare Annika Jacobsson sekr.
Åter startida
SOMMARUPPEHÅLL
Protokoll fört på styrelsemöte för BK Redubbelt 21/5.
Närvarande var: Christer Ekegren, Ann-Sofie Skantze, Robert Odd, Annika
Jacobsson, Barbro Thörnqvist.
1. Föregående protokoll upplästes och godkändes med viss justering.
2. Höstens spelschema ordnar Christer, torsdagar kör vi augusti ut, som
tidigare. Höstfesten beslutas att bli 13/10 med spel kl. 14.00
på "Trädgården" sedan träffas vi 18.00 i Logernas Hus då blir det mat från
Allanssons.
Underhållning kollar Robert och Christer upp.
Julfesten beslutas bli 8/12 vi börjar med spel på "Trädgården kl.11.00
sedan julbord i Logernas Hus kl.18.00.
3. Ansvariga för upprättande:
- brickläggning, tävlingsledarna bestämmer vilket spel.
- höstens spel börjar med barometer 20/8 och 21/8.
4. Beslut om tävlingsbidrag till SM deltagare. Vi stöttar med ekonomisk hjälp
som bestäms från gång till gång.
5. Redovisning av pågående arbete:
- torsdagslunch 24/5 på Bryggan kl. 14.00
- priser Maj-Harry
- tävlingsledare
- bridgemate
- utbildning sker 1:a veckan i september (med fest efter)
6. Festkommite.
- höstfestens verkställande meddelas senare om dagar.
7. Utvärdering måndagsspel:
- beslutas att det ska spelas 24 brickor med start iaugusti kl. 18.00.
8. Tävlingsansvariga, stöd åt spelledare:
- tävlingsledaren får själv bestämma vem han ska ha som medhjälpare
de får själva sköta spelledarlista
- rapportering/registrering tävlingar måndag, tisdag, torsdag Ansvariga
= ??
- rapportering till tidningar Ansvariga = Tävlingsansvariga
10. Praktiska detaljer:
- de som fått ut kontorsnycklar skall registreras och kvitteras hos Barbro.
- inventering kontoret, hittar alla berörda?
11. Uppdatering av medlemsregister:
för att få in medlemmarnas e-mail adresser skickas lista runt på
medlemsmöte.
12. Det planerade samarbetet med UBS ock BKR skjuts upp till hösten.
- torsdagar pågår i egen regi hela sommaren.
13. Nästa styrelsemöte: beslut tas att träffas var tredje måndag i varje
månad kl. 17.15.
Ulricehamn som ovan
Christer Ekegren Ann-Sofie Skantze Robert Odd
Åter startida
Christers minnesanteckningar från:
Dagordning styrelsemöte BK Redubbelt 20120502
Närvarolista: Christer Ekegren, Ann-Sofie Skantze, Robert Odd, Barbro
Thörnqvist, Annika Jacobsson
1. (Föregående möte, protokoll uppläses, godkänns av styrelsen. )
Redovisning av pågående arbete:
2. Uppstart av tävlingssektion:
- tävlingsledare: Tävlingsledarutbildade.
Ingvar Odd, Maj-Britt Hallkvist, Göran Johansson, Roland Azelius, Jan –
Gunnar Roos, Harald Ljung, Sven-Erik Andersson
- omfattning av ansvar: Definieras av tävlingsledarna.
* Jan-Gunnar berättar om tävlingsledarens ansvar och skyldigheter, enligt
handboken.
+ beslut togs att: tävlingsledaren ”äger” sköter spelkvällen.
+ speltid 16 min, per två brickor inkluderar flytt till nästa bord.
Klubben skall följa förbundets regler / rekommendationer
- ansvar för tävlingar under våren:
3/5 Maj-Britt
5/5 Vårfesten Göran Johansson
7/5 Harald
8/5 Jan-Gunnar
10/5 Ingvar
14/5 Roland
15/5 Sven-Erik
17/5 HELGDAG
21/5 Harald
22/5 Göran
24/5 Maj-Britt
28/5 Roland
29/5 Jan-Gunnar
31/5 Sven-Erik
7/6 Ingvar
14/6 Maj-Britt
+ listan delades ut och accepterades av tävlingsledarna
+ Mabj-Britt önskar stöd med ruter registrering, rapportering. PGA
synproblem.
- tävlingsansvarigas åsikt: När? Var? Hur? Vem?
+ SPEL REGLER; ingen plockar in saker förrän sista bordet är färdigt.
skall vara tyst och lugnt i lokaleen.
+ KONTORET ÄR STÄNGT. Endast tävlingsledare och utsedda funktionärer
äger tillträde under spelkvällen.
+ Kopior av resultaten läggs ut av tävlingsledaren, inget spring på kontoret.
- behov av utbildning Ruter och brickläggning.
+ Christer ställer upp vid brickläggning och på begäran. Detta för att få två
och två vid datorn.
+ Inläsning av lagda brickor i Ruter. Christer visar alltefter önskemål.
Underhåll hemsida. Några i styrelsen.
+ Christer, Roland och Robert
3. Festkommite.
- vårfesten Tack till festkommiten ”snabba ryck”.
4. Speldagar, spelansvariga; Måndag, tisdag och torsdag:
- tävlingsplan för våren
+ sita speldag för månd, tisdag är 11 respektive 12 juni Skall anslås.
- ansvariga Skall sättas upp ett meddelande om vilka som ansvarar.
- prisbord Tisdagar ”Maj-Harry” fastsällt.
+ Månd, Torsd beslutas av spelansvariga.
5. Utvärdering måndagsspel 18 brickor + Löper våren ut.
6. Utbildning: Efter värdering av tävlingansvarigas åsikt.
- registrering / rapportering tävlingar Ansvarig = + Tävlingsledare utser
till akuell tävling.
- skötsel hemsida Ansvariga = + Christer, Roland och Robert
- rapportera till tidningar Ansvariga = + Tävlingsansvariga till STT.
+ Ann-Marie Odd till UT
7. Praktiska detaljer:
a. Dokumentera:
- skötsel av kök
- kontoret
+ Barbro är ansvarig, Christer bistår med städning.
8. Praktiska detaljer:
- bestämma hur många nycklar som behövs
+ Barbro tog upp antal nycklar som behövs. Meddelar berörda när nycklarna
är klara.
- inventering kontoret, ordning så all berörda hittar.
+ Christer har börjat med pärmarna.
+ Nya spelbord, 5 st 80 x 80cm, samt reparation avnågra befintliga. Christer
+ DM Finalen max ruternål. Går den som silvertävling?? Christer följer upp.
- överlämnande av tidigare styrelse ?
9. Uppdatering av medlemsregister för att få in medlemmarnas e-mail
adresser.
10. Sommartävling ??
+ Utgår tas upp till hösten.
Christers minnesanteckningar.
Åter startida