Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Jönköpings läns BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

DM-kval till SM -semi-par i Örebro

Författare Post
Hans Svidén [7042]
Wed 13 March 2019, 12:41
Registrerad medlem #7042
inlägg: 176
Enl. tidigare tråd om DM-kval till -SM semifinalen för par under Bridgefestivalen i Örebro spelades denna tävling i lördags den 9:onde mars på BK Opalens trevliga klubblokal. Av de 24 kvalificerade paren kom det liksom förra året bara 23.(sjukdom) Ett blindbord alltså vilket inte är så roligt. Det mest beklämmande var att av de 46 paren som som kvalat in och kommit bland de 24 som skulle spela finalen var det nio par som tackat NEJ? Nu fick man leta efter 15 par till och man fick tag i det sista paret p 40:onde plats! Det hade ju varit bra att finna ett par på 41:a , så hade det inte blivit blindbord.
Vad skall hända i framtiden med Jönköpings läns BF?
Ja ,det är inte lätt när inte alla klubbar vill vara med.
Var fanns ex-vis Majstångens BK, Tranås BK,Vetlanda BK, Vaggeryd,Smålands Stenar med en spelare och Bredaryd dock med tre.
Skall man "skrota" DM -par? Kanske det finns spelare som inte är intresserade att spela SM-par som i 10-års tid spelats i Örebro (Grattis till Jubileet) p.g.a. att det spelas med ett kval först på, är det 158 par, där 62 par går vidare. Rätta mig om jag har fel. Inte stor chans att gå vidare förstås. Men det är ju en "mjölkkossa" för förbundet som jag tror att SBF snart får ändra på och att SM-parfinalen skall spelas som förr ,på den "gamla" tiden med 52 par.
Tack för ordet.


Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80