Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Bohuslän-Dals BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

DM-final lag och kval SM

Författare Post
Lars-Göran Larsson [6849]
Sun 05 March 2017, 20:36
Registrerad medlem #6849
inlägg: 1276
Har jag förstått rätt? Är DM-final en fin tävling? Kommer inte "resultattavlor" att publiceras? Varför används inte Bridgemate, utan vi har gått baklänges och skriver på papper och räknar ut scoren för hand? Gör man kanske så i de flesta distrikten? Är inte DM-finalisterna intresserade att kolla några brickor? Är det bara jag som glömmer sitsen på en eller annan bricka (de allra flest nuförtiden)? Imp mot fältet mot övriga lag - är det ointressant? Hur många har med sig privatprotokollet hem? På många klubbkvällar har jag sett att man kan kolla givar. Inte så dumt alls för de som vill förkovra sig och ev göra någon analys eller se vad partnern hade för kort när han bjöd "den där" toppen vi fick.

Tack för den goda och prisvärda lunchen!

Jo, ni har rätt - mina frågor är också en mild antydan om att jag tycker något. Har någon annan någon åsikt i frågan?
Tillbaka till toppen
Sylve Larsen [11960]
Sun 05 March 2017, 23:35
Registrerad medlem #11960
inlägg: 699
Håller med dig.
Gourmetsoppa!

Trots att vi spelade dåligt, vill man analysera sitt spel. Förhoppningsvis ta lärdom, diskutera med partnern. Har redan sänt Henrik 2 sekvenser från ihågkomna brickor för utvecklat fortsatt partnerspel.

Eftersom det fanns brickor från matcherna i lokalen hoppas jag de kommer i digitall förmat på vår hemsida.

IMP-score skulle väl inte bli nån höjdare för oss, men saknar ändå.

Glöm inte underhållningsvärdet och utbildningsvärdet för de spelare som inte var med. Att se hur distriktseliten bjuder och spelar.

Till nästa år hoppas vi på spel med bridgemate.
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80