Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Norrbottens BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Sanktion/Motioner

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Leif Rångevall [10493]
Sat 22 October 2016, 13:53
Registrerad medlem #10493
inlägg: 62
Till Per!
Som du skrev - Luleå BK:s hemsida. Då äger väl LBK hemsidan och ingen annan.
Om du har köpt något, på en affär eller av en bekant, vem tycker du då är som ägare av föremålet i fråga. Knappast någon annan än den som själv betalat ur egen ficka för varan.
Förvånar mig inte om du tycker något annat.
Om du skulle vara i behov av något, filer eller liknande, som fanns på den "gamla" hemsidan så kan du höra av dig så ska jag leta och leverera det önskade.
Tillbaka till toppen
Per Norberg [20066]
Thu 27 October 2016, 16:48
Registrerad medlem #20066
inlägg: 23
En gång till: Vad var det som du köpt och låtit NBF använda? Innehållet (filer och text) äger NBF (hoppas du inte tror du ägde dem), så vad ägde du?
Tillbaka till toppen
Leif Rångevall [10493]
Fri 28 October 2016, 12:21
Registrerad medlem #10493
inlägg: 62
Inte för att jag förstår varför du inte förstår, men diametralt skilda åsikter om vad ägande är har vi i alla fall. När äger man egentligen något man betalat för…..
Jag ska försöka mig på en liknelse, kanske dålig, men ändå. Hoppas att den går hem. Men långt ifrån säkert.
Som sekreterare i en förening behöver man kanske en pärm att förvara protokoll eller liknande i. Du köper pärmen och fyller den. Så småningom byter man sekreterare och innehållet i pärmen ska övergå till den nya ledamoten. Måste jag då skicka med den pärm jag köpt eller kan jag med rent samveta plocka ut innehållet och överlämna allt utom pärmen, som jag behåller för det är ju min. Hoppas att du nu förstår vad jag menar.
I förtroende, dig och mig emellan och inte för någon annan, ska jag redovisa varför hemsidan försvann helt apropå…..
Telefonen ringer och jag kunde inte se vem det var, tyvärr, men nu kan jag. Utan att hälsa, men med orden ”nu tar vi över hemsidan” – jag kände igen rösten. Jag replikerar med att det kan ni inte för den har jag köpt av en god vän och jag betraktar den som min egendom.
Här skulle jag då vara tvungen att bevisa att det var min. Tyvärr så kan jag inte det för det finns inget kvitto eller liknande och NBF har heller aldrig behövt betala mig för hemsidan.
Samtalet fortsatte och övergick till rena påhopp om hur dålig människa jag var och är och hur ”inte snäll” jag varit någon gång under hela mitt 72 åriga liv, med flera otrevligheter radade på varann. Samtalet tog därmed ett abrupt slut eftersom jag hade hört nog och använde avstängningsknappen på min telefon.
Om man ringt till mig och i vänlig ton framfört att man gärna ville fortsätta, och ha nöje av att använda hemsidan, för att framgent publicera filer på nätet, skulle jag ganska säkert givit mitt medgivande och lämnat ifrån mig allt. Med händelseförloppet ovan helt otänkbart.
Jag kan/vill med varm hand överlämna allt innehåll från ”gamla hemsidan”, om nu någon mot förmodan vill ha det som jag står bakom, vilket knappast är troligt, så gör jag det mer än gärna.
Nu är i alla fall mitt sista ord skrivet/sagt i denna fråga. Vill du ha en fortsättning på den här tråden så sker den inte via detta forum.

Tillbaka till toppen
Göran Nordberg [5369]
Sun 30 October 2016, 09:36
Registrerad medlem #5369
inlägg: 21
Det är inte min version av samtalet förutom hur det slutade.
LR:s teknik när hans argument tryter känns igen sedan tidigare, "sista ordet skrivet i tråden på detta forum"
Tillbaka till toppen
Leif Rångevall [10493]
Sun 30 October 2016, 13:46
Registrerad medlem #10493
inlägg: 62
Min ordutbyte med Per N om äganderätten till hemsidan är avslutad. Där kommer vi nog inte närmare emedan åsikterna och uppfattningen är för vitt skilda.
Däremot kan jag hur länge som helst fortsätta att underhålla distriktets läsare om vad som egentligen hände när du ringde och var så älskvärd, som du ger lite sken av. Jag är verkligen inte blöt om fötterna och har en solid grund att stå på. Du kan ju börja med att ge din version så ska jag läsa och bedöma sanningshalten i det du förmedlar.
Det var egentligen bra att du svarade. Nu vet ju alla vem som låg bakom alla "vänliga" ord du antyder att du använde.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80