Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Norrbottens BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Resultatredovisning - Motioner - Lagspel

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Anders Granström [91048]
Tue 10 May 2016, 12:17
Registrerad medlem #91048
inlägg: 3
Bridgevänner.
Era och andras farhågor om DM-spel vid alla tävlingar är väl inget problem om det spelas som simultan!
NBF skulle inte behöva ställa in med för få deltagare!
Men det var inget som det nappades på tidigare.

Vad jag förstår så fanns det inga motioner till årsmötet!

På förbundets hemsida fanns det flikar om handlingar till årsmötet.
Under Motioner fanns två skrivningar som presenterades som "Motioner".
Men observera de var inte underskrivna av någon, eller daterade. Eller behandlade med förslag till beslut.
Alltså skrivningar, inget annat.
Nästa steg att Styrelsen inte hade behandlat "motionerna" och tagit ställning om det nu var "motioner"
Alltså hade dokumenten Ej behandlats av styrelsen.
Styrelsen hade inte tagit ställning om breven skulle behandlas av årsmötet som ANTAGNA, AVSLAGNA eller BESVARADE.
Alltså fans inget för föreningarna/klubbarna att ta ställning till.
Alltså Svensk Bridges tävlingsbestämmelser gäller även för det kommande året.

Vill önska den nya styrelsen lycka till i sitt arbete.
Speciellt nu då det kommande verksamhetsåret endast har ordinarie ledamöter och inga Ersättare.
Men det är pigga och friska ledamöter som blivit valda.
Anders G


zredna
Tillbaka till toppen
Leif Lundberg [20271]
Tue 10 May 2016, 20:20
Registrerad medlem #20271
inlägg: 360
Anders Granström [91048 skrev ...
]
Era och andras farhågor om DM-spel vid alla tävlingar är väl inget problem om det spelas som simultan!
NBF skulle inte behöva ställa in med för få deltagare!

2015 skulle DM-par spelas som simultan på 24 brickor och det skulle spelas ett separat kval för SM-par på minst 42 brickor.
Båda blev inställda.
Kanske inte en entydig succévariant eftersom simultantävlingen också blev inställd?

Anders Granström [91048 skrev ...
]
Alltså Svensk Bridges tävlingsbestämmelser gäller även för det kommande året.

Det var exakt det motionen föreslog också.


Det blev 2 suppleanter valda till styrelsen också, bl.a Jan Svanborg från Piteå.
Protokollet lär komma ut på nätet så småningom.

Vad jag förstår var motionerna både skrivna, daterade och undertecknade elektroniskt. Av mig.
Vilket normalt är lika giltigt som ett fysiskt papper numera.
Tillbaka till toppen
Leif Rångevall [10493]
Wed 11 May 2016, 06:43
Registrerad medlem #10493
inlägg: 62
DM-par som simultan, förra året, var beslutat på det sätt du angett. Det är klart.
Men du glömde skriva in att tävlingen var tvungen att spelas med icke spelande TL vilket gjorde att möjligheten till simultanspel inte gick att lösa. TL-frågan visste ni skulle spoliera förutsättningarna och det var avsiktligt.
SM-kvalet samlade 7 anmälda par och dåvarande styrelse tolkade antalet anmälda för få och att det var alldeles för stort ointresse för tävlingen - därav inställt.
Det är väl alldeles uppenbart att intresset för resa ner till Örebro inte längre existerar hos 95% av våra norrbottniska spelare. Det är synd men visar tydligt hur ointresset är för SM-spel, med lång och dyr resa, dyrt boende, utom för de som vill ha en gratisresa på ointresserades bekostnad?!
Motionerna kom via mail till mig men var inte underskrivna på något sätt - kanske med dold skrift, vad vet jag - inte heller styrelsens beslut om motionerna mer än muntligt till mig från UF.
Tillbaka till toppen
Leif Rångevall [10493]
Thu 12 May 2016, 07:29
Registrerad medlem #10493
inlägg: 62
Jag har redovisat de kommande medlemmarna i den nya styrelsen. Dock saknades suppleanterna.
De valda är Per Norberg (LBK) och Jan Svanborg (PBS). (Träffade Janne S igår och frågade om han blivit tillfrågad. Det hade han inte blivit....) och ändå är han vald - märkligt.
Tillbaka till toppen
Urban Finnsson [11072]
Fri 13 May 2016, 13:46
Registrerad medlem #11072
inlägg: 6
Läs styrelsemötesprotokoll 6, det inför årsmötet.
Under 6.5 Motion 1 avslås enhälligt av styrelsen, motion 2 Bifalles enhälligt av styrelsen.

Tillbaka till toppen
Micke Glyssner [2607]
Fri 20 May 2016, 12:50
Registrerad medlem #2607
inlägg: 15
Då måste Janne Svanborg gått i sömnen när jag frågade honom!
Tillbaka till toppen
Leif Rångevall [10493]
Fri 20 May 2016, 13:49
Registrerad medlem #10493
inlägg: 62
Ringde du mitt i natten och ställde frågan....
Då var det väl helt enkelt så att han inte kom ihåg eller visste vem som frågade eller visste vad saken gällde.

När jag frågade var han i alla fall oförstående och gick i sömnen gjorde han definitivt inte för han satt vid ratten i sin "cab" på väg till sin frisör......
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80