Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: BK Hudik
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

En fundering

Författare Post
Zennica Hammar [44278]
Thu 28 January 2016, 14:47
Registrerad medlem #44278
inlägg: 4
Sitter hemma efter ännu en dag på Bridgeklubben och funderar på hur det kan komma sig att vi som är vuxna människor i en stor grupp med ett gemensamt intresse. En hobby som går ut på att alla skall tycka det är trevligt och roligt att träffas. En klubb där all verksamhet fungerar endast för att det finns några snälla själar som lägger ner sin tid och kraft för att det skall fungera så bra som möjligt för alla. Även dom som lägger ner sin egen tid, betalar för sitt spel och har inga förmåner. Ändå när man sitter och skall rapportera och stannar kvar efter att sett ryggtavlorna på dom flesta och tittar sig omkring så ligger det papper kvar på borden, brickorna ligger kvar, läskflaskor står kvar, toaletten som var ny städad där ligger det papper på golvet och .... på sitsen, och en enda snäll själ stannar kvar med mig och plockar upp och undan efter alla andra. När man då tittar på detta så undrar man när blev vi som gör så att alla kan sitta och spela städare åt andra? Jag har svårt att tro att många skulle städa åt andra gratis, jag har iallafall inte träffat den personen än. Jag trodde att har man en klubb som endast fungerar med ideellt arbete så drog alla sitt strå till stacken, men ack vad jag bedrog mig. Om alla gjorde det skulle det vara så mycket lättare och trevligare att lägga ner sin energi och försöka att få klubben att finnas kvar så vi även i framtiden har någonstans att träffas och spela och känna gemenskap.
Zennica


Tillbaka till toppen
Hans Markström [17158]
Thu 28 January 2016, 17:33
Registrerad medlem #17158
inlägg: 9
Sant som du skriver! ta upp det på en spelkväll.
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80