Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Varnad!

Författare Post
Sylve Larsen [11960]
Tue 27 October 2015, 10:53
Registrerad medlem #11960
inlägg: 699


Sylve Larsen (V) Politisk åsiktsregistrering. Nej men registrering är det.
(V) är att jag blivit varnad.
Varningen är för långsamt spel och naturligtvis skulle de övriga 3 också ha ett (V)
Om nu denna registrering finns för långsamt spel.
Kan inte se någon funktion med att registrera långsamt spel.

Utpekad tja! Någon trodde det rörde sig om olämligt uppträdande.
I spaderlistan syns denna varning.
I ruter hade det till följd att jag blev struken från tävlingen.
Tävlingen fick rapporteras om och efter 3 veckor har jag erhållit silverpoäng.
Men finns fortfarande inte med i mina tävlingar i spader.

Vill helst inte ha kvar detta (V).Går det ta bort/får man ta bort (V) och i så fall av vem?

Nån annan som blivit varnad?
Vad är syftet med denna registerfunktion?
Finns det annat som registreras, psykningar etc.

Tillbaka till toppen
Andreas Jansson [19642]
Tue 27 October 2015, 11:37

inlägg: 282
Detsamma gäller som för att du skulle mottaga dina silverpoäng; Arrangören måste rapportera om tävlingen i Spader.
Tillbaka till toppen
Tommy Andersson [14659]
Tue 27 October 2015, 11:38
inlägg: 171
För att få bort det från Spader måste du be tävlingsledaren att rapportera om tävlingen.

Vad som gjorts är att i namninmatningen ersätta ditt medlemsnummer med ditt namn följt av (v). Detta gör att systemet inte vet om att du är du och mästarpoäng försvann samt ingen notis under mina tävlingar.

Uppenbarligen har TL rättat till i Ruter då du fått dina mästapoäng men glömde då att rapportera om filen till Spader.
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Tue 27 October 2015, 12:26

inlägg: 1705
Sylve.
Detta (V) är alltså inte en funktion som finns i Ruter utan en lokal lösning, manuellt inskriven av arrangören.
Man har skrivit in Sylve Larsen och därefter ett (V).
Normalt hämtas kopplingen till rätt medlem när man hämtar in rätt medlem från medlemsregistret i startlistan eller knappar in sitt mid i bridgemate.

Med den använda lösningen finns ingen koppling hämtad och systemet kan inte härröra denne Sylve Larsen (V) till en befintlig medlem.

Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Thomas Andersson [15537]
Tue 27 October 2015, 14:52
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Carina Wademark[12540 skrev ...
]Med den använda lösningen finns ingen koppling hämtad och systemet kan inte härröra denne Sylve Larsen (V) till en befintlig medlem.


...vilket kan tyckas lite märkligt eftersom systemet verkar kunna härröra lite hit och dit efter eget tycke och smak, och logga in personer lite på måfå med helt fel information.


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80