Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Norrbottens BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Laisvall

Författare Post
Micke Glyssner [2607]
Sat 03 October 2015, 19:05
Registrerad medlem #2607
inlägg: 15
Letar hysteriskt efter resultat från Laisvall men kan inte hitta något:)

Tillbaka till toppen
Per Norberg [20066]
Sat 03 October 2015, 20:09
Registrerad medlem #20066
inlägg: 23
Sluta med att leta hysteriskt. Varför skulle någon som hade möjlighet att lägga ut resultatet, göra det?
Tillbaka till toppen
Leif Rångevall [10493]
Sun 04 October 2015, 06:48
Registrerad medlem #10493
inlägg: 62
MG:
För kännedom - Hemma kl 21, tävlingen slutade efter prisutdelning c:a 18. Bara 25 mil att åka men hade det varit någon av er två (gäller även) PN) hade ni säkert hunnit hem tidigare.
Tömde bilen men före 21.30 fanns resultaten inne både på NBF:s hemsida, i Spader under Laisvall och även på den sida där Arjeplog kan redovisa resultat (under klubbar - Arjeplog).
PN: Din kommentar var faktiskt lite onödig men du hade säkert en anledning - anser du.
För kännedom: Jag har inget ansvar för att alla resultat (från klubbar bl.a.) kommer in på NBF:s hemsida.
Mitt löfte till UF är att lägga ut sådant som kommer direkt från NBF och ska publiceras för allmän kännedom - ex-vis protokoll.
Enskilda klubbar/medlemmar kan inte kräva detta av mig. Vill någon ytterligare klubb, som inte har tillgång till egen hemsida få resultat visade för flertalet bridgespelare i distriktet, hjälper jag gärna till.
Efter det som insinueras i de inlägg ni gjort - blir man tveksam till det mesta. Även tre rader ovan.
Ska ta ett snack med UF för att i detalj reda ut mitt ansvarsområde och vad mitt bidrag till NBF egentligen ska bestå av....
Det kan mycket väl betyda att min hjälp upphör men det är väl det som är skälet för er. Jag lägger mer än gärna av..........min tid finns till annat och säkerligen betydligt mer trivsamma saker.
Tillbaka till toppen
Micke Glyssner [2607]
Sun 04 October 2015, 10:28
Registrerad medlem #2607
inlägg: 15
Oj sorry men jag var bara väldigt intresserad av hur tävlingen hade gått!
Tillbaka till toppen
Urban Finnsson [11072]
Mon 05 October 2015, 12:01
Registrerad medlem #11072
inlägg: 6
Hej

För att reda ut lite begrepp, Leif har lovat hjälpa mig att uppdatera hemsidan med sådant som vi inom NBF anser skall in, dvs protokoll, spelprogram, resultat från DM osv på det vi anser skall läggas in på hemsidan.
Göran har sedan ansvaret för hemsidan på Spader och de resultat som skall läggas in där. ex.vis Div 4.
Vi har det dubbelt för tillfället vilket kan kännas skönt för många eftersom det är lättare att hitta till NBF "gamla" sida än till spader.
Men har inte bett Leif om hjälp för Laisvall utan det är sådant som han utförde på eget bevåg och som service till länet.
Tydligen finns ett behov om att alla tävlingar läggs upp så jag skall prata med Leif om han kan hjälpa till, men beslutet i styrelsen var att vi skulle ta in Mc2-filen för att kunna lägga upp tävlingarna i spader. Kom resultatet in så snabbt som Leif beskriver nedan så är det väl snabbt ordnat medan vi inom NBF får ta åt oss av kritiken och försöka snabba på proceduren lite på vår egen hemsida.

Tillbaka till toppen
Göran Nordberg [5369]
Mon 05 October 2015, 14:44
Registrerad medlem #5369
inlägg: 21
Resultat Laisträffen finns under "spelkalender", dock ej under "rapporterade tävlingar".
Arr klubb/NBF borde om möjlighet finns se till att internetanslutning finns tillgänglig i spellokal för resultatservice. Sedan kan alltid frågan ställas hur snabbt resultat skall redovisas och kan man "tvinga" klubb till resultat inom x timmar efter tävling?!
Tillbaka till toppen
Leif Lundberg [20271]
Mon 05 October 2015, 15:52
Registrerad medlem #20271
inlägg: 360
Göran Nordberg[5369 skrev ...
]
Resultat Laisträffen finns under "spelkalender", dock ej under "rapporterade tävlingar".

Den finns under "rapporterade tävlingar" för Laisvall.
NBF har inget med den tävlingen att göra vad jag vet mer än att lämna sanktion. Allt annat ansvar ligger nog på arrangerande klubb.
Tillbaka till toppen
Urban Finnsson [11072]
Mon 05 October 2015, 21:13
Registrerad medlem #11072
inlägg: 6
Helt riktigt ligger på arrangerande klubb, men ur servicesynpunkt så kan NBF lägga in det på hemsidan om klubbarna så önskar och att vi erhåller brickfilen.
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80