Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Hallands BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Allsvenskan div 4 Halland 19/9

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Svante Hallén [80464]
Sun 20 September 2015, 10:38
Registrerad medlem #80464
inlägg: 111
Resultatrapporteringen var enligt min mening alltför långsam igår. Dessutom finns fortarande inte angivet vilka spelare, som ingick i de olika lagen.
En match slutade 12-16. Någon förklaring till detta märkliga resultat fiinns inte.
IAF?.
Kan man hoppas på en förbättring till nästa sammandragning?
Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Mon 21 September 2015, 06:40
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Du kan ta och sköta div4 om du vill Svante så kan det bli bättre till nästa omgång. Det är en del att göra när man ska sköta såväl div3 som div4 och spela samtidigt.

Resultatredovisningen sker live på plats inklusive spelare i lagen, att det dröjer innan det kommer ut på spader beror på att det inte finns någon koppling mellan systemen. IAF-kommer i kväll, av någon anledning var inte inställningarna kvar för direktpublicering från ruter.
Tillbaka till toppen
Svante Hallén [80464]
Mon 21 September 2015, 08:26
Registrerad medlem #80464
inlägg: 111
Henrik!
Ursäkta, men jag fick faktiskt intrycket, att det fanns en icke spelande TL i lördags.
Hoppas det kommer en givsamling tillsammans med IAF ikväll.

Ditt påhopp på mig betraktar jag som mycket oseriöst. Håll dig till
sakfrågan.


Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Mon 21 September 2015, 08:29
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Svante Hallén[80464 skrev ...
]
Henrik!
Ursäkta, men jag fick faktiskt intrycket, att det fanns en icke spelande TL i lördags.
Hoppas det kommer en givsamling tillsammans med IAF ikväll.

Ditt påhopp på mig betraktar jag som mycket oseriöst. Håll dig till
sakfrågan.



Det var inget påhopp, det var ett förslag att lösa situationen. Eftersom du bevisligen inte är nöjd så finns det två sätt att agera. Du kan erbjuda dig att hjälpa till eller så kan du gnälla och klaga. Du kan själv lista ut vilket som för dig populärast.

IAF-kommer att publiceras i eftermiddag. Det borde redan varit gjort men tekniken var inte med mig där riktigt. När det gäller att mata in spelare så kommer det att ta sin lilla tid.
Tillbaka till toppen
Svante Hallén [80464]
Mon 21 September 2015, 09:54
Registrerad medlem #80464
inlägg: 111
Med två av Sveriges mest meriterade TL tror jag att HBF med säkerhet skulle kunna göra ett perfekt arrangemang utan min hjälp.
Till saken: Fanns det en icke spelande TL i lördags?

Jag är dock van vid att taggarna är utåt när jag har någon synpunkt på HBF:s verksamhet. Att du betraktar påpekande om förbättringar som "gnäll" får stå för dig. Jag inbillar mig att många med mig vill ha så bra arrangemang som möjligt.
Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Mon 21 September 2015, 11:12
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Självklart vill alla ha så bra arrangemang som möjligt, därav att vi använder de tekniska hjälpmedel som finns för att göra spelupplevelsen så bra som möjligt på plats. Att då få klagomål att arrangemanget är undermåligt för att man på nätet efteråt inte kan läsa vilka spelare som spelade en aktuell match gör att man överväger att strunta i att hjälpa till att arrangera på plats nästa gång. Det kommer att innebära att du som lagkapten får jobba desto mer istället.

Att IAF-en inte ligger uppe kan jag som sagt däremot ta på mig. Jag borde kontrollerat att publiceringen fungerade per automatik, men jag tog för givet att inställningarna fanns kvar sedan förra året.

Varken jag eller Christer är där i egenskap av TL utan i egenskap av spelare. Christer har inget mer arrangemanget att föra över huvud taget och jag är ansvarig för att sköta ruter och lagmodulen på plats, vilket jag gör. Sen har jag faktiskt lite annat att pyssla med i livet också än att sitta extra timmar på lördag kväll för att fylla i alla spelarna (och i och med att IAF-rapporteringen inte fungerade så kunde jag inte lösa det hemifrån i går heller).

Ja det fanns en ickespelande TL i lördags, men det är en del att sköta även på den fronten när det är 18 bord som spelar i två olika divisioner och med olika tidsscheman. Alla TL har dessutom inte den kunskap att ta ut den information som krävs ur ruter för att rapportera i spader, det tycker jag man får acceptera. Ska vi kräva att alla TL kan allt så kan vi inte arrangera alls längre.

Tillbaka till toppen
Lars Göran Larsson [2743]
Mon 21 September 2015, 17:34
Registrerad medlem #2743
inlägg: 22
Bra jobbat, Henrik, IAF och givar på plats.
Tyvärr ibland fel givar...
Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Mon 21 September 2015, 17:50
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Lars-Göran Larsson[2743 skrev ...
]
Bra jobbat, Henrik, IAF och givar på plats.
Tyvärr ibland fel givar...


Om jag får reda på vilka givar som inte stämmer kan jag jämföra med givfilerna och se var felet är.
Tillbaka till toppen
Svante Hallén [80464]
Mon 21 September 2015, 20:57
Registrerad medlem #80464
inlägg: 111
Håller med om snabbt jobb i e.m. Har inte gått igenom alla givar, men giv 9 i 1:2 är felaktig.
Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Mon 21 September 2015, 21:41
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Om det är någon enstaka giv i en halvlek som är fel är det inget jag kan göra. Då har det blivit något fel i brickläggningen. Trodde det var någon hel halvlek som fått fel givar.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80