Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Ruter
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Det här är ingen blogg!

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Bo Gullefors [36345]
Wed 20 May 2015, 18:18
Registrerad medlem #36345
inlägg: 296
Mats Nilsland[4773 skrev ...
]
Nu är det snart en blogg....

Blogga på Torbjörn, men håll dig till bridgen!
Tillbaka till toppen
Lillemor Jernberg [17143]
Thu 21 May 2015, 08:14
Registrerad medlem #17143
inlägg: 107
Mats Nilsland[4773 skrev ...
]
Nu är det snart en blogg....

Blogga på Torbjörn!
Men strunta i dom där tråkiga brickorna!
Tillbaka till toppen
Anna Zack Efraimsson [4049]
Thu 21 May 2015, 08:44
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
Lillemor Jernberg[17143 skrev ...
]
Mats Nilsland[4773 skrev ...
]
Nu är det snart en blogg....

Blogga på Torbjörn!
Men strunta i dom där tråkiga brickorna!

+1


Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Johan Linander [88360]
Thu 21 May 2015, 10:45
Registrerad medlem #88360
inlägg: 84
Blogga på Torbjörn.
Jag saknar Din hund!
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 21 May 2015, 10:46
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Jag blev glad när Pia Andersson vann silver i SM-lag. Glad är kanske att överdriva men jag blev i alla fall lite glad. Ungefär som när jag konstaterar att Åtvidaberg vunnit en match i Allsvenskan. Jag känner inte Pia men jag har träffat henne väldigt flyktigt för drygt 10 år sedan. Så varför blev jag då lite glad?

Jag var ung och förälskad (det är alltså inte Pia jag pratar om nu) i en blond tjej med långa snygga ben. Förmodligen hade det räckt bara med att hon var tjej men det andra var en klar fördel. Hon var lite knepig, läste psykologi och för att förstå vad hon yrade om gick jag till biblioteket för att läsa på. De flesta böcker om psykologi var extremt tråkiga och dessutom var det inte hennes hjärna jag ville åt men jag hittade en rätt tunn bok med lite praktiska tips om hur man blir glad och lycklig (och det är väl det allting egentligen handlar om?).

Den gick ut på att om du trevlig och glad mot andra blir de också trevliga och glada och så där håller det på tills vi alla är en enda stor lycklig familj. Boken föreslog bl.a att när man gick på banken kunde man berömma kassörskan och säga "Vad fin du är i håret" för att göra henne glad. Det där lät rätt töntigt men jag förstod budskapet och jag berättade för flickvännen om mina nya insikter som hon tyckte var idiotiska: "Psykologi är en beteendevetenskap och inget man lär sig från veckotidningar bla, bla ...". Så jag fimpade henne, glömde bort boken tills att jag kom till att tänka på den för några dagar sedan.

2004 spelade jag lag-semi i Trelleborg. Eftersom det var min hemstad kom hustrun och hälsade på med vår lilla dotter som jag tog upp och gick runt med när Pia kommer fram. Jag kommer inte ihåg vad hon sa men hon gullade med dottern i två minuter och sa kanske att hon var söt och mer än så behöver inte en nybliven pappa för att bli både glad och väldigt stolt.

Och det kom jag ihåg nu och visst är det vackert att jag därför kan bli lite glad 10 år senare när Pia Andersson får silver i lag-SM? Så nästa gång ni spelar bridge mot någon ni aldrig mött tidigare, ge dem en komplimang och säg: "Snyggt spelat" eller varför inte "Vad fin du är i håret!".
Tillbaka till toppen
Anna Zack Efraimsson [4049]
Thu 21 May 2015, 11:00
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
Jag blev glad när Pia Andersson vann silver i SM-lag.



Vi övriga som försöker komma ifatt henne på rankingen kanske inte blev lika glada?

Vad fin du är i håret, Torbjörn!



Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Bo Gullefors [36345]
Thu 21 May 2015, 13:49
Registrerad medlem #36345
inlägg: 296
När jag skrev
Bo Gullefors[36345 skrev ...
]
Blogga på Torbjörn, men håll dig till bridgen!

tänkte jag på när du skrev så här
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
...
Först skrev jag "en jävel i sängen"i parantesen men det blev: ein Bastard im Bett vilket inte lät så kul så det fick jag ändra.
(Sedan spårade jag ur och skrev "och xxxxxxx som en gud" och fula ord hade den koll på: und fickt wie ein Gott).


Visst kan det vara intressant om du utvecklar det mer
Lillemor Jernberg[17143 skrev ...
]
...
Blogga på Torbjörn!
Men strunta i dom där tråkiga brickorna!


… och även om det bara är enstaka styrelsemedlemmar som läser Forum kan moderatorerna stänga tråden om du inte håller dig till bridgen, åtminstone så det finns någon liten anknytning.

Notera att svaren från Lillemor och Anna kom innan du editerade till det obegripliga ”xxxxxxx”! Din beskrivning av episoden med Pia från Trelleborg 2004 visar trots allt att ditt engagemang sträcker sig långt utöver ”tråkiga brickor!

Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 21 May 2015, 14:29
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Bo Gullefors[36345 skrev ...

Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...

...
Först skrev jag "en jävel i sängen"i parantesen men det blev: ein Bastard im Bett vilket inte lät så kul så det fick jag ändra.
(Sedan spårade jag ur och skrev "och xxxxxxx som en gud" och fula ord hade den koll på: und fickt wie ein Gott).

Notera att svaren från Lillemor och Anna kom innan du editerade till det obegripliga ”xxxxxxx”!

Ja, det blev kanske lite svårt att förstå men "ficken" är tysk slang för "dansa" och när man böjer det blir det "fickt" så det skall alltså utläsas: "...och dansar som en gud...".

Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 21 May 2015, 14:31
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Anna Zack Efraimsson [4049 skrev ...

Vad fin du är i håret, Torbjörn!

Nu blev jag lite glad igen!
Tillbaka till toppen
Bo Gullefors [36345]
Thu 21 May 2015, 16:07
Registrerad medlem #36345
inlägg: 296
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
Ja, det blev kanske lite svårt att förstå men "ficken" är tysk slang för "dansa" och när man böjer det blir det "fickt" så det skall alltså utläsas: "...och dansar som en gud...".

Hm, ett bra försök, men då tyska är mitt bästa utländska språk efter engelska så vet jag att du drar en vals!

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80