Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Ystads BS
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Tänka på singel

Författare Post
Kjell Håkansson [3733]
Wed 23 January 2013, 15:57
Registrerad medlem #3733
inlägg: 254
Var ute på långpromenad i dag(8km). Det blir mycket tankar när man går själv. Bridge var huvudtemat.Nu ramlade 10 öringen ner. I Torsdags hände vid 2 bord exakt samma sak, nämligen att Väst blev tillfrågad om han tänkte på singelton. Syd var spelförare i 3 NT och placerade motspelarnas kort fel när Väst tog tid på sig innan hans kort kom på bordet, det kortet var singel i färgen. Båda Väst förklarade varför kortet tog någon/ra sekunder innan det kom på bordet.Vid mitt bord ska spelföraren ha en eloge för hennes sätt att tackla incidenten.
Ett tips till er alla som har en singel på handen och är motspelare
!. Lägg kortet längst fram så att du kan lägga kortet snabbt
2. Sätt dig på spelförarens stol i tanken ,hur skulle du själv reagera om det tar tid för motståndaren att lägga sitt kort på bordet.
3. Gå på långpromenad.
4. Minska ditt ego
Tillbaka till toppen
Kjell Håkansson [3733]
Sat 26 January 2013, 20:09
Registrerad medlem #3733
inlägg: 254
Spelföraren träffade jag på klubben i torsdag och hon berättade för mig efter att ha talat med en mycket känd tävlingsledare att jag skulle ha dömts till dels att brickan skulle ha korrigerats och att jag skulle procedurbestraffas för mitt oetiska tänkande på en singelton
Så jag säger det en gång till, har du en singel på handen, lägg den längst fram så att du snabbt får fram den på bordet. Gör du det så slipper du att bli procedurbestraffad. Det straffet döms ut om jag kunde ha vetat att det skulle ge den egna sidan en fördel. Det tyckte spelföraren att jag hade vetat.
Tillbaka till toppen
Björn Ohlsson [5648]
Tue 02 April 2013, 14:05
Registrerad medlem #5648
inlägg: 1016
Kjell Håkansson[3733 skrev ...
]Så jag säger det en gång till, har du en singel på handen, lägg den längst fram så att du snabbt får fram den på bordet.
Detta är inte att rekommendera. Försök att spela alla kort i samma tempo.

/B
Tillbaka till toppen
Kjell Håkansson [3733]
Mon 08 April 2013, 13:22
Registrerad medlem #3733
inlägg: 254
Du förstår inte vad jag avsåg med min text. Om du har ditt kort någonstans i mitten och du har slagit ihop korten så tar det 1 sekund extra innan du hittar det kortet och kan lägga fram det på bordet när ett kort spelas från träkarlen eller spelföraren och det är din tur att lägga ett kort det var det som hände. Ett råd är att aldrig slå i hop korten,risken är ju att man kan bli misstänkt för att medvetet lura spelföraren och bli procedurbestraffad
Tillbaka till toppen
Björn Ohlsson [5648]
Tue 23 April 2013, 09:04
Registrerad medlem #5648
inlägg: 1016
Kjell Håkansson[3733 skrev ...
]Du förstår inte vad jag avsåg med min text.
Det hoppas jag, för jag skulle rekommendera:

Placera alltid din singel "mitt i handen".
Slå alltid ihop dina kort mellan sticken.
Ta alltid "en sekund" på dig att spela ett kort (singel eller ej).

/B


Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80