Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: LK:s domslut
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Säsongens domar

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Peder Linder [18079]
Sat 26 April 2014, 21:01
Registrerad medlem #18079
inlägg: 53
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
Ulf Nilsson[2781 skrev ...

Det är ingen fejd. En personlig favorit är när Peder rakat av allt hår (ville förmodligen spara pengar, den snåle, sorry, sparsamme xxxxxx). Torbjörn var naturligtvis framme och gjorde sig lustig varvid Peder spände blicken i honom och berättade att det var inget roligt med cellgiftsbehandling .
Luften gick fullständigt ur Torbjörn, men Peder kunde då inte riktigt hålla masken längre. ..

Tur att han inte kunde hålla sig så länge för det var långa sekunder.


Ett av mitt livs lyckligaste ögonblick....

Tillbaka till toppen
Pontus Silow [87294]
Sat 26 April 2014, 21:06
inlägg: 82
Jag föreslår att tråddeltagarna återgår till huvudämnet - i god ton. Annars kan väl diskussionen i sakfrågan anses vara över.
Tillbaka till toppen
Ola Brandborn [13092]
Mon 28 April 2014, 05:39
Registrerad medlem #13092
inlägg: 774
Pontus Silow[87294 skrev ...
]
Jag föreslår att tråddeltagarna återgår till huvudämnet - i god ton. Annars kan väl diskussionen i sakfrågan anses vara över.

Pontus, det tog fem inlägg i den här tråden innan man frångick huvudämnet. Förvisso är sidospåret mycket intressant och förtjänar verkligen en diskussion, så om ni hade haft någon fungerande moderationsverksamhet på den här sajten så hade ni avdelat tråden för någon vecka sedan.



Min blogg: Kackalorum.se
Min ölblogg: Stallhagen.eu
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Börje Rudenstål [2336]
Mon 28 April 2014, 06:13
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Ola, redan det tredje inlägget frångick trådskaparens ursprungliga fråga.
Men jag anser att det är fullt naturligt att en tråd utvecklas, förändras, det vore bara så enformigt annars. Så länge kommentatorerna håller sig inom rimliga/etiska gränser finns det väl ingen anledning att gnälla om det?
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Thomas Andersson [15537]
Mon 28 April 2014, 07:03
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Ola Brandborn[13092 skrev ...
]
Pontus Silow[87294 skrev ...
]
Jag föreslår att tråddeltagarna återgår till huvudämnet - i god ton. Annars kan väl diskussionen i sakfrågan anses vara över.

Pontus, det tog fem inlägg i den här tråden innan man frångick huvudämnet. Förvisso är sidospåret mycket intressant och förtjänar verkligen en diskussion, så om ni hade haft någon fungerande moderationsverksamhet på den här sajten så hade ni avdelat tråden för någon vecka sedan.



+1 en trådsplit hade onekligen gagnat forumet.


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Mårten Gustawsson [8699]
Wed 28 May 2014, 12:48
Registrerad medlem #8699
inlägg: 76
Läste just Tävlingsbestämmelserna för den 20 Bridgefestivalen 25 juli–3 augusti 2014. Jag blev glad av att läsa följande nyhet från den 21 maj 2014:

Överklagande
Tävlingsledarens domslut kan i sidotävlingarna inte överklagas till någon jury. Spelarna kan istället begära att domslutet granskas av någon som inte varit inblandad i det ursprungliga beslutet.

Granskningen ska kontrollera att:
*) tävlingsledaren har samlat in tillräckligt med fakta om vad som
hände när felaktigheten begicks.
*) rätt lagrum har applicerats och att tävlingsledaren har konsulterat andra tävlingsledare när så är lämpligt.
*) när ett domslut innebär bedömning av en spelares handlingar efter otillåten information, felaktig förklaring, uteblivna alerter mm, att lämpliga spelare har tillfrågats och att de frågor som ställts dem är relevanta.
*) att domslutet är rimligt, baserat på den information som fanns tillgänglig för tävlingsledaren vid tiden för domslutet. Även om granskaren anser att han skulle ha dömt annorlunda, är detta inte ett tillräckligt skäl för att ändra domslutet.

Om det under granskningen framkommer att fel har begåtts under domslutsprocessen, är det granskarens skyldighet att beordra cheftävlingsledaren att:
*) korrigera felaktigheterna och därefter, avlägga ett nytt domslut.


Beslutet är fattat av Svenska Bridgeförbundets Tävlingskommitté och dess Organisationskommitté, d.v.s. av Carl Ragnarsson, Christer Grähs, Henrik Johansson och Lars Persson.

Detta forum har makt!
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Björn Ohlsson [5648]
Thu 10 September 2015, 10:48
Registrerad medlem #5648
inlägg: 1016
Inte en publicerad dom på snart ett och ett halvt år ...

/B
Tillbaka till toppen
Philip Berggren [39845]
Thu 10 September 2015, 16:35
Registrerad medlem #39845
inlägg: 114
Under förutsättning att de inte dömt något så ser jag det som något positivt...
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80