Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: LK:s domslut
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Säsongens domar

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Sylve Larsen [11960]
Sat 26 April 2014, 00:12
Registrerad medlem #11960
inlägg: 699
Peder Linder[18079 skrev ...
]
komma till rätta med okynnesöverklaganden till jury,

Okynnesöverklagande: som icke har några utsikter att bli bifallen, ens tagen på allvar o. som därför åstadkommer onödigt arbete. Vem gör det?
Är detta en Stockholmsgrej?

St Erik har naturligtvis analyserat problemet.
Varför fanns/finns problemet?

Vi måste förstå vad och varför vi ska förändra och hur vi ska göra det.

Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Sat 26 April 2014, 00:27
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Peder Linder[18079 skrev ...

@Mårten: Bry dig inte så mycket om den där halvalkade (jo, han dricker ofta i ensamhet) österrikaren...han jävlas mest bara med dig.

Ok för halvalkad men ALDRIG NÅGONSIN att jag dricker ensam, inte en whisky, absolut inte en snaps och heller inte en likör, konjak eller några som helst drinkar gjorda på rom, vodka, tequila eller gin för att inte prata om vin (vitt, rött eller rosé) eller öl i alla dess former (från en ljus lager till den mörkaste stout).

Kul förresten att du lever upp till själva sinnebilden av en norrlänning. Ni säger inte ett ord på hela veckan men på fredag drar ni i er en kvarting och sex starköl och sedan går det inte att stoppa er utan ni håller låda oavbrutet i två timmar (eller som i ditt fall: gör inlägg på internet) för att sedan fridfullt somna i en snödriva.

Och när vi nu ändå säger varandra sanningar: när skall du hitta en riktig partner så att du kan få fart på din bridgekarriär? Du måste vara den svensk som fått ut minst av sitt bridgekunnande (det här skall alltså i högsta grad ses som en komplimang).
Tillbaka till toppen
Jan-Olof Hegethorn [12033]
Sat 26 April 2014, 02:07
Registrerad medlem #12033
inlägg: 147
Jag tycker att ni gått över gränsen för vad man kan skriva på ett forum som svensk bridge.

/janne

Tillbaka till toppen
Thomas Andersson [15537]
Sat 26 April 2014, 04:55
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Jan-Olof Hegethorn[12033 skrev ...
]
Jag tycker att ni gått över gränsen för vad man kan skriva på ett forum som svensk bridge.

/janne



Håller inte riktigt med

Det är, i alla fall för mig, uppenbart att tonen är rå men hjärtlig och att både Linders och Jönssonligans inlägg är skrivna med glimten i ögat.
Värt att nämna i sammanhanget är kanske att PLinder bodde i Skåne en del år (liksom Jönsaren).
Men visst, tonfall och kroppsspråk går tyvärr inte att förmedla på ett forum...


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Jan-Olof Hegethorn [12033]
Sat 26 April 2014, 06:02
Registrerad medlem #12033
inlägg: 147
Jag tycker att direkta personangrepp ska skyfflas ner i personlig brevlåda.
Fejder där människor i värsta fall dödas( titta i omvärden senaste dagarna) får mig att må illa.

/janne

Tillbaka till toppen
Peder Linder [18079]
Sat 26 April 2014, 06:42
Registrerad medlem #18079
inlägg: 53
Snön har smält bort....

Tillbaka till toppen
Peder Linder [18079]
Sat 26 April 2014, 06:46
Registrerad medlem #18079
inlägg: 53
Sylve Larsen[11960 skrev ...
]
Peder Linder[18079 skrev ...
]
komma till rätta med okynnesöverklaganden till jury,

Okynnesöverklagande: som icke har några utsikter att bli bifallen, ens tagen på allvar o. som därför åstadkommer onödigt arbete. Vem gör det?
Är detta en Stockholmsgrej?

St Erik har naturligtvis analyserat problemet.

Varför fanns/finns problemet?

Vi måste förstå vad och varför vi ska förändra och hur vi ska göra det.




Det verkar tydligt att S:t Erik har tänkt igenom situationen noga.

Att dessa överklaganden varit en plåga för klubben en längre tid upplever jag som sant(med den erfarenhet jag har av S:t Erik)

Tror att det är en storstads/kulturgrej.

S:t Erik tycks ha en mycket klar idé om vad/hur-frågorna
Tillbaka till toppen
Ulf Nilsson [2781]
Sat 26 April 2014, 06:47
Registrerad medlem #2781
inlägg: 206
Det är ingen fejd. En personlig favorit är när Peder rakat av allt hår (ville förmodligen spara pengar, den snåle, sorry, sparsamme xxxxxx). Torbjörn var naturligtvis framme och gjorde sig lustig varvid Peder spände blicken i honom och berättade att det var inget roligt med cellgiftsbehandling .
Luften gick fullständigt ur Torbjörn, men Peder kunde då inte riktigt hålla masken längre. ..
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Torbjörn Jönsson [6268]
Sat 26 April 2014, 09:33
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Jan-Olof Hegethorn[12033 skrev ...

Jag tycker att ni gått över gränsen för vad man kan skriva på ett forum som svensk bridge.

/janne

Nu är du är lite orättvis för jag tycker Sylves inlägg (som alltid) var både sakligt och korrekt.
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Sat 26 April 2014, 09:34
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Ulf Nilsson[2781 skrev ...

Det är ingen fejd. En personlig favorit är när Peder rakat av allt hår (ville förmodligen spara pengar, den snåle, sorry, sparsamme xxxxxx). Torbjörn var naturligtvis framme och gjorde sig lustig varvid Peder spände blicken i honom och berättade att det var inget roligt med cellgiftsbehandling .
Luften gick fullständigt ur Torbjörn, men Peder kunde då inte riktigt hålla masken längre. ..

Tur att han inte kunde hålla sig så länge för det var långa sekunder.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80