Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Gävleborgs BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

DM lag

Författare Post
Kent Maltein [15967]
Fri 13 December 2013, 18:50
Registrerad medlem #15967
inlägg: 249
Sitter och tittar på en simulering inför dm lag finalen. troligen blir vi 25 lag (trots så många lag/klubbar som inte anmält lag, de ska mörka av någon anledning)(minst två Sandvikslag klara) Då får vi fem (5) lag till semifinalen och med det största sannolikhet ett lottningsförfarande mellan två till tre klubbar i distriktet om vilka 2(3) platser som fattas i finalen om nu GBF fortfarande ska ha 8 lag i finalen vilket jag anser helt förkastligt med troligt utfall.
Hoppas och tror att man själva har simulerat antalet anmälda lag från 21 - 30. Det har jag gjort. Har ni en plan B? och en plan C för över 30 lag?
Hur som helst, så fantastiskt KUL att det blir mer än 20 + lag detta år.
*********************************************
Gå ut med information om antalet lag i finalen, om ni fortfarande ska ha 8 lag och håller hårt på prestige inbjudningen så går mer än 50 % i finalen till semifinal i Sverige. Känns sådär. Men såklart, detta har man ju tänkt på så inom några dagar ligger ny information ute, tror jag...


Tillbaka till toppen
Stefan Westlund [13174]
Sun 15 December 2013, 20:07
Registrerad medlem #13174
inlägg: 449
Tjena Kenta.
Läste ditt inlägg 10-12 gånger utan att riktigt förstå ....
Sen höjde jag blicken och såg den springande punkten, fick en aha-upplevelse och då fattade jag.
Vad såg jag då? Jo datumet, inlägget var skrivet fredagen den 13:e

Nog skämtat nu. Jag hoppas innerligt att du har rätt när du påstår att vi kommer att få 25+ lag till start i DM. Det är ju kanon!!
Att jag sedan inte fattar att vissa lag "mörkar" sitt deltagande är en annan sida av saken.

Om du nu har rätt i ditt antagande om antal lag infinner sig frågan.
Varför denna dramatiska ökning??
Svaret är kanske inte bara ett utan en kombination av flera faktorer, men jag tror årets upplägg är starkt bidragande.

Plan A, B C ........?
Plan A, om vi nu kallar det som gäller, har ju lyckats attrahera många fler lag än de senaste 6-8 säsongerna.
Exakt vad i plan A som gör detta kan vi alltid diskutera, men min bestämda uppfattning är att vi ska köra vidare med plan A.
När vi genomfört tävlingen ska distriktet naturligtvis utvärdera detta och ta till sig synpunkter.
Kanske man behöver finjustera nåt, kanske inte ....
En smärre revision till Plan A1.1 räcker kanske

Du är tveksam, att om dina antaganden stämmer, till att det kan bli mer än 50% av lagen i en DM-final som går vidare till SM-semi.
Vänd på steken istället. De lag som normalt inte tillhör den absoluta toppen i distriktet är också med och spelar om platser i en SM-semi.
Det är säkert en faktor som peppar de lagen under finalspelet.

Tänk dig spänningen i sista omgången under finalspelet där resultaten i alla matcher har betydelse för vilka som får spela SM-semi. Visst skulle du vilja uppleva det Kenta!!
(Hör efter om du kan få vara brickbytare)

Ha de Kenta



Jag är både listig och stark.
Tillbaka till toppen
Kent Maltein [15967]
Mon 16 December 2013, 10:41
Registrerad medlem #15967
inlägg: 249
Visst, det vore fantastiskt kul för många lag att spela en sm semifinal, vad jag bekymrar mig för är ett scenario där det blir lottning för att få med 1, 2 eller t.o.m. 3 lag till dm finalens totalt 8 lag. Min tanke är att man har diskuterat läget och kan se möjligheterna med att utöka finalfältet till ex. 10 lag. Vid tio lag i dm finalen så undviker man ett lottningsförfarande (om nu inte Gävle BK får ihop mer än 10 lag) vilket jag personligen föredrar.

Brickbytare i dm finalen är inte så dumt, vart söker man den tjänsten?
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80