Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Karlshamns BK
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Allsvenskan avslutad

Författare Post
Dan Johansson [11809]
Mon 25 November 2013, 15:42
Registrerad medlem #11809
inlägg: 37
Div IV: Ett stort grattis till lag Bowen som i snitt tog 23,7 IMP/match, kan man säga IMPonerande.
Men det var ju väntat då inget annat Karlshamnslag var med. Det kanske berodde på att vi har fått till oss en "gammal ringräv" från Karlskrona (Bengt-Erik) men jag tror att Karlshmnarna fick bära upp honom .

Div III: Där klarade sig Lag Bilje kvar med 1 IMP till godo.
Om marginalen berodde på att Bílje själv inte spelade eller just därför vet jag inte men godkänt är det i alla fall. Hörde dock från säker källa att de kan MYCKET bättre.

Sen kommer vi till eländet dvs.

Div II: Lag dårfinkarna, dvs vi, åkte ur med buller och bång. Jag tror det skiljde 9 IMP upp för att hänga kvar. Ett besviket lag som åkte hem i söndags. Vi tog inte chanserna sista fyra matcherna och spelade dåligt, bara att erkänna. Att vi sen valde fel spelsätt om det fanns två, rimmar bara med dåligt spel. Bra spelare har mer tur än sämre så är det bara och vi hade "otur" .
Gratttis till lag Harplinge som tog en övertygande seger med två världsstjärnor inom dambridgen, Cilla och Marion samt två bröder Rimstedt, juniorlandslagsspelare, vilket kompletterades med pappa Magnus med partner. Förstår ni nu vilket motstånd det var?
Detta är ingen ursäkt men det sägs ju att "varje fel har sin ursäkt" och vi har tyvärr många ursäkter!!

Summering: Det enda roliga OCH tråkiga är att det är 3 lag från Karlshamn i div 3 Sdöstra till nästa år och bara vi, f'låt ett lag, som kan gå upp. Det här lär man få käka upp om ett år .
Sen har vi dock varit med om att Sydöstralag har blivit satta i andra serier är "vår" vilket kan hända igen vilket vi inte hoppas. Vi vill ju ha en intern fight, eller hur?

Hälsar Dan
(egentligen inte så glad utan mest förbannad på oss)
Tillbaka till toppen
Krister Arnesson [8135]
Fri 29 November 2013, 13:25
Registrerad medlem #8135
inlägg: 119
Synd Karlshamn " Lag Marie" Jag trodde verkligen på er i div 2 men men allt kan hända. Ni blir väl ett topplag i Div 3 nästa år Får se om vi kommer i samma serie. Men som man säger "Man gör så gott en kan" Men det är inte alltid det går vägen
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80