Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Sydöstra Sveriges BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Div.2 rapportering

Författare Post
Berit Samuelsson [22904]
Sat 26 October 2013, 17:22
Registrerad medlem #22904
inlägg: 11
Rapporteringen ifrån div. 2 södra anser jag är mycket dålig. Inga halvtidsresultat som vid de andra distrikten. Kan kanske beror på att alla administratörer spelar, men när de har 1 timmes matrast borde de kanske ha tid att lägga in resultaten.
Tillbaka till toppen
Thomas Winther [3522]
Sat 26 October 2013, 18:10

inlägg: 349
Mats Blom som är tävlingsledare gör så gott han kan under svår tidspress och relativ ovana vid Spader/Ruter administration. Det viktigaste är att matcherna flyter på utan att rucka på det fastslagna tidsschemat. Matrasten är i Sölvesborg inte 1 timme, utan 45 minuter för att spelarna ska få en chans att kommma "hem" en stund tidigare. Tror heller inte att man riktigt förstår hur mycket en TL har att göra i ett så här pass "tätt" arrangemang med tolv lag på plats.
"Åskådarna" får ge sig till tåls. Mats blir säker varm i kläderna till nästa sammandrag.
Ursäkta, men att kalla "missade" halvtidsrapporteringar för "Rapporteringen ..... anser jag mycket dålig" är att ta i.
Tillbaka till toppen
Peter Lundstedt [5004]
Sat 26 October 2013, 20:41
Registrerad medlem #5004
inlägg: 55
TL gör ett riktigt bra jobb med att få tävlingen att flyta på. Vi spelare är mycket nöjda.
Tillbaka till toppen
Fredrik Jarlvik [4451]
Sat 26 October 2013, 21:29
Registrerad medlem #4451
inlägg: 486
Berit Samuelsson[22904 skrev ...
]
Rapporteringen ifrån div. 2 södra anser jag är mycket dålig. Inga halvtidsresultat som vid de andra distrikten. Kan kanske beror på att alla administratörer spelar, men när de har 1 timmes matrast borde de kanske ha tid att lägga in resultaten.


Om du själv är tävlingsledare så kanske du borde förstå att det är mycket att göra och att halvtidsresultaten inte är det första du kastar dig över om annat har kört ihop sig. Är du inte tävlingsledare så bör du nog inte kritisera alltför mycket innan du vet vad det handlar om.
Tillbaka till toppen
Berit Samuelsson [22904]
Sun 27 October 2013, 11:23
Registrerad medlem #22904
inlägg: 11
Tvekar inte en sekund på att TL gör ett bra jobb, och att ni spelare är nöjda, ni ser ju resultaten direkt. Jag är bara en intresserad åskådare då jag har flera vänner som spelar denna tävling. Har fortfarande inte sett slutresultatet ifrån den som färdigspelades ca. 11.15.
Mycket ledsen att jag är intresserad av era resultat.
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80