Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Sydöstra Sveriges BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Rapporterade tävlingar etc

Författare Post
Johan Isaksson [87278]
Sun 06 October 2013, 11:12
Registrerad medlem #87278
inlägg: 10
1) Nyligen var det en silvertävling i Växjö. Varför ligger inte resultatet från denna tävling under rapporterade tävlingar på sydöstras sida?
2) I somras rapporterades inte heller lagbarometern från Ölandsveckan överhuvudtaget. Svagt!
3)Sedan tycker jag att det borde rapporteras löpande ställning från Rallyt - hur ska intresset för denna tävlingsform kunna hållas vid liv om inte ställning rapporteras fortlöpande.
Tillbaka till toppen
Johnny Petersson [11931]
Sun 06 October 2013, 20:00
Registrerad medlem #11931
inlägg: 371
1. fråga arrangören.
2. Håller med
3. Håller med

Hoppas fler i styrelsen läser här på hemsidan.
Tillbaka till toppen
Håkan Johansson [12954]
Mon 07 October 2013, 20:48
Registrerad medlem #12954
inlägg: 61
Jodå, åtminstone jag läser här också.

Har dock inget att tillägga till Johnnys inlägg.
Tillbaka till toppen
Henrik Sällberg [29785]
Tue 08 October 2013, 11:14
Registrerad medlem #29785
inlägg: 89
Hej!

Jag är medskyldig till att lagtävlingen från Öland inte har rapporterats. Resultatfilen finns på Lena och Stefans dator. Jag kontaktar dem och påminner om att tävlingen ska rapporteras. Mänskliga faktorn har nog varit framme i det fallet skulle jag tro.

Jag delar annars Johnnys förslag att gå direkt på berörda parter. Jag tror att det är effektivare då detta forum läses av en begränsad skara.

mvh
henrik
Tillbaka till toppen
Henrik Sällberg [29785]
Tue 08 October 2013, 11:16
Registrerad medlem #29785
inlägg: 89
Henrik Sällberg[29785 skrev ...
]
Hej!

Jag är medskyldig till att lagtävlingen från Öland inte har rapporterats. Resultatfilen finns på Lena och Stefans dator. Jag kontaktar dem och påminner om att tävlingen ska rapporteras. Mänskliga faktorn har nog varit framme i det fallet skulle jag tro.

Jag delar annars Johnnys förslag att gå direkt på berörda parter. Jag tror att det är effektivare då detta forum läses av en begränsad skara.

mvh
henrik


Tillbaka till toppen
Björn Ohlsson [5648]
Tue 08 October 2013, 13:54
Registrerad medlem #5648
inlägg: 1016
Johan Isaksson[87278 skrev ...
]1) Nyligen var det en silvertävling i Växjö. Varför ligger inte resultatet från denna tävling under rapporterade tävlingar på sydöstras sida?
Systemet med att lägga in alla tävlingar två gånger, en gång på klubbens sida och en gång på Sydöstras sida är helt i*******t. Vi får två tävlingar (åtminstone ur spaders perspektiv) med olika startlistor och ibland t.o.m olika uppgifter om tider och avgifter. Man måste alltså rapportera tävlingen två gånger och detta fallerar allt som oftast. Varför skall klubben rapportera på distriktets sida? Det borde inte ens vara möjligt. OK, man kan maila filen till någon som har rättigheterna, men det är, eller åtminstone borde vara, helt onödigt arbete.

Alla tävlingar bör läggas in en gång och rapporteras en gång men kunna visas på flera sidor. Klarar verkligen inte Spader detta? Eller ligger problemet annorstädes?

/B


Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80