Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Venice Cup 2013 - Bali

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Fredrik Alfredsson [83200]
Sun 15 September 2013, 16:37
Registrerad medlem #83200
inlägg: 124
Bali.

En turistpärla i Indiska Oceanen som äntligen får stoltsera med ett mästerskap i bridge.

Vägen till mästerskapet har varit snårig; både för arrangörslandet som varit lovad att hålla ett mästerskap sedan båtar med bridgeutrustning senast det skulle bege sig fick vända mitt ute på havet med en flytt av tävlingsdestination till Paris; såväl för det svenska damlandslaget som kommit in via reservplats sedan Israel tyvärr tvingats dra sig ur (en politiskt laddad historia med ingredienser av beväpnade militära säkerhetsstyrkor, hävdad antisemitism, kommunikationsbrister och turer kring visums utfärdanden. Nämndes även i den efterföljande heta debatten gjordes även besök med högt positionerade politiker på Västbanken med komplicerade relationer som orsak till den dåliga stämningen. Författaren till inlägget har ingen genuin uppfattning kring den eventuella skuldfrågan eller skuldbeläggandet och känner att för många tecken redan lagts på en fråga som en vis man valt att inte kommentera överhuvudtaget).

Konstateras kan att vi är här. För att göra trubbel för övriga deltagare.

Efter en smärtfri luftseglats under ett knappt dygn har vi ankommit till Nusa Dua via Bangkok. Enligt löften skall surfningen här vara utmärkt och som ett huvudmål för australiensiska turister får det mig att vilja sammanfatta förväntningskänslan inför uppgiften inom gruppen med följande lilla pärla från de o så underskattade Radio Birdman:

Aloha Steve and Danno.

Gruppen ja: Without further ado, I give you:

Catharina Ahlesved - Maria Grönkvist
Kathrine Bertheau - Jessica Larsson
Sandra Rimstedt -Emma Sjöberg

Övriga intressenter i tävlingen - som börjar med en 21 ronders Round Robin för att nå en kvartsfinalplats - för Svensk Bridgs vidkommande är medlemmar:

*Marion Michelsen spelandes för alltid kompetenta Nederländerna
*Mylene Encontro som är vår premiärmotståndare med sitt Filippinerna

Vi är vid gått mod, nedräkningen är påbörjad.
Den avslutande låten ger en bild av vår mental visualisering av var ni skall leta efter Team Sweden i tabellen efter avslutad round robin.

/coach


"The race may not go to the swift nor the battle to the strong. But that's the way to bet it."
Tillbaka till toppen
Mari Lindblom [996]
Sun 15 September 2013, 17:11
Registrerad medlem #996
inlägg: 67
Många kommer säkert heja på Jenny Ryman-Wolpert i USA2 också! /mormor på plats som barnvakt i Florida
Tillbaka till toppen
Johan Upmark [24498]
Sun 15 September 2013, 17:30
Registrerad medlem #24498
inlägg: 96
Den där missen är nog mitt fel, fick för mig att Jenny inte skulle spela när Fredrik frågade mig. Desto bättre, nu har vi ännu fler att heja på. Go Sweden!

Johan
Tillbaka till toppen
Urban Björklund [9496]
Mon 16 September 2013, 17:01
Registrerad medlem #9496
inlägg: 299
I morgon förmiddag får vi se tjejerna på BBO, match 2 kl. 8.30 mot Indonesien och match 3 kl. 11.10 mot Polen


//UB\\
Tillbaka till toppen
Åsa Andersson [7928]
Tue 17 September 2013, 13:40
Registrerad medlem #7928
inlägg: 100
Mari Lindblom[996 skrev ...
]
Många kommer säkert heja på Jenny Ryman-Wolpert i USA2 också! /mormor på plats som barnvakt i Florida

Härligt att vara mormor och dessutom barnvakt i Florida, kan det bli så mycket bättre.
V-ås-åsa
Tillbaka till toppen
Pyttsi Flodqvist [9278]
Tue 17 September 2013, 17:04
Registrerad medlem #9278
inlägg: 118
klart att vi även hejar på Jenny, fast helst 2:a efter Sverige:-)
Lite nostalgi Mari, det är exakt 20 år sedan vi var i elden och fick skämmas över en bronsmedalj ;.)
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Tue 17 September 2013, 17:07

inlägg: 1705
Våra tjejer mot Jennys USA2 på BBO kl 05.00 för de som är morgonpigga
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Mari Lindblom [996]
Tue 17 September 2013, 19:54
Registrerad medlem #996
inlägg: 67
05.00 är väl alla vakna. Iaf om man är 1,5år och saknar sin mamma . Hoppas jag orkar se alla brickor startar 23.00 vår tid. Visst 20år är lång tid Pyttsi.
Tillbaka till toppen
Fredrik Alfredsson [83200]
Wed 18 September 2013, 02:24
Registrerad medlem #83200
inlägg: 124
Jag får börja med en såkallad fågelhund - en pudel - rörande tummar som skall hållas med svenskt intresse.
Självklart önskar vi Jenny Wolpert framgång (och även övriga två Wolperts som är nere och dansar i Den Pansar).
Mitt försvar är dock officiellt att jag inte fann henne som medlem i Svensk Bridge varvid hon inte passade den tidigare formuleringen.
Det är min officiella hållning.

Måndags kväll bjöd på en invigning.
Jag önskade mig ngt pampigt.

Det blev en lokal elvisimitatör, lite trevlig dans men framförallt en överraskande välsorterad buffet.

Tisdag morgon skred vi till handlingarna för dag ett.

Filippinerna var det första gruskornet i skon som skulle skakas lös.
jag slog mig ned bakom Kathrine och Jessica.
När den norsktalande filippinskan på min sida skärmen adresserade sin darrande partner mittemot efter bricka tre med orden "Calm down partner!" för att i förtroende avslöja för vår norska influens attt hon "Much rather would be kibbitzing" kände jag att premiären nog skulle avlöpa utan större mankemang. Att de våra fått upp fi i 5H för 3 zonbet samt slickat i sig AK i ruter mot 6S förminskade inte det intrycket.

Motståndet hade någon mer dumhet och di svenske spelade stabilt. Sandra och Emma hade "för god" kontroll så de visste att den 7S som filippinskorna krashade in i hängde på en mask. Men något vingel skall väl gå emot. 17/20

Andra matchen mötte vi Indonesien; en nation i stigande form. På hemmaplan dessutom så de var vallat och klart. 8.5/20 blev det här. Fanns bud på mer.
Vi var och sniffade på en slam med:

Qx
AQJx
x
AQ9xxx

till

AKJx
Txxx
Axx
Jx

När qbid 4D vart dubblat och den förstnämnde visat 16+ med 4stöd i hjärter var det dock mycket som skulle till för att slammen skulle vara bra. Ett sunt värderande att inte hitta anser jag men med facit i hand och T8 punktade i klöffer efter AQ hade det gett mer klirr i kassan att ramla dit.

En relativt lågscorande match mot Indonesien följdes av detsamma mot polskorna. 8/12 fick vi ihop.

Dagen bjuder på en tuff start med USA2 (med vår tidigare ignorerade Jenny i öppet rum - nej Jenny nu får du ingen tumme av mig) följt av ett alltid motsträvigt Frankrike. Avslutningsvis ett på pappret något lugnare Egypten.

Vi är 10 efter dag ett.

Summa:33.52
Dagssnitt: 11.2
Placering: 10

Målet är ngt liknande för dagen.
BBO startar med oss om 35min.

Var där eller var en ruta.

Vår tillförsikt inför fortsättningen är god.


"The race may not go to the swift nor the battle to the strong. But that's the way to bet it."
Tillbaka till toppen
Mari Lindblom [996]
Wed 18 September 2013, 04:35
Registrerad medlem #996
inlägg: 67
Sorry tjejer men Jenny får många tummar från oss tre på "hemma" plan. Lycka till i forsättningen!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80