Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Hovmantorps BK
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Seriespelet

Författare Post
Peter Lundstedt [5004]
Sun 01 September 2013, 08:56
Registrerad medlem #5004
inlägg: 55
Då var premiären i division 2 avklarad. Till den första sammandragningen var vi fyra som åkte. Johan Arvidsson och Isaksson, Morgan och så jag. Vi bestämde oss för att spela Morgan-Peter och Dubbel-Johan.

Första matchen var mot Ryd. Samtliga spelade mycket bra och vi vann matchen med 22-8. Jag och Morgan missade en slam när den ene tyckte det var självklart att bjuda på ett sätt men inte den andre. Blir lätt så när man inte spelar ihop normala fall. Slammen missades vid andra bordet också så det gjorde ingenting. Precis den start vi behövde

I andra matchen väntade Konga. En av favoriterna så nu skulle vi sättas på prov. Vi bestod provet med glans och slutresultatet skrevs till 14-16 och då hade vi faktiskt lite otur. Dubbel-Johan kom i 6 ruter med en neslig bet när trumfen satt 5-0 emot. I andra rummet kom man i 6NT som stod.
Jag gjorde mitt enda riktigt dåliga mot Stefan och Patrik när jag släppte hem en ensangare. Ibland önskar man att man hade 13 fingrar för då hade det varit lättare att hålla koll på fördelningen. Nu fick det bli huvudräkning och då sprack det . Man gör i och för sig alltid nån groda så man ska vara glad att det inte är på utgångsnivå...

I sista matchen väntade Karlskrona. Nu började många bli trötta för man hörde allt fler som ropade på tävlingsledare. Tyvärr var även vi trötta och vi gjorde vår sämsta halvlek. -50 i baken och det gick inte att reparera så trots en liten vinst i sista halvleken så slutade matchen 7-23. Vi kunde plockat in mer men vi hade inte marginalerna med oss. Motståndarna kom i 6 klöver som bara betas genom att utspelshanden drar för Kxx rätt upp i en färg som spelföraren bjudit. I praktiken en obetbar slam alltså som inte jag och Morgan hittade.
Vidar och Bernt stannade i 2NT på 25hp men när inte rutern bröt så fanns bara åtta spel. Dubbel-Johan bjöd naturliga 3NT med bet.
När man spelar 72 brickor på en dag så får man acceptera att det blir en dålig halvlek ibland. Det positiva var att vi skärpte till oss och vann andra halvlek. Mycket bra gjort!

Nästa omgång spelas 26-27 oktober. Mer om det senare.
Tillbaka till toppen
Peter Lundstedt [5004]
Sun 01 September 2013, 21:01
Registrerad medlem #5004
inlägg: 55
IAF för seriespelet har presenterats och här hittar ni givsamlingarna och resultaten för de olika halvlekarna.
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80