Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Stena Line Cup
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Apropå Stena Line Cup

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Carina Wademark [12540]
Fri 31 May 2013, 06:04

inlägg: 1705
Jag har lagt upp ett SLC-.forum och flyttade denna tråd dit.
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Bo Gullefors [36345]
Fri 31 May 2013, 07:34
Registrerad medlem #36345
inlägg: 296
Carina Westlin[12540 skrev ...
]
Jag har lagt upp ett SLC-.forum och flyttade denna tråd dit.
Mvh
Carina

Var hittar jag detta nya Forum?
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Fri 31 May 2013, 09:53

inlägg: 1705
Bo Gullefors[36345 skrev ...
]
Carina Westlin[12540 skrev ...
]
Jag har lagt upp ett SLC-.forum och flyttade denna tråd dit.
Mvh
Carina

Var hittar jag detta nya Forum?


Det ligger bland alla andra o heter Stena Line Cup
» länk
De flesta startar ju en ny tråd från ett befintligt inlägg, utan att ha koll på i vilket forum de är, så det lär bli en del städande
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
PO Sundelin [1171]
Fri 31 May 2013, 10:34
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Carina, försöker du skapa förvirring?
innebär denna flytt till nytt forum något för skrivare och läsare av tråden?
Om man klickar på din länk får man upp "Stena Line Cup" och med ytterligare klick på den hamnar man åter här (där man just klickade på din länk).

Vad innebär en städning?

Tillbaka till toppen
PG Eliasson [2827]
Fri 31 May 2013, 15:44
Registrerad medlem #2827
inlägg: 344
Här tar du upp ett känsligt ämne. Jag har helt olik uppfattning om vilka moment som ingår i en städning än min kära sambo.

Vi har löst detta genom att vi städar varannan vecka. Jag tar in proffshjälp för mitt pass.

Trevlig helg !
Förhoppningsvis har jag städat när jag kommer hem.
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Fri 31 May 2013, 16:51
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
PG Eliasson[2827 skrev ...
]
....
Förhoppningsvis har jag städat när jag kommer hem.


Är det r?tavdrag på sånt?
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Fri 31 May 2013, 18:03

inlägg: 1705
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
Carina, försöker du skapa förvirring?
innebär denna flytt till nytt forum något för skrivare och läsare av tråden?
Om man klickar på din länk får man upp "Stena Line Cup" och med ytterligare klick på den hamnar man åter här (där man just klickade på din länk).

Vad innebär en städning?



Nej, försökte bara göra det Lats Andersson bad om, skapa en egen forumrubrik för SLC, där man kan samla brickor synpunkter etc om SLC
Städning innebär att man får flytta inlägg som hamnar i fel forum.
Skillnaden för dig är att du bör lägga alla inlägg som handlar om SLC under forumrubriken SLC o om ett år eller tre kan du leta inlägg om SLC i den tråden istället för bland de 1000-tals under anslagstavlan.
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Jörgen Wedin [13236]
Fri 31 May 2013, 18:16
Registrerad medlem #13236
inlägg: 155
Dan Bylund[8223 skrev ...
]
Jag kan bidra lite. Vi i lag Lazy Jacks åkte ut i omgång 3 efter oavgjort i full tid och sedan förlust med 4 IMP efter fyra brickors förlängning, så det fanns givetvis en hel del brickor att gräma sig över under hemresan (och några sömnlösa nätter...). Exempelvis denna från första halvlek:

SLC
Hudiksvall

4 -1
Syd giv
Helena Strömberg
E7
D6
kn86432
E109






Dan Bylund
K83
E1098543

kn65

VästNordÖstSyd
Helena StrömbergDan Bylund
    


Jag öppnade med 4H som jag fick spela med ruter ess ut. Efter att ha stulit utspelet var första tanken att lägga ner trumfesset för att sedan stjäla en spader. Men så fick jag för mig att jag skulle kunna bli matt med trumfen 4-0 emot och inledde därför med tre varv spader till stöld med damen. Så spelade jag trumf mot handen i akt och mening att toppa denna. Men så kom sjuan till höger. Hmm, kunde detta vara ett lappkast från H72 eller ett ärligt kort från KJ7? Till sist slog jag en mask till kungen och stal ruterfortsättningen. Trumfesset visade sedan att öst skulle ha spel för knekten och givetvis så satt båda klöverhonnörerna fel också plus att öst hade tillräckligt med hårda frånslagskort för att inte bli inpetad.

Vid andra bordet spelades samma kontrakt och även där satsade man på att inleda med tre varv spader, dock till låg stöld. Sedan skickades trumfdamen runt till kungen. Ruterfortsättningen (klöver hade betat) stals, men sedan skildes vägarna åt igen i det att man nu slog en klövermask. Spaderfortsättningen stals och så följde klöver till ess, ruter till stöld och frånslag i klöver för en avslutande trumfmask och hemgång.

Jag kan fortfarande inte tycka att jag spelade helt uppåt väggarna (lagkamraterna är inte lika övertygade ), men det skulle vara intressant om någon kunde räkna på spelsätten.



Du är flera gånger om förlåten Danne.
Jag hade ju en riktig blödning ( förmodligen värmefrossa ) när jag höll Sp K istället för Hj Kn. Kostade 180 ut när det skulle varit 100 in... :'(
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80