Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Tävlingsledarfrågor
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Uppgjord lottning vid SM-lag semifinalerna?

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Jenny Rudenstål [15767]
Tue 28 May 2013, 14:44
Registrerad medlem #15767
inlägg: 79
Har inte den där Torbjörn Jönsson blivit väldigt aggressiv på sistone? Nästan som om han blivit lite sur över nåt. Är det nån som sagt nåt dumt till Torbjörn?
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Tue 28 May 2013, 15:44
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
PO Sundelin[1171 skrev ...

Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...

När det gäller trådkapningen vill jag poängtera att det här är MIN tråd och ni kan ta era deklarationer (såväl engelska som svenska) och stoppa upp i häcken!


"min" stavas det väl?

När man har med rättshaverister att göra kan man inte vara nog tydlig.

Jenny Rudenstål[15767 skrev ...

Har inte den där Torbjörn Jönsson blivit väldigt aggressiv på sistone? Nästan som om han blivit lite sur över nåt. Är det nån som sagt nåt dumt till Torbjörn?

Det är klart att man blir lite tyken när anledningen till att jag inte gick vidare i min senaste lag-semi (2006?) var en riggad lottning.

Och eftersom det var Everfresh som vann då också framträder ett tydligt mönster.

Tillbaka till toppen
Jenny Rudenstål [15767]
Tue 28 May 2013, 21:53
Registrerad medlem #15767
inlägg: 79
Så du har gått och burit på känslan av att nåt inte gick rätt till ända sen 2006?
Då är det ju ändå rätt vackert på nåt vis att du äntligen fått klarhet.
Tillbaka till toppen
Stefan Zylberstein [84914]
Wed 29 May 2013, 10:04
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]

Däremot är det lite tråkigt för min konspirationsteori att Fredrik så kategoriskt går ut och förnekar att man haft något fuffens för sig i Malmö. Jag får hoppas på de andra distrikten.


Nej, nej, tvärtom. Förnekar han kategoriskt så är det ju samma sak som en bestämd dementi. Och har vi en dementi, så är det så gott som ett bevis, vilket lär komma fram så småningom.
Det gäller iaf i den stora världen där ute.





Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Lillemor Jernberg [17143]
Wed 29 May 2013, 11:58
Registrerad medlem #17143
inlägg: 107
Det enda jag vill ha är en länk till Torbjörns blogg! O:)
Tillbaka till toppen
Anna Zack Efraimsson [4049]
Wed 29 May 2013, 12:03
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
Lillemor Jernberg[17143 skrev ...
]
Det enda jag vill ha är en länk till Torbjörns blogg! O:)

+1


Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Bo Gullefors [36345]
Wed 29 May 2013, 12:28
Registrerad medlem #36345
inlägg: 296
Lillemor Jernberg[17143 skrev ...
]
Det enda jag vill ha är en länk till Torbjörns blogg! O:)

Hinner han med att "blogga" också?
Tillbaka till toppen
Lillemor Jernberg [17143]
Wed 29 May 2013, 13:08
Registrerad medlem #17143
inlägg: 107
Jag hoppas det!
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Wed 29 May 2013, 14:32
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Bo Gullefors[36345 skrev ...

Lillemor Jernberg[17143 skrev ...

Det enda jag vill ha är en länk till Torbjörns blogg! O:)

Hinner han med att "blogga" också?

Nej, det gör han inte eftersom han är fullt upptagen med nya avslöjanden.

Watergate började med ett inbrott på det demokratiska partihögkvarteret. Till en början brydde sig ingen om det men efter idogt grävande av två journalister på Washington Post, Bob Woodward och Carl Bernstein slutade det med att den amerikanske presidenten, Richard Nixon, fick avgå.

Det här spåret leder också uppåt nämligen till det finaste vi har: SM-lag finalen!

2009 dominerade fortfarande Berik svensk bridge med Everfresh som starka utmanare. Och naturligtvis möttes i sista matchen det lag som vann (Berik) och det lag som låg tvåa (Everfresh) inför sista matchen.

Men tiderna förändras och 2010 fanns inget Berik med och spelarna i Everfresh var inte yngre och man var tvugna att hitta nya segerkandidater och här framstod Kamras och Skalman som givna och följdaktligen fick de också mötas i sista matchen. Kamras vann men det var faktiskt Hans Ove som blev tvåa vilket naturligtvis var en överaskning som man inte lasta arrangörerna för.

Under 2011 var titelförsvararna självklara medan Calle Ragnarssons San Sac gått starkt under året och knappast kunde förbigås. Och se på fan, visst blev det San Sac och Kamras som både blev etta och tvåa och möttes i sista matchen.

2012 började man slarva lite och kanske av ren slöhet tog man ut det båda första lagen från året innan att mötas i sista matchen. I och för sig förståeligt för vem hade väntat sig att Team Yoda skulle vinna?. Kamras kom tvåa. Men man var inte helt fel ute för inför sista matchen låg faktiskt San Sac före Kamras.

I år gällde att vara på tårna igen. Skalman kändes självklara men proffsen i Kamras hade skingrats och var inte med. Eftersom kapten Eliasson tagit med sig halva landslaget fick uppställningen i sista matchen bli Skalman mot Yellow. Men feta katter jagar dåligt och Yellow blev en besvikelse och det blev istället Strategen som kom tvåa efter överlägsna Skalman.

Några anmärkningar i kanten kanske men som helhet måste man ge arrangörerna klart godkänt.

Någon som tror att Qviberg sitter kvar efter riksstämman i höst?


Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Wed 29 May 2013, 14:37
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Jag tycker, efter ditt "avslöjande", att arrangörerna lyckats alldeles utmärkt med lottningen. Jag har bara en fråga, hur mycket röta hade ditt eget lag behövt för att vara däruppe bland de duktiga?
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80