Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Jönköpings läns BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

SM-DM kval simultan

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Stefan Lilja [20858]
Tue 05 February 2013, 09:53
Registrerad medlem #20858
inlägg: 313
Om det går bra att TL registrerar avgiften efter att tävlingen är slut så borde det ju stå någonstans.

Om så är fallet är det ju skumt att Herkules blev av med vp för 3 matcher i allsvenskan 2005.

Eller är det skillnad på lag & par?
TL kanske antas ha internet där, vi lever ju inte på 90-talet längre...
Tillbaka till toppen
Tommy Andersson [14659]
Tue 05 February 2013, 10:28
Registrerad medlem #14659
inlägg: 171
Stefan Lilja[20858 skrev ...
]
Om så är fallet är det ju skumt att Herkules blev av med vp för 3 matcher i allsvenskan 2005.

Eller är det skillnad på lag & par?
TL kanske antas ha internet där, vi lever ju inte på 90-talet längre...

Om jag går upp till en klubb eller förening, behöver inte vara bridge, och säger att jag vill bli medlem och betalar min medlemsavgift så tror jag de flesta anser att man nu är medlem i den föreningen. Sen att den centrala registreringen släpar efter spelar mindre roll.

Det är ingen skillnad för lag och par utan det som är viktigt är att avgiften är betald till tävlingsledare eller kassör innan spelet börjar. Vad gäller Hercules så var de inte medlemar när de spelade sina matcher. Det hade löst sig om de eller tävlingsledaren haft koll på detta och betalt/tagit upp medlemsavgiften innan spelet.

Vad gäller internet så är det måna klubbar som inte har det i sin spellokal trots att vi lämnat 90-talet.

Tillbaka till toppen
Stefan Lilja [20858]
Tue 05 February 2013, 11:45
Registrerad medlem #20858
inlägg: 313
Tommy Andersson[14659 skrev ...
]
Det är ingen skillnad för lag och par utan det som är viktigt är att avgiften är betald till tävlingsledare eller kassör innan spelet börjar. Vad gäller Hercules så var de inte medlemar när de spelade sina matcher. Det hade löst sig om de eller tävlingsledaren haft koll på detta och betalt/tagit upp medlemsavgiften innan spelet.


Det var ju detta som hände i Anderstorp i torsdags.
Två spelare som inte är medlemmar dyker upp och vill spela.
Där du hävdar att det inte spelar någon roll att göra anmälan efter tävlingen.

Varken du eller jag vet när det uppdagades att två spelare inte var medlemmar i förbundet.
Men eftersom dom aldrig har spelat en tävling på ansluten klubb så är det väl troligt att någon visste det innan start och borde informerat dom att dom var tvungna att vara medlemmar för att delta.
Hade registrering av medlemmar och betalning sköts innan start så hade inget hänt.

Problemet här är att det antas att registreringen inte kunde göras innan tävlingens start.

När det handlar om internet så är det konstigt om man inte har fast internet, mobilt eller internet genom mobiltelefon tillgängligt.
visst det finns några procent i Sverige som inte har det men...

Hoppas att någon i det inblandade heatet kan svara istället så vi får fakta.



Tillbaka till toppen
Leif Lagerqvist [80081]
Tue 05 February 2013, 12:12
Registrerad medlem #80081
inlägg: 19
Du har rätt Stefan när du antar att damerna inte bara dök upp. Uppgifter finns i Spader beträffande Barbro Danielsson att hon spelat två tävlingar i Smålandsstenar 2012-07-02 och 2012-08-20 utan att vara medlem.
Vidare uppges att hon varit medlem i förbundet 1970. Hur länge framgår inte och jag kan inte reglerna för att få bli I-medlem.

Tillbaka till toppen
Stefan Lilja [20858]
Tue 05 February 2013, 12:14
Registrerad medlem #20858
inlägg: 313
Om du inte har betalt medlemsavgift sista 10 åren blir du i-medlem.
Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Tue 05 February 2013, 13:14
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Om man har rätt att bli I-medlem så blir man detta så fort man meddelar TL att man vill bli medlem. Om sen TL matar in informationen i ruter innan tävlingen spelas eller efter tävlingen har spelats spelar mindre roll, man är fortfarande medlem i förbundet när tävlingen spelades.
Tillbaka till toppen
Leif Lagerqvist [80081]
Tue 05 February 2013, 14:12
Registrerad medlem #80081
inlägg: 19
Min ingång i ärendet var egentligen inte frågan om medlemskap eller inte, men även denna blev ju intressant. Uppenbarligen följer förbundet någon form av praxis som vanliga dödliga inte kan förstå genom att läsa förbundets bestämmelser och därmed får jag låta mej nöja.
Min ingång var däremot om det kan anses rätt att ett par kan få förrycka hela tävlingens resultat. Jag vet inte om inblandade funktionärer verkligen satt sig in i hur snedvridet resultatet blir för väldigt många andra deltagare. Det är detta som blir helt sjukt och som kommer att få negativa konsekvenser för Jönköpings läns bridgeförbund. Med dessa rader avslutar jag mitt deltagande i diskussionen.
Tillbaka till toppen
Reine Gustavsson [6934]
Tue 05 February 2013, 21:54
Registrerad medlem #6934
inlägg: 124
Leif du har iprincip fel. Om förbundrt skapat en övergripande regel gäller den ävenom dennskapar "orättvisor". Det finns många sortrers orättvisor. Själv tar jag en smärtmedicin förutom morfin som går direkt till hjärnan. Den ger total blackout ibland ooch skapar nollor som kostade finalplats och gav fiinalplats till andra. Skulle jag ha avvisats? (några veckor tidigre hade hag 9 noller å a18 brickor innan jag gicg hem, Man räknade tävlingen.
Tillbaka till toppen
Jan Olofsson [36602]
Wed 06 February 2013, 14:50
Registrerad medlem #36602
inlägg: 21
Jag måste nog ta mig en allvarlig fundering på om jag vill fortsätta och sitta i en styrelse för länsförbundet om det här stämmer!
Tillbaka till toppen
Reine Gustavsson [6934]
Wed 06 February 2013, 15:14
Registrerad medlem #6934
inlägg: 124
Hej janne. Vad är det som stämmer? Jag förstår inte.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80