Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Och nu blir det reklam!!!

Författare Post
Mikael Westerlund [9690]
Sun 12 August 2012, 11:14
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Nu är det snart dags igen för Sveriges trevligaste Guldtävling så jag tänkte berätta lite om de senaste två åren från just denna tävling.

Tävlingen det rör sig om är såklart Albrekts Guld

För två år sedan kom jag och min partner Kent Johansson fram till att det ju var trevligt med en Guldtävling som vi för en gång skull inte skulle behöva resa i flera timmar för att kunna spela. Vi anmälde oss såklart och när dagen kom så anlände vi i god tid till spellokalen. Både jag och Kent brukar gilla att åka i god tid för att kunna varva ner med en kopp kaffe och hälsa i lugn och ro på alla bridgevänner som man ju inte ser så ofta nu för tiden.

Väl framme så gick vi in i lokalen för att ta en kopp kaffe och fick då reda på att dom bjöd på kaffe. Jag som har diabetes frågade om dom hade några suketter då jag bara hittade vanligt socker. Jag fick till svar att dom tyvärr inte hade detta och jag sa att det absolut inte var någon fara och att jag fick skylla mig själv som glömt att ta med mig egna suketter.
Tjugo minuter senare kom en mycket snäll dam/tjej fram till mig och berättade att dom nu skaffat suketter till mig!?
Då hade en av de ansvariga åkt iväg och skaffat suketter bara för att jag bett om det!!! Jag minns att jag tänkte "Herregud vad snällt gjort av dom, även om det absolut inte var så viktigt"

När det några timmar senare var dags för lunch så dukades det upp den i särklass finaste lunchen jag sett vid en bridge-tävling efter ca: 25 års Guldtävlingar. Det var en buffé med grillade kycklinglår och olika sorters rostbiff, olika sorters lax och en underbar potatissallad och en hel del annat som mer påminde om ett lyx-julbord än en lunch i en Guldtävling. Att det var buffé så att man kunde äta precis så mycket man ville så att alla blev precis lagom mätta gjorde lunchen till en fantastisk upplevelse faktiskt.
Att det dessutom bjöds på färsk frukt och att det stod framme skålar med färskt godis hela dagen som det också bjöds på gjorde att man kände sig mer än välkommen hela dagen gjorde nästan att jag tappade fokus på bridgen då jag ofta tänkte på vilka krafter dom verkligen lagt ner på att få oss spelare att må bra.

Stämningen var super hela tävlingen och alla var trevliga och stämningen var gemytlig hela tävlingen igenom.
Att tävlingen dessutom har en av världens bästa tävlingsledare i mitt tycke höjer bara statusen ytterligare (om det nu är möjligt).

Mitt betyg på denna tävling var utan tvekan den absolut trevligaste och bästa guldtävling jag spelat i mitt liv (efter ca: 25 års spelande av Guldtävlingar).

Förra året var vi såklart snabba med att anmäla oss till samma tävling för att väl där mötas av exakt samma fina bemötande och precis samma glada och vänliga ansikten som året innan.

En stor eloge från mig!

Finns det då något jag tycker kan bli ännu bättre?
Ja, två saker faktiskt.
1. Att det finns Coca Cola Light till lunchen då jag är diabetiker

2. Denna tävling har ju med sitt underbara upplägg och bemötande blivit väldigt populär redan och de lokalerna vi spelar i har ju en begränsning i antalet bord som får plats. Och båda de två senaste åren så tycker jag att det varit väldigt trångt mellan borden och skall det inte finnas någon risk att någon spelare skall höra något från andra bord så räcker det knappt att viska tror jag och alla vet att vissa spelare gärna pratar efter brickan utan att ens försöka viska.
Detta problem tror jag dock inte är svåra att lösa utan föreslår följande.

Dels har vi ju "hallen" där man kommer upp från trappan när man kommer in där det säkert får plats något/några bord? Det är inte exemplariskt då färdiga spelare springer ut för att röka och väl nere med en cigg i munnen så pratas det ju ofta om de senaste brickorna med andra onyttiga rökare (mig inräknad) och jag vet inte om det kanske skulle kunna höras dit upp?

Men även innanför rummet där vi äter lunch har jag för mig att det finna 1-2 rum där man säkert kan ställa in något/några bord?

Jaja, detta är bara mina tankar men kanske skulle kunna vara en idé i alla fall?

En sak är i alla fall säker, och det är att jag kommer att spela denna tävling så länge den kommer att spelas oavsett vilken partner jag kommer att spela den med så länge tävlingen sköts på detta fantastiska sätt.

Och för er som inte spelat den tidigare så har jag bara ett råd.
Anmäl er NU så ni inte riskerar att den blir fulltecknad innan ni hunnit anmäla er.

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund
Tillbaka till toppen
Jan Malmström [2785]
Sun 12 August 2012, 19:12
Registrerad medlem #2785
inlägg: 139
Tack Mikael!
Jag ska bara instämma i en sak - det gäller att anmäla sig snabbt! I dagsläget finns det bara 16 platser kvar.
Välkomna med anmälan.
//Janne
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80