Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Lunds BK
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Dagens tips

Författare Post
Arne Hansson [19433]
Tue 17 July 2012, 20:14
Registrerad medlem #19433
inlägg: 21
Här kommer ett tips hur man kan visualisera spelade givar från klubbens tävlingsverksamhet. Vi har redan sett några intressanta exempel.

Gör så här: gå in på ”Mina sidor/Min klubb” - dvs Lunds BK, du måste vara inloggad - och markera tävlingen du är intresserad av under ”rapporterade tävlingar”. Notera dess unika identifikationsnummer högst upp på skärmen i adressfältet. Kopiera numret.
Gå in under ”Diskussionsforum” och starta ett ”Nytt inlägg”. Skriv in given du är intresserad av i textfältet i följande format:

giv=112517.X

Exemplet är från senaste torsdagstävlingen och X är aktuellt bricknummer/giv. Och obs att uttrycket skall vara inom hakparanteser.
Fyll sedan i med brödtexten, till exempel om det handlar om budgivning, spelföring, motspel eller något annat intressant. Förhandsgranska och om det är tillfyllest klicka på: ”Starta ny tråd”. Enkelt eller hur?
Det skall förstås även finnas en rubrik: exempelvis ”Giv nr 18 från torsdagsspelet den……” eller något annat mera spirituellt.

Detta eminenta tips har jag fått från Carina på förbundets kansli. Tack för det.

Tillbaka till toppen
Lars-Åke Larsson [79712]
Wed 18 July 2012, 14:14
Registrerad medlem #79712
inlägg: 307
Du hittar också en bruksanvisning på vår hemsida:
» länk
Tillbaka till toppen
Webbsajt

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80