Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Ang.Avhopp

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Arne Larsson [12173]
Thu 28 June 2012, 18:15
Registrerad medlem #12173
inlägg: 72
Talar verkligen P-G Eliasson (Captain) sanning? Enligt bekräftade
uppgifter VILL Fallenius-Fredin spela OS. Varför spelar de då inte?Att under dessa förutsättningar för medlemmarnas pengar skicka ett par amatörspelare istället för dessa proffs verkar absurt.

Har vi en ny Captain à la Andersson som låter sitt eget ego vara viktigare än att Sverige ställer upp med bästa tillgängliga lag?

Undrar
Törnqvist & Larsson
Tillbaka till toppen
Lars Andersson [5351]
Thu 28 June 2012, 18:47
Registrerad medlem #5351
inlägg: 358

Tillbaka till toppen
Johan Nilsson [13918]
Thu 28 June 2012, 19:04
Registrerad medlem #13918
inlägg: 174
Verkligen skönt att få bekräftade uppgifter och inte en obskyr artikel på förbundets sida av landslagskaptenen om vad som sades på en middag med landslaget inkl kapten närvarande.
Hur skulle vi klara oss utan dessa klargöranden?


”Most people play hard to get. I play hard to want” - Ford Fairlane
Tillbaka till toppen
Ida Grönkvist [31083]
Thu 28 June 2012, 20:22
Registrerad medlem #31083
inlägg: 21
Jag skriver väldigt sällan på forumet men kan inte låta bli att svara på detta.

Det är måhända förståeligt att folk är förbryllade och irriterade av den knapphändiga information PG har gett, även om han lovat att utveckla den vidare, men det är i min mening ändå helt obefogat att kalla ett seriöst satsande par för "amatörer". Ska de tacka nej till sin erbjudna plats i laget för att de inte har någon amerikansk sponsor? De försöker väl som alla andra göra sitt bästa för att utvecklas och tar alla chanser de kan få. Jag är säker på att de kommer göra sitt yttersta för att visa sig värdiga den plats de erbjudits, och de kommer förmodligen göra än bättre ifrån sig med ert stöd istället för era onödiga pikar. Att tacka nej till en given möjlighet är vad som borde benämnas som "amatörsmässigt" om något.

Jag har dessutom väldigt svårt att tro att PG skulle ljuga helt obesvärat om något sådant här även om alla omständigheter kanske inte nämnts.

Ida
Tillbaka till toppen
Peter Svensson [802]
Thu 28 June 2012, 20:32
Registrerad medlem #802
inlägg: 76
Inte för att jag vet något men kan det vara så att Fredin inte är någo lagspelare utan en individualist
Tillbaka till toppen
Thomas Andersson [15537]
Thu 28 June 2012, 20:48
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Ida Grönkvist[31083 skrev ...
]Jag har dessutom väldigt svårt att tro att PG skulle ljuga helt obesvärat om något sådant här även om alla omständigheter kanske inte nämnts.


Jag tror inte heller det var helt obesvärat.


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
PG Eliasson [2827]
Thu 28 June 2012, 21:13
Registrerad medlem #2827
inlägg: 344
Hej Arne och Tobias !

Borde naturligtvis inte besvara ett inlägg av denna karaktär.
Direkta personangrepp och insinuationer om om lögner och egoism skall inte höra hemma här.

Om du tvivlar på Fredins avhopp från laget kan jag hänvisa till följande personer som var närvarande förutom mig själv och Fredin :

Fredrik Nyström
Björn Fallenius
Jan Lagerman
Johan Sylvan
Frederic Wrang
Mats Axdorph

Johan Upmark åt middag med sin flickvän.

Skulle det inte räcka kan vi säkert leta upp ett antal andra gäster på restaurangen som knappast kunde undgå att notera vad som hände.

Jag har även skriftligt via mail meddelat Fredin att jag mottagit hans avhopp.

Självklart har viss kommunikation pågått under veckan som gått men i sak har inget framkommit som motiverar en återinvit av FF.

Enda orsaken att jag bemödade mig att bemöta ert inlägg är att jag medvetet valt att att vara väldigt öppen rörande landslagsbridgen.

Du kan lita på att jag talar sanning när jag säger att detta är mitt sista inlägg i denna tråd.


Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Thu 28 June 2012, 21:24
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Jag håller med Ida till 100 procent. Ett fult påhopp på det par som är första reserver och som är med i A-truppen. Jag har som de flesta andra inte en aning om vad som föranlett avhoppet eller om det tagits tillbaka - men det inlägg som Arne presenterar tror jag inte är till nytta - ens för Fallenius-Fredin.
Tillbaka till toppen
Johan Nilsson [13918]
Thu 28 June 2012, 21:30
Registrerad medlem #13918
inlägg: 174
PG Eliasson[2827 skrev ...
]
Hej Arne och Tobias !

Borde naturligtvis inte besvara ett inlägg av denna karaktär.
Direkta personangrepp och insinuationer om om lögner och egoism skall inte höra hemma här.

Om du tvivlar på Fredins avhopp från laget kan jag hänvisa till följande personer som var närvarande förutom mig själv och Fredin :

Fredrik Nyström
Björn Fallenius
Jan Lagerman
Johan Sylvan
Frederic Wrang
Mats Axdorph

Johan Upmark åt middag med sin flickvän.

Skulle det inte räcka kan vi säkert leta upp ett antal andra gäster på restaurangen som knappast kunde undgå att notera vad som hände.

Jag har även skriftligt via mail meddelat Fredin att jag mottagit hans avhopp.

Självklart har viss kommunikation pågått under veckan som gått men i sak har inget framkommit som motiverar en återinvit av FF.

Enda orsaken att jag bemödade mig att bemöta ert inlägg är att jag medvetet valt att att vara väldigt öppen rörande landslagsbridgen.

Du kan lita på att jag talar sanning när jag säger att detta är mitt sista inlägg i denna tråd.




Hmm PG, nu blir jag förvirrad. Tråden startade med bekräftade uppgifter som säger tvärtemot vad du skriver. Sedan kommentarer om att du inte ljuger men kanske inte valt att skriva alla fakta i artikeln, fast där lovade du ju iofs att återkomma i helgen men det vet man ju hur det kan gå med sådana löften.
Sedan ett konstaterande att du ljuger om än inte obesvärat.
Får nog vänta på nån form av utredning eller bild och ljudbevis innan jag kan bilda mig en uppfattning i denna fråga.


”Most people play hard to get. I play hard to want” - Ford Fairlane
Tillbaka till toppen
Thomas Karlsson [8958]
Thu 28 June 2012, 21:37
Registrerad medlem #8958
inlägg: 115
Arne Larsson[12173 skrev ...
]
Talar verkligen P-G Eliasson (Captain) sanning? Enligt bekräftade
uppgifter VILL Fallenius-Fredin spela OS. Varför spelar de då inte?Att under dessa förutsättningar för medlemmarnas pengar skicka ett par amatörspelare istället för dessa proffs verkar absurt.

Har vi en ny Captain à la Andersson som låter sitt eget ego vara viktigare än att Sverige ställer upp med bästa tillgängliga lag?

Undrar
Törnqvist & Larsson


Varför går ni andras ärende. Är ni inte för bra för det ?

/Syns i Örebro!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80