Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Ang.Avhopp

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Mats Nilsland [4773]
Thu 28 June 2012, 21:47
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Bekräftat eller obekräftat - kan det vara så att Fredin ville hoppa av men har ångrat sig? Men då hade tåget redan gått?
Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Thu 28 June 2012, 23:25
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Mats Nilsland[4773 skrev ...
]
Bekräftat eller obekräftat - kan det vara så att Fredin ville hoppa av men har ångrat sig? Men då hade tåget redan gått?


Finns det någon tror att Peter alltid menar vad han säger?


Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Thu 28 June 2012, 23:35
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Arne Larsson[12173 skrev ...
]
Att under dessa förutsättningar för medlemmarnas pengar skicka ett par amatörspelare istället för dessa proffs verkar absurt.



Grumligt tänk ... skulle proffs alltid vara bättre än amatörer? I vilket universum då? Då får vi ju aldrig något tillskott till toppen? Tänk om tänk rätt!

Ett stort lycka till till "amatörerna" , jag ser fram emot fina scorer från alla tre paren.
Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Fri 29 June 2012, 05:17
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Peter Swensson[15345 skrev ...
]
Arne Larsson[12173 skrev ...
]
Att under dessa förutsättningar för medlemmarnas pengar skicka ett par amatörspelare istället för dessa proffs verkar absurt.



Grumligt tänk ... skulle proffs alltid vara bättre än amatörer? I vilket universum då? Då får vi ju aldrig något tillskott till toppen? Tänk om tänk rätt!

Ett stort lycka till till "amatörerna" , jag ser fram emot fina scorer från alla tre paren.


Verkligen ett stort lycka till. Jag tycker uttalandet från Larsson är både osmakligt och nedvärderande. Men forum är ju till för att uttrycka sina tankar så det är ju inte fel att skriva vad man tycker.

Tillbaka till toppen
Webbsajt
Tomas Brenning [4472]
Fri 29 June 2012, 06:19
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
PG Eliasson[2827 skrev ...
]
Enda orsaken att jag bemödade mig att bemöta ert inlägg är att jag medvetet valt att att vara väldigt öppen rörande landslagsbridgen.

Och det gör du bra. Full credit, PG.

PG Eliasson[2827 skrev ...
]
Skulle det inte räcka kan vi säkert leta upp ett antal andra gäster på restaurangen som knappast kunde undgå att notera vad som hände.

Synd att man inte var där. Låter som den interna diskussionen både hördes och syntes till andra bord. Naturligtvis rena spekulationer från min sida.

PG Eliasson[2827 skrev ...
]
Johan Upmark åt middag med sin flickvän.

Känns som Johan drog vinstlotten den kvällen.

PG Eliasson[2827 skrev ...
]
Självklart har viss kommunikation pågått under veckan som gått men i sak har inget framkommit som motiverar en återinvit av FF.

Kanske djävulen (eller för många öl) hade flugit i Fredin, men uppenbarligen sades saker som sedan skulle tas tillbaka. Kan det vara "The return of Gud"? Återigen rena spekulationer.

PG Eliasson[2827 skrev ...
]
Du kan lita på att jag talar sanning när jag säger att detta är mitt sista inlägg i denna tråd.

Helt OK. Hoppas i alla fall att du läser dessa uppmuntrande ord. Fortsätt med ett öppet och bra arbete med landslaget, PG.

Hälsningar
Tomas
Tillbaka till toppen
Anders Ljung [13459]
Fri 29 June 2012, 10:07
Registrerad medlem #13459
inlägg: 266
Ida Grönkvist[31083 skrev ...
]
Jag skriver väldigt sällan på forumet men kan inte låta bli att svara på detta.

Det är måhända förståeligt att folk är förbryllade och irriterade av den knapphändiga information PG har gett, även om han lovat att utveckla den vidare, men det är i min mening ändå helt obefogat att kalla ett seriöst satsande par för "amatörer". Ska de tacka nej till sin erbjudna plats i laget för att de inte har någon amerikansk sponsor? De försöker väl som alla andra göra sitt bästa för att utvecklas och tar alla chanser de kan få. Jag är säker på att de kommer göra sitt yttersta för att visa sig värdiga den plats de erbjudits, och de kommer förmodligen göra än bättre ifrån sig med ert stöd istället för era onödiga pikar. Att tacka nej till en given möjlighet är vad som borde benämnas som "amatörsmässigt" om något.

Jag har dessutom väldigt svårt att tro att PG skulle ljuga helt obesvärat om något sådant här även om alla omständigheter kanske inte nämnts.

Ida


Så himla bra sagt Ida!

Krister och Jonas är antagligen Sveriges mest samspelta par och det par som har koll och dokumentation på flest lägen. Att de inte besitter samma internationella rutin som herrar F och F gör inte Arnes och Tobias omdöme "amatörer" någon vidare rättvisa.

Jag är övertygad om att de kommer göra en kanoninsats och därmed lyfta hela laget till riktigt höga nivåer.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Stefan Ekman [18318]
Fri 29 June 2012, 10:42
Registrerad medlem #18318
inlägg: 193
Ordet amatör är för många ett ganska negativt ord men egentligen betyder det ju bara att man inte "lever" på sin hobby/sport.. Finns nog en hel del amatörer som är bättre än vissa proffs men har själv valt alt. inte har möjligheten att bli proffs då det oftast innebär att man måste flytta till annat land osv.
Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Fri 29 June 2012, 11:16
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Stefan Ekman[18318 skrev ...
]
Ordet amatör är för många ett ganska negativt ord men egentligen betyder det ju bara att man inte "lever" på sin hobby/sport.. Finns nog en hel del amatörer som är bättre än vissa proffs men har själv valt alt. inte har möjligheten att bli proffs då det oftast innebär att man måste flytta till annat land osv.


"Syföreningen som märker ord" skulle säkert om dom gjort inlägg på anslagstavlan påpekat att alla professionella inte alltid är helt professionella i sitt förhållningssätt till sin profession.
Tillbaka till toppen
Göran Hestner [92606]
Fri 29 June 2012, 11:27
Registrerad medlem #92606
inlägg: 315
Peter Swensson[15345 skrev ...
]
Stefan Ekman[18318 skrev ...
]
Ordet amatör är för många ett ganska negativt ord men egentligen betyder det ju bara att man inte "lever" på sin hobby/sport.. Finns nog en hel del amatörer som är bättre än vissa proffs men har själv valt alt. inte har möjligheten att bli proffs då det oftast innebär att man måste flytta till annat land osv.

"Syföreningen som märker ord" skulle säkert om dom gjort inlägg på anslagstavlan påpekat att alla professionella inte alltid är helt professionella i sitt förhållningssätt till sin profession.

G A R V



<º))))><l

Tillbaka till toppen
Stefan Ekman [18318]
Fri 29 June 2012, 12:27
Registrerad medlem #18318
inlägg: 193
Peter Swensson[15345 skrev ...
]
"Syföreningen som märker ord" skulle säkert om dom gjort inlägg på anslagstavlan påpekat att alla professionella inte alltid är helt professionella i sitt förhållningssätt till sin profession.


Lol..
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80