Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Spader
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

"System" vid anmälan

Författare Post
Björn Westling [1666]
Wed 14 December 2011, 15:20
Registrerad medlem #1666
inlägg: 867
Jag gick in och kikade på anmälda till en tävling. Vid vissa par står "System" i blå länk-text. Men när jag klickar på "System" så kommer jag till en sida som inte innehåller någon som helst information om någonting. Ja, den är helt blank.


Tillbaka till toppen
Christer Enkvist [13719]
Fri 20 January 2012, 13:03
Registrerad medlem #13719
inlägg: 301
Samma sak här. Synd, det vore en riktigt bra funktion!
Tillbaka till toppen
Jan Eric Larsson [29190]
Fri 20 January 2012, 15:22
Registrerad medlem #29190
inlägg: 148
Hej!

Jag kollade detta med Carina Westlin på Kansliet för några dagar sedan. Man kan numera ladda upp system till sin egen sida på Spader, men man kan fortfarande inte lägga in dem när man anmäler sig till en tävling. Detta skall fixas, men det ligger en bit ner på listan, så Carina visste inte exakt när det skulle kunna ske.

Detta vore en mycket bra funktion att ha. När det gäller till exempel LUCK Open pairs, där vi tillåter även A-system, skulle man enkelt kunna kräva att alla A-system skulle finnas upplagda i anmälan på Spader en viss tid i förväg. Då skulle alla kunna titta där och förbereda försvar, och man skulle slippa det jobbiga hanterandet med papperskopior.

Naturligtvis skulle man kunna kräva att samtliga system lades upp till en guldtävling. Om man har laddat upp sitt vanliga system till sin hemsida, vore det ju väldigt enkelt att lägga till deklarationen vid anmälan till en tävling, om bara funktionen fungerade.

Det vore också bra om man såg antal prickar och/eller systemklass direkt i anmälningslistan (i en separat kolumn). Då vet man direkt vilka system man behöver gå in och titta på.

Kan inte Kansliet trycka på så att just denna funktion blir färdig snart?

Jan Eric Larsson
Tillbaka till toppen
Björn Westling [1666]
Fri 20 January 2012, 16:11
Registrerad medlem #1666
inlägg: 867
En kanske dum fråga. Kan man lägga in flera system på sin hemsida - man spelar ofta olika system med olika partners?

Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Fri 20 January 2012, 20:10
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Ett alternativ vore kanske att "egen" hemsida refererar till par, inte till enskild person.

Hur lägger jag upp denna typ av hemsida, respektive hur hittar jag t.ex. Björns sida? (latmansfråga, det kanske står tydligt nånstans).
Tillbaka till toppen
Jan Eric Larsson [29190]
Fri 20 January 2012, 23:27
Registrerad medlem #29190
inlägg: 148
Hej!

Om man är inloggad tittar man under "Mina Sidor" och "Systemdeklarationer", där man kan lägga in flera olika system, till exempel för olika partners.

Tanken är att när man anmäler sig ska man kunna välja en av sina deklarationer, men denna funktion fungerar inte för närvarande.

Tanken är väldigt bra. Man laddar upp en deklaration eller systembeskrivning för varje system man spelar. När man anmäler sig väljer man sedan bara en av dem, och sen kan alla se vilka par som kommer att spela vilka system.

När någon fixar detta borde man också ordna så att A-system och system med fyrprickade öppningsbud markeras i listan. Då uppfyller man samtidigt kraven om extra deklarationsskyldighet enligt prickbestämmelserna.

Jan Eric
Tillbaka till toppen
Dan Sundström [12742]
Fri 24 February 2012, 16:50
Registrerad medlem #12742
inlägg: 5
Varför har man lagt in rutan för system i sidan för anmälningar när man ändå inte kan lägga in sitt system. Det förvirrar ju bara. Den som designat sidan borde veta bättre.

Tillbaka till toppen
Fredrik Jarlvik [4451]
Fri 24 February 2012, 17:01
inlägg: 486
Dan Sundström[12742 skrev ...
]
Varför har man lagt in rutan för system i sidan för anmälningar när man ändå inte kan lägga in sitt system. Det förvirrar ju bara. Den som designat sidan borde veta bättre.



Sidan för anmälningar är under förändring (den gamla har som synes brister). Bäst är att nu enbart använda fliken "Anmälningar (ny)"

Där kan man både se anmälda par och anmäla nya par. Dessutom slipper man även felet med "system".
Tillbaka till toppen
Stefan Lilja [20858]
Fri 24 February 2012, 17:08
Registrerad medlem #20858
inlägg: 313
Det fungerar att lägga in system nu, men man får klippa och klistra lite.
Jag fick till det när jag anmälde oss.

Silver rally Opalen

- gå till dina system.
- högerklicka på länken på deklarationen du vill använda, och klicka på egenskaper.
- kopiera hela adressen du får fram i rutan.
Det kommer se ut nått liknande den deklarationen jag använder.

"http://www.svenskbridge.se/e107_plugins/depot/download.php?20858.peterstefan_eng_1.pdf"

- klistra in adressen i rutan för system vid anmälan.
- klipp bort all text fram till ditt medlems ID, så det blir så här:

20858.peterstefan_eng_1.pdf

Nu funkar det.

/Stefan
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80