Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Konstruktivt förslag om öppna landslaget till Dublin

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 16 February 2012, 23:15
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Conny Wahlgren[10733 skrev ...

Om du följt anslagstavlan en tid Mikael så borde du känna till att Jönsson propagerat för höjda avgifter sedan tidigt 30-tal. Han bör alltså uppfattas som skämtsamt positiv men jag förstår att det kan vara svårt att fatta poängen ibland.

Prova själv att bo i ett tyskspråkigt land så får ni se hur roliga ni blir efter ett tag » länk
Tillbaka till toppen
Christer Enkvist [13719]
Fri 17 February 2012, 08:07
Registrerad medlem #13719
inlägg: 301
Lars Andersson[5351 skrev ...
]
Vad sägs om en årlig avgift på 100 kronor extra om man vill spela silvertävlingar, ytterligare 100 för guld. Frivilliga 100 för övriga. Varje 100 ger en lott att spela med landslagsspelare. Lotterier där klubbarna vinner landslagsspelare. Företagsbridge med final på SM-veckan. 30% av pengarna till juniorbridge övrigt fördelas jämnt på övrica landslag.


Att ha olika tävligslicensnivåer tror jag för sent att införa (kanske om det skett när slivertävlingar drog fulla startfält) och tyvärr dömt att misslyckas.

Lotterier, pro-ams och likanande i samband med ex. SM-veckan och/eller passande lokala stortävlingar är en strålande ide som jag helhjärtat köper. Liksom givetvis en höjning av medlemsavgiften, att landslagen skall vara helt självfinansierande är dumt - de som tycker att förbundsavgiften redan nu är för hög tror ju alltsomoftast att pengarna ändå går till landslaget...
Tillbaka till toppen
Eva Olsberg [34058]
Fri 17 February 2012, 09:00
Registrerad medlem #34058
inlägg: 76
Fredrik Jarlvik[4451 skrev ...
]
Eva Olsberg[34058 skrev ...
]
Kjell Staffas[34308 skrev ...
]
Qviberg har massor med pengar och brinner för bridgen. Han skulle funka kanon som ytterst ansvarig och tillika sponsor: Han om någon har väl kunskap om att bygga upp rationella och vinstgivande organisationer?!?


Det var väl ett bra förslag !? Varför nappar ingen på det?



Mats Qviberg är redan ytterst ansvarig i egenskap av ordförande i Förbundet. Dessutom tror jag att han även är Förbundets största sponsor då han sponsrar Bridgefestivalen (Chairmans Cup) med stora belopp.


Det vet säkert de flesta redan Fredrik. Frågan gällde inte det !
Tillbaka till toppen
Göran Rångevall [2876]
Fri 17 February 2012, 09:24
Registrerad medlem #2876
inlägg: 52
10.000 lotter á 250 kr. Dragning under SM-veckan. Vinnaren av bilen, som står uppställd på ett podium, får nycklarna och kan, under folkets jubel och avundsjuka blickar, köra ut ur Conventum. Det blir en hygglig slant till en landslagssatsning.
Jag beställer 4 lotter.
Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Fri 17 February 2012, 10:14
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Eva Olsberg[34058 skrev ...
]
Kjell Staffas[34308 skrev ...
]
Qviberg har massor med pengar och brinner för bridgen. Han skulle funka kanon som ytterst ansvarig och tillika sponsor: Han om någon har väl kunskap om att bygga upp rationella och vinstgivande organisationer?!?


Det var väl ett bra förslag !? Varför nappar ingen på det?



Ingen!? Jag tror många gärna skulle nappa, men är det egentligen inte bara en person som kan göra det? Så att det får någon verkan.
Tillbaka till toppen
Ingerun Syrén-Sjösvärd [33279]
Fri 17 February 2012, 10:57
Registrerad medlem #33279
inlägg: 414
Mats Nilsland[4773 skrev ...
]
Eva Olsberg[34058 skrev ...
]
Kjell Staffas[34308 skrev ...
]
Qviberg har massor med pengar och brinner för bridgen. Han skulle funka kanon som ytterst ansvarig och tillika sponsor: Han om någon har väl kunskap om att bygga upp rationella och vinstgivande organisationer?!?


Det var väl ett bra förslag !? Varför nappar ingen på det?



Ingen!? Jag tror många gärna skulle nappa, men är det egentligen inte bara en person som kan göra det? Så att det får någon verkan.


Det är aldrig svårt att nappa på att någon annan skall betala.(Brukar kallas "Other people's money")

Men den som ger pengar ger naturligtvis det till vad den personen själv tycker är angeläget.


Tillbaka till toppen
Webbsajt
Anna Zack Efraimsson [4049]
Fri 17 February 2012, 11:55
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
Ingerun Syrén-Sjösvärd[33279 skrev ...
]
Mats Nilsland[4773 skrev ...
]
Eva Olsberg[34058 skrev ...
]
Kjell Staffas[34308 skrev ...
]
Qviberg har massor med pengar och brinner för bridgen. Han skulle funka kanon som ytterst ansvarig och tillika sponsor: Han om någon har väl kunskap om att bygga upp rationella och vinstgivande organisationer?!?


Det var väl ett bra förslag !? Varför nappar ingen på det?



Ingen!? Jag tror många gärna skulle nappa, men är det egentligen inte bara en person som kan göra det? Så att det får någon verkan.


Det är aldrig svårt att nappa på att någon annan skall betala.(Brukar kallas "Other people's money")

Men den som ger pengar ger naturligtvis det till vad den personen själv tycker är angeläget.

Men hallå! Om inte vi, vanliga dödliga löntagare, vill betala den enorma summan på 30 kronor eller så per år för ett landslag, känns det litet tufft att önska att Qviberg ska använda någon halvmiljon av sina stålar.

Jäklar. Nu skrev jag i den här tråden ändå. Men jag lovar. Jag ÄR nykter.



Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Ulf Nilsson [2781]
Fri 17 February 2012, 14:18
Registrerad medlem #2781
inlägg: 206
Apropå budträning kan vi notera följande i en intervju från 2011 med Alexander Smirnov, tysk landslagsspelare:

"- In the last five years, you and Josef Piekarek have developed an excellent partnership in the German Open team. How did you get to be so good at such a young age?
- I practised with Josef a lot. We both had to work at first, so we bid hands together on BBO every night from 11.30 pm to 2.00 am, 5 days a week for 3 years."

» länk
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Mattias Thorén [9606]
Fri 17 February 2012, 14:57
Registrerad medlem #9606
inlägg: 31
Göran Rångevall[2876 skrev ...
]
10.000 lotter á 250 kr. Dragning under SM-veckan. Vinnaren av bilen, som står uppställd på ett podium, får nycklarna och kan, under folkets jubel och avundsjuka blickar, köra ut ur Conventum. Det blir en hygglig slant till en landslagssatsning.
Jag beställer 4 lotter.


Enda nackdelen är väl att det är olagligt?
Tillbaka till toppen
Göran Rångevall [2876]
Fri 17 February 2012, 15:15
Registrerad medlem #2876
inlägg: 52
Inte om man har tillstånd!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80