Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Konstruktivt förslag om öppna landslaget till Dublin

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Stefan Zylberstein [84914]
Fri 17 February 2012, 15:25
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Ett "problem" är att vi har flera landslag. Så det räcker inte att skaka fram en miljon kronor och nu kan vi göra det ena och det andra, fast kanske inte ännu det tredje.
Snart lär det komma röster att de andra landslagen vill också ha del av kakan alt motsvarande möjligheter.

Jag hoppar över de olika faktorer och synvinklar, Jag vill bara påminna om tänkbara komplikationer om det inte skötts någotsånär snyggt.


Tanken slog mig tidigare idag....


Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Fri 17 February 2012, 18:38
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Joakim Holmberg[14130 skrev ...
]
Rätt coach så betalar jag mer typ martin de k


Kan vi inte ta en betalande medlem istället? Gillar Martins analys, men kan han inte lägga in inlägg här själv så har man inget konto. (Vet inte varför, men Martin brukar väl inte vara med i vår sandlåda)

Tillbaka till toppen
Ingerun Syrén-Sjösvärd [33279]
Fri 17 February 2012, 21:50
Registrerad medlem #33279
inlägg: 414
Eller dra av 350kr på det eventuellt minimala arvodet. Vad är viktigt här?


Tillbaka till toppen
Webbsajt
Kent Maltein [15967]
Fri 17 February 2012, 22:51
Registrerad medlem #15967
inlägg: 249
Godafton alla bridgetokar, letade efter svar på mitt senaste inlägg, tog ett antal tabletter för att förstå och inse att jag inte har fått något svar eller respons på mitt inlägg. Jodå, ett antal mail och kommentarer via hemsidans privata inlägg. (tack) Har legat sömnlös de senaste dagarna och vågade mig ut först ikväll. Läste alla inlägg, Martins är helt suveränt. Han beskriver känslor, tacksamhet och hur ”jävla” tufft det är att vara bridgeproffs i sitt inlägg. LÄR.
Hur är det möjligt ATT SÅ MÅNGA ÄR ÖVERENS med honom om vad som borde förändras? Här har delar av den gamla bridgeeliten klagat och gnällt över hur det varit utan att ha speciellt mycket nya idéer. Ja, jag har sett vissa indikationer om vem” som skulle kunna vara kapten för det ÖL.
Sen slog det mig, jag ska vara kapten!
Jag arbetar varje dag med människor som mår mindre bra, jag träffar varje dag personer som inte når sina mål, jag möter psykiskt illamående personer, dyslektiker, personer med olika diagnoser, psykiskt som fysiskt, tennisarmbåge, trötta, ledsna och framför allt svikna personer. Jag träffar människor som ”alltid” jagar bekräftelse och har enorma krav på att alltid lyckas och är livrädda att misslyckas. Personer med enorma prestationskrav på sig själva.

Kan ha haft fel fokus här? Hmm, vi ska möta alla lag i världseliten? Vi ska prestera och förhoppningsvis vinna?

Tänk att sista matchen i kvalet avgjorde om vi överhuvudtaget skulle spela kvartsfinal, sen torskade vi mot silvermedaljörerna.

Tillbaka till basic:
Spelar det någon roll vem eller vilka som representerar Sverige?

Får vi inte ett resultat oavsett?

Har det någon betydelse vilken placeringen Sverige får?

Kanske, men troligen inte. Kval år från år.

IAF, kan det vara en indikation på spelstyrka?

Självklart, men inte nyanserat för en uttagning.

Eller? Kan vem som helst vara kapten?

Ja, då är det dags för leverans, DN, Expressen och Aftonbladet står i kö för att få en liten vink om laget. Inget läcker ut. Men Sydsvenskan har en indikation på att minst 3 par från Sverige kommer att representera landet i nästkommande mästerskap.

Enda chansen att misslyckas är att aldrig våga försöka att lyckas. Bara ”döda” fiskar följer med strömmen

# Medan flugorna sover, bättrar spindlarna på sina nät #

Låt dom som sköter laget ta ut dom som är bäst lämpade och vi kan fundera över hur vi fick en bet i 1 klöver istället.
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Fri 17 February 2012, 23:30
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Peter Swensson[15345 skrev ...
]
Joakim Holmberg[14130 skrev ...
]
Rätt coach så betalar jag mer typ martin de k


..... Martin brukar väl inte vara med i vår sandlåda)



Bristande sandlådedeltagande är kanske inte nödvändigtvis ett minus.


Tillbaka till toppen
Peter Fredin [2514]
Sat 18 February 2012, 02:59
Registrerad medlem #2514
inlägg: 79
Drömmer mig tillbaka till 80 talet när man skolkade från skolan och istället läste om Precisions klöver och Anders Morath och co. Kommer ihåg att jag skickade brev till både Nilsland och Könyves ang system! De skickade med glädje deras märkliga system till mig som jag tvingade på Niklas Andren! Jag kommer ihåg att jag drömde om att en gång få vinna SM par för Jun och att få komma i landslaget! Trodde givetvis aldrig att det skulle hända men man måste ju få drömma eller hur?
Jag var stolt som en speleman när det gick bra för mina idoler i landslaget . Kommer speciellt ihåg en 2NT som Magnus Lindkvist spelade! Tänk om man kan bli hälften så bra en gång i framtiden!
Framgång i bridge handlar om självförtroende och ödmjukhet. Har jag fel? Skulle aldrig drömma om att kritisera mina idoler på den tiden! Istället ville jag bara bli bättre. Vad hände med er?
MVH Belsebub
Tillbaka till toppen
Bengt-Göran Olofsson [9553]
Sat 18 February 2012, 06:03
Registrerad medlem #9553
inlägg: 127
Belsebub! rofl
Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Sat 18 February 2012, 08:46
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
Peter Swensson[15345 skrev ...
]
Joakim Holmberg[14130 skrev ...
]
Rätt coach så betalar jag mer typ martin de k


..... Martin brukar väl inte vara med i vår sandlåda)



Bristande sandlådedeltagande är kanske inte nödvändigtvis ett minus.




gillar
Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Sat 18 February 2012, 08:55
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Ingerun Syrén-Sjösvärd[33279 skrev ...
]
Eller dra av 350kr på det eventuellt minimala arvodet. Vad är viktigt här?


Well, den bild man fått är ju att M har plöjt mer en hel del stålar i svensk landslagsbridge, CRED! ... så det handlar väl inte om futtigheter som pengar. Men jag tycker nog att vi kan se till att det syns i våra system att landslagsspelare och ev kaptener är medlemmar i förbundet
Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Sat 18 February 2012, 08:56
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Peter Fredin[2514 skrev ...
]
Framgång i bridge handlar om självförtroende och ödmjukhet. Har jag fel? Skulle aldrig drömma om att kritisera mina idoler på den tiden! Istället ville jag bara bli bättre. Vad hände med er?
MVH Belsebub

Jag blev med i samma lag som du och har många glada minnen från den tiden, kanske Bonn är det bästa även om den tävlingen inte är den största. "Det är inte så viktigt att spela bra, bara man får mycket poäng" - Stures regel nummer 2

Ödmjukhet är en dygd, så sant som att du sa det.

Skillnaden mellan att vinna och förlora kan vara väldigt liten för dem som spelar - kanske en enda IMP. Ett enda fel utspel eller att man tappar fokus i en sekund.

Men för åskådare och hejaklacken kan skillnaden vara enorm. Laget åker ut eller missar den där placeringen. Det är så man måste se besvikelsen och reaktionerna. Det betyder inte att de inte älskar sina idoler och vill se dem vinna nästa gång.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80