Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

EM Lag 2012

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Jan Kamras [85968]
Tue 31 January 2012, 12:37
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
PS till Ulf N.:

Varken jag eller någon annan i styrelsen (mig veterligen) läser anslagstavlan varje dag. Vi har otaliga gånger i olika sammanhang poängterat att om man har en direkt fråga man vill ha snabbt svar på skall man tillskriva ansvarig person eller kansliet direkt.
Eftersom du beklagade dig redan ett dygn efter din första post är "chicken or egg" frågan därmed besvarad.

Anslagstavlan är ett diskussionsforum, inte primärt en "Fråga förbundet" spalt!
Tillbaka till toppen
Ulf Nilsson [2781]
Tue 31 January 2012, 14:10
Registrerad medlem #2781
inlägg: 206
Jan Kamras[85968 skrev ...
]
PS till Ulf N.:

Varken jag eller någon annan i styrelsen (mig veterligen) läser anslagstavlan varje dag. Vi har otaliga gånger i olika sammanhang poängterat att om man har en direkt fråga man vill ha snabbt svar på skall man tillskriva ansvarig person eller kansliet direkt.
Eftersom du beklagade dig redan ett dygn efter din första post är "chicken or egg" frågan därmed besvarad.

Anslagstavlan är ett diskussionsforum, inte primärt en "Fråga förbundet" spalt!


Själv går jag in på Svensk Bridge varje dag för att se om något kul dykt upp. Är man styrelsemedlem förväntar jag mig att man gör samma sak. Uppenbarligen fel av mig. Jag är dock ganska förvånad.

Vad gäller kycklingen eller ägget, tycker jag knappast att min förnyade fråga efter information efter ett dygn är något som ger "dålig ton". Men det är klart att håller du dig inte ajour med hemsidan mer än ngn gång då och då var det så klart ett förhastat inlägg.

När det gäller "Fråga förbundet" så tycker jag att om man har specifika frågor som rör en själv är givetvis privat mailkonversation att rekommendera. Har man en vidare fråga av allmänintresse måste väl Anslagstavlan vara ett ypperligt medium. Är bara tanken att det ska vara ett rent diskussionsforum, missar man ett utmärkt sätt att kommunicera med medlemmarna. Jag är lite förvånad över din inställning till A-tavlans funktion

Men nu när du är här, kanske jag kan upprepa frågan du tydligen missade: Hur/när kommer uttagningen ske?

Nu efterfrågar jag inte något exakt datum utan mer om ungefärlig månad och om det kommer arrangeras OBS-tävlingar eller ske en ren uttagning baserad på tidigare meriter. Det är en rimlig frågeställning och kommer inte någon ny kapten att hinna tillsättas hamnar det antagligen på ditt bord att ta ställning...?

Tillbaka till toppen
Webbsajt
Tomas Brenning [4472]
Tue 31 January 2012, 15:08
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Nu blev den här tråden principiellt intressant.

Jag håller till viss del med Jan när han skriver att raka frågor ska ställas till kansliet och att det inte är uppenbart att styrelsen kollar A-tavlan varje dag. Samtidigt håller jag med om Ulfs förvåning över Jans inställning till A-tavlan. (Kul att kunna hålla med två motparter.)

Personligen tycker jag att styrelsen borde titta på A-tavlan lite oftare. Kommunikation med medlemmarna via tillgängliga kanaler är A och O.

Det enklaste vore kanske att personalen, som jag är övertygad om faktiskt följer A-tavlan varje dag (antagligen varje timme), kan larma styrelsen när det finns trådar som kan behöva uppmärksamhet från styrelsen.

Det är ju rätt ofta som trådar innehåller frågor av allmänt intresse som inte nödvändigtvis ska generera en direktkontakt med kansliet, och vem ska ta ansvaret för den direktkontakten i en lång tråd?
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Tue 31 January 2012, 16:08

inlägg: 1705
Vi brukar skicka trådarna till den det berör. Nu råkar jag ha varit på semester o har inte följt furumen på ca två veckor. Jag läste ikapp lite idag och skickade då tråden till Jan.

Till Jans försvar är han nog en av få i styrelsen som har ganska bra koll på forat. Problemet är ofta att han som admin även får upp alla lokala trådar bland de 10 på startsidan. Missar man att hålla koll en dag försvinner anslagstavlans trådar snabbt och man missar lätt väsentliga inlägg, om man inte går in o aktivt letar efter dem.
För att fortsättningsvis undvika det har Jan bett om att få slippa adminstatus.

Många gånger har det diskuterats huruvida anslagstavlan ska vara ett forum för frågor. Varje gång har vi kommit fram till att man ska skicka mail eller ringa om man vill vara säker på att få ett snabbt svar. Även om personalen oftast har koll hinner vi inte alltid med att läsa allt direkt när det skrivs. Även vi får upp alla lokala forum, ibland går det undan när de 10 inläggen på startsidan byts ut och det krävs lite mera för att läsa alla inlägg från allmänna forum.
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Börje Rudenstål [2336]
Tue 31 January 2012, 16:42
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Jag förstår mycket väl hur svårt det måste vara för gamlingar som Jan att anpassa sig till nya tekniker. Jag tycker vi ska vara tacksamma för att ni åtminstone har övergett företaget Posten AB som leverantör av budskap och använder e-mail.
Tomas har annars en poäng i att anslagstavlan samtidigt kan informera en mängd personer på en gång, för att slippa ryktesspridning och mätta hungern efter kunskap angående frågor som många av oss anser viktiga och inte minst viktigt, roliga. Jag är själv inne ganska många gånger per dag trots att jag jobbar heltid, men besöken här tar ju inte så himla lång tid.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Torbjörn Jönsson [6268]
Tue 31 January 2012, 21:16
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Ulf: ja det kan mycket väl bli så att jag kommer att vara på plats vid nästa mästerskap.
Tillbaka till toppen
Conny Wahlgren [10733]
Wed 01 February 2012, 18:32
Registrerad medlem #10733
inlägg: 50
[quote]]
Ulf Nilsson[2781 skrev ...
]
Tystnad leder bara till spekulationer...


Jag tog precis ut ett starkt lag med 3 jämna par. Ställde faktiskt över vårt " bästa par" till förmån för Sylvan Wrang. Lagkaptenen var enkel att plocka då han förenar de egenskaper en bra kapten ska ha : Mårten Gustavsson. Han får gärna ta med sig Lagerman som coach. Som Stockholmare är jag förstås jävig då alla i laget är Stockholmare , Pocken inräknad.


COW
Tillbaka till toppen
Arne Larsson [12173]
Wed 01 February 2012, 19:01
Registrerad medlem #12173
inlägg: 72
Man kan även tänka sig ta bort
Nyström-Upmark,vi har ju så gott om kandidater.
Tillbaka till toppen
Lars Stenlund [5960]
Wed 01 February 2012, 23:47
Registrerad medlem #5960
inlägg: 112
Ja bort med Fredin , Bertheau o Pocken oxå så kanske jag kan spela med Ulf Det har vi gjort innan!
Saludos
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Thu 02 February 2012, 03:32
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
[quote]]
Conny Wahlgren skrev:

Jag tog precis ut ett starkt lag med 3 jämna par. Ställde faktiskt över vårt " bästa par" till förmån för Sylvan Wrang. Lagkaptenen var enkel att plocka då han förenar de egenskaper en bra kapten ska ha : Mårten Gustavsson. Han får gärna ta med sig Lagerman som coach.
[/quote1328153311]

Det låter spännande.
Vilka tre "jämna" par hade du tänkt dig? Jag får intrycket att du tycker att jämnheten är viktig (utgår från att du menar jämna sinsemellan, dvs jämnstarka, inte nödvändigtvis spelandes jämnt). Är det alltså negativt med icke-jämnstarka par?

Och vilka egenskaper ska en bra kapten ha?

Borde kanske kaptenen ta ut laget - även om han givetvis bör lyssna på din åsikt?
Eller borde någon annan instans göra det - en kommitte eller en diktator efter egen bedömning eller efter en på något sätt definierad process (resultat i tävlingar av olika slag eller specifika OBS eller trials och/eller system- respektive uthållighetstester....)

Borde kanske laget få ta ut sin kapten?

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80