Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

EM Lag 2012

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Lars Andersson [5351]
Thu 26 January 2012, 14:58
Registrerad medlem #5351
inlägg: 358
Upmark har deffat så persbrandt rodnar av avund!
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Fri 27 January 2012, 14:33
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Är det något som vet något om World Mind Games som eventuellt skall hållas i augusti? I Österrike spekulerar man om Paris, Salsamaggiore och Macau.

Det hade varit bra om det blivit Macau för jag har aldrig varit i Kina ...
Tillbaka till toppen
Ulf Nilsson [2781]
Sat 28 January 2012, 03:37
Registrerad medlem #2781
inlägg: 206
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
Är det något som vet något om World Mind Games som eventuellt skall hållas i augusti? I Österrike spekulerar man om Paris, Salsamaggiore och Macau.

Det hade varit bra om det blivit Macau för jag har aldrig varit i Kina ...


Vad sägs om Wales?

» länk

... eller Frankrike?

Låter som vi kommer ha ngn svensk på plats i alla fall.
Är du NPC?
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Mats Hedström [14209]
Sat 28 January 2012, 15:20
Registrerad medlem #14209
inlägg: 114
World Mind Games will be August 2012 in Manchester


M.H
Tillbaka till toppen
Ulf Nilsson [2781]
Mon 30 January 2012, 15:43
Registrerad medlem #2781
inlägg: 206
Ulf Nilsson[2781 skrev ...
]
Hur går det med utnämning av ny kapten? Hur kan uttagningen tänkas gå till? Vad händer?


Ny vecka, kan denna bringa några svar från förbundshåll?
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Tommy Gullberg [9047]
Mon 30 January 2012, 16:04
Registrerad medlem #9047
inlägg: 94
Betr OS gäller:


The International Mind Sports Association – IMSA – has informed us that for the 2nd edition of the World Mind Sports Games – WMSG – which includes the World Bridge Games (Open, Women & Seniors Teams) – there are still two options and that the final decision regarding the City in which it is to be held will be taken about the 15th of February.

The two options are, firstly:

CARDIFF, Wales, from 7/8th to 20th of August
Cardiff is the Capital of Wales. It has a small International Airport and is approximately 2 hours from London Heathrow or 20 minutes from Bristol. Cardiff is an interesting city with everything at walking distance. It has plenty of hotels of all categories from 30 to 100 Euros, so inexpensive accommodation is available. Food in the city is not expensive either.
There are two separate venues and it is probable that one would be used for Bridge and Chess and the other one for Draughts, Go and an exhibition of Duplicate Poker and Xiang Qi). The venues are 15 minutes walk from each other. The Games would be sponsored by the Welsh Government and Cardiff City.


The second option is:

STRASBOURG, France, from 9th to 23rd of August
Strasbourg, the European Parliament City, is a beautiful city and also has with plenty of hotels in all price ranges. There is an International Airport – and it is 2 ½ hrs by train from Paris. It has a single Congress Centre in which all the events would be staged.

Tillbaka till toppen
Tommy Gullberg [9047]
Mon 30 January 2012, 16:06
Registrerad medlem #9047
inlägg: 94
Betr veteraner gäller att resultaten publiceras löpande som vanligt. Därtill arbetar vi med att få sändningar på BBO.

Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Mon 30 January 2012, 16:25
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Tommy Gullberg[9047 skrev ...
]
Betr veteraner gäller att resultaten publiceras löpande som vanligt. Därtill arbetar vi med att få sändningar på BBO.



Mer sändningar på BBO är nog bra för att öka intresset för både landslagen och uttagningarna till lagen.
Tillbaka till toppen
Jan Kamras [85968]
Tue 31 January 2012, 11:46
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Hej!

Det är ännu inte klart med ny kapten för öppna laget. Diskussioner fördes med en mycket kapabel och omtyckt kandidat som tyvärr tackade nej till slut, i alla fall till att ta över posten omedelbart. Det är möjligt att vi för denna säsong (EM + ev WMSG) får hitta en temporär lösning, alltmedan sökandet fortsätter.
Hugade intressenter är fortfarande välkomna att anmäla sitt intresse.

V.g. Damlaget har vi precis kommit överens om att Roger Wiklund tar över kaptensskapet denna säsong, men sökandet efter en permanent lösning fortsätter även här och liksom för öppna är intressenter välkomna anmäla sitt intresse. Roger kan p.g.a. sin arbetssituation inte leda laget på plats under mästerskapen i sommar, utan vi diskuterar olika alternativ för detta.

V.g. spydiga kommentarer från "the usual suspects" påståendes att kaptensposten är oattraktiv p.g.a. min fortsatta (underförstått begränsande) roll som UK-ansvarig ber jag ev. intressenter kontakta de personer som innehaft olika kaptensuppdrag under tiden jag suttit i styrelsen som UK-ansvarig: Per Leandersson, Roger Wiklund, Tobias Törnqvist, Henrik Noberius, Gunnar Andersson och Tommy Gullberg. Bara de kan objektivt bedöma detta.
Själv kan jag inte påminna mig något endaste tillfälle då jag, oombedd, påverkat verksamheten eller laguttagningen.

V.g. information kan man naturligtvis använda "UBS Lagguldmodellen" (du får bjuda på den Sveinn!) och några gånger i veckan skriva "Inget nytt v.g. landslagskaptener. Diskussioner pågår.", men det är inte min stil.

Bästa hälsningar
Jan


Tillbaka till toppen
Ulf Nilsson [2781]
Tue 31 January 2012, 12:30
Registrerad medlem #2781
inlägg: 206

Tack för info!

Jan Kamras[85968 skrev ...
]
V.g. information kan man naturligtvis använda "UBS Lagguldmodellen" (du får bjuda på den Sveinn!) och några gånger i veckan skriva "Inget nytt v.g. landslagskaptener. Diskussioner pågår.", men det är inte min stil.


Att lämna ut lite statusinformation 5 månader innan mästerskap är väl knappast att begära för mycket. Ingen har begärt veckovisa PM

Hur/när kommer uttagningen ske?

Tillbaka till toppen
Webbsajt
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80