Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Junior-EM i Bulgarien, HJÄLP!

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Jan Kamras [85968]
Thu 28 April 2011, 13:28
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Roger Wiklund har lovat återkomma, troligen ikväll, med konto och andra betalningsinstruktioner.

H/Jan
Tillbaka till toppen
Mikael Westerlund [9690]
Thu 28 April 2011, 14:02
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Låter ju super det här !

Jag håller dessutom på och arbetar för att få fram en möjlig sponsring för tjejerna. Jag är dock tveksam att jag hinner fixa det så snabbt som behövs. Men jag ger inte upp fören det är för sent. Får se om jag hinner få ett svar av de tillfrågade inom någon dag, men annars hoppas jag på Wiklund och förbundet. Och skulle allt detta gå åt pipan så känner jag mig nu säker på att vi skall kunna samla in pengarna här i stället Jag blir rörd och mycket glad när jag läser alla snälla inlägg i denna tråden

Lycka till i EM tjejer !
/Mikael Westerlund
Tillbaka till toppen
Bror Andreasson [4797]
Thu 28 April 2011, 14:11
Registrerad medlem #4797
inlägg: 26
Varför inte se på landslagspengar mer långsiktigt och inte behöva gå ut med håven då akut behov uppstår. Om det finns en rädsla att höja medlemsavgiften med 10-20:- varfor inte pröva detta. I samband att vi får ett inbetalningskort om den årliga medlemsavgiften skicka med ytterligare ett inbetalningskort med t ex dessa alternativ. 1. Jag inbetalar 100:- till landslaget, 2. Jag avstår en greenfeerunda och inbetalar 400:- till landslaget, 3. Jag vill bli medlem i 1933-klubben. Dssutom finns det i tidningen Bridge en text om landslagen och dess framtidsplanering. Detta borde ge ca 200000:- landslagen.
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Thu 28 April 2011, 15:03
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Jag hoppas ingen tvivlar på att jag är lika entusiastisk som någon annan när det gäller att stimulera återväxten.

MEN.....
I klassen Girls finns det 7 anmälda lag och dåliga förhoppningar om fler. Med det publicerade programmet ser det ut som laget skulle få spela en 20-brickorsmatch om dagen. Är det verkligen värt att skicka ett lag bara för att skicka ett?

Det skulle antagligen vara mer värdefullt att ha ett eller flera träningsläger på hemmaplan (eller där vi hade ett läger förra året utanför Gdansk) för aktuella girls.

Till EM bör vi skicka relativt samspelta par. Hur många sådana har vi just nu bland Girls?



Tillbaka till toppen
Stefan Zylberstein [84914]
Thu 28 April 2011, 15:27
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
PO Sundelin[1171 skrev ...
]

MEN.....
I klassen Girls finns det 7 anmälda lag och dåliga förhoppningar om fler. Med det publicerade programmet ser det ut som laget skulle få spela en 20-brickorsmatch om dagen. Är det verkligen värt att skicka ett lag bara för att skicka ett?

Det skulle antagligen vara mer värdefullt att ha ett eller flera träningsläger på hemmaplan (eller där vi hade ett läger förra året utanför Gdansk) för aktuella girls.




Det tål att fundera på.
Men att döma av de hittills inkomna inlägg från de ansvariga, gällde diskussionen inte vilket kalastillfälle som tjejerna kommer att skickas till, utan diskussionen gällde att kanske inte skicka dem alls till det aktuella tillfället.

Men visst, jag antar att tråddeltagarna kan tänka sig något annat pangtillfälle istället, om det är klart bättre.


Hur var det med detta EM. Är det strikt uppdelad per nationer eller är det öppet? Kanske är det två olika på kort tid??
För jag vet att det gick inbjudan om ett öppet.
OM det är öppet är det väl inget som hindrar att våra U20 girls anmäler sig i öppna U20 klassen. Eventuellt kompletterade med något utländsk tjejpar om så är. Eller rent av ett pojkpar!



Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Stefan Ekman [18318]
Thu 28 April 2011, 15:36
Registrerad medlem #18318
inlägg: 193
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
Jag hoppas ingen tvivlar på att jag är lika entusiastisk som någon annan när det gäller att stimulera återväxten.

MEN.....
I klassen Girls finns det 7 anmälda lag och dåliga förhoppningar om fler. Med det publicerade programmet ser det ut som laget skulle få spela en 20-brickorsmatch om dagen. Är det verkligen värt att skicka ett lag bara för att skicka ett?

Det skulle antagligen vara mer värdefullt att ha ett eller flera träningsläger på hemmaplan (eller där vi hade ett läger förra året utanför Gdansk) för aktuella girls.

Till EM bör vi skicka relativt samspelta par. Hur många sådana har vi just nu bland Girls?





Kanske intressest ökar en smula? Om man presterar bra så får man representera Sverige i Internationella sammanhang och man vet att det inte faller på ekonomin i slutskedet..

Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Thu 28 April 2011, 16:38
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
MEN.....
I klassen Girls finns det 7 anmälda lag och dåliga förhoppningar om fler. Med det publicerade programmet ser det ut som laget skulle få spela en 20-brickorsmatch om dagen. Är det verkligen värt att skicka ett lag bara för att skicka ett?



Men om vi inte (heller) skickar ett lag försvinner väl denna klass? Vill vi det. Är de väl där kommer det nog att spelas bridge...
Tillbaka till toppen
Roger Wiklund [10530]
Thu 28 April 2011, 18:23
inlägg: 313
Hej på er,

det här kommer att bli ett ganska långt inlägg. Ta med er laptopen, sätt er i favoritfåtöljen, häll upp ett glas av valfri favoritdryck, luta er tillbaka och läs i lugn och ro dessa rader.

Till att börja med måste jag säga att det är väldigt trevligt att så många engagerar sig i våra juniorlandslag. Vi som jobbat med juniorlandslagen de senare åren har haft det som en stående punkt att försöka skapa positiv publicitet och skapa intresse kring dessa lag, oftast via artiklar och rapporter i samband med mästerskap och samlingar.

De närmast följande raderna är skrivna med en blandning av ironi och allvar som jag tillåter mig att göra eftersom jag sedan 25 år tillbaka är en god och nära vän till Mikael Westerlund

Micke, innan du hoppar ut i cybervärlden och skriver både det ena och det andra, ring mig och gör en faktacheck först . Rykten har en tendens att "förvärras" i kvadrat med varje människa de sprids mellan.
För en gångs skull verkar det ju dock som att dina rader fört något gott med sig, en mindre folkhop vill skänka pengar till juniorverksamheten, något som naturligtvis alltid är välkommet. (slut på det ironiskt/allvarliga)

Ni som vill skänka en slant kan naturligtvis göra det, i så fall till Pg 25 10 42-8. Märk betalningen "Juniorbridge/Ditt medlemsnummer" så skall vi se till att uppmärksamma er som har det goda hjärtat att stödja juniorbridgen.

Det finns en juniorfond ( tidigare kallad "Framtidsfonden" ) där dessa medel kommer att hamna. Juniorfonden är till för att stötta alla former av juniorbridge, från de som precis gått nybörjarkursen till den yppersta eliten. När t.ex juniorlandslaget får oväntade kostnader som inte finns i budget skall kaptenen ha möjlighet att äska pengar härifrån.

Ett annat sätt att stödja juniorbridgen är att se till att er klubb har en juniorbössa, ett initiativ som tagits gemensamt av oss i Medlemskommitten tillsammans med juniorkapten Per Leandersson. Mer om det kan ni läsa här: » länk

För er som vill stötta juniorbridgen finns det dock viktigare saker än pengar att bidra med....

En önskedröm vore om Westerlund, Eriksson och en knippe andra mailade mig på » epost och berättade att de vill hålla en juniorkurs på sin hemort. Vi har större behov av juniorledare än pengar. Så Westis, kniper ekonomin kanske du kan skänka lite tid istället?

Några ord om juniorlandslagen. Undertecknad satt tillsammans med Tobias Törnqvist som ledare för dessa lag för inte så länge sedan. Jag vågar påstå att något som vi, alla våra föregångare och även Per Leandersson har varit duktiga på är att hålla nere kostnader. Juniorlandslaget har till skillnad från de övriga disciplinerna ( Dam/Öppna/Senior) tre lag som skall rymmas inom budget. Likväl ligger summan pengar på ungefär densamma som för varje övrig disciplin.
När det gäller Tobias och mig såg vi en stolthet i att förbruka våra medel på ett ansvarsfullt sätt och ge värde åt våra medlemmar, och jag vet att Per är inne på samma linje. Att det öppna laget samt damlaget har en lite större påse att gräva ur tyckte vi var helt självklart, de är trots allt våra flaggskepp. Så fungerar det i om inte 100 så i alla fall i 99% av alla andra sporter.

Per har sett att det blir tajt när det gäller att skicka tre lag och hålla det inom budget. Därför har han startat en diskussion, kollat upp alternativ, möjligheter att spara pengar osv osv.
I mitt tycke ett mycket ansvarsfullt sätt att sköta sitt uppdrag på. Via rykten hamnar sedan något som är en bit ifrån sanningen
här och han får bland annat läsa "Fy fan va dåligt av dom som har beslutat detta. Skäms på er inte roligt o va bridgetjej.." . Jag skulle gissa att Per funderar på om all den ideella tid han lagt ned på sitt uppdrag verkligen är värt det, vilket jag tycker är synd.

Så till pudelns kärna, Girlsklassen i EM.

Sverige har i modern tid skickat lag i alla klasser och vår tanke är att fortsätta med det.

FSB kommer att skicka lag till alla tre klasser. Man får som sagt gärna stötta juniorbridgen men Sveriges deltagande i junior EM är inte avhängigt av detta.

Vad jag förstår så kommer kapten Leandersson att presentera sina lag inom några dagar.

Har ni några frågor är ni hjärtligt välkomna att ta kontakt med mig på » epost eller 026/656077.

Ha en skön helg & krama varandra i trafiken!

mvh
/Roger
Rikskonsulent Förbundet Svensk Bridge
Tillbaka till toppen
Jörgen Wedin [13236]
Fri 29 April 2011, 05:44
Registrerad medlem #13236
inlägg: 155
Bra skrivet Roger
Ingen kris alltså, då går hundringen till att Bajen slår Brage i kväll.
Tillbaka till toppen
Magnus Göransson [1625]
Fri 29 April 2011, 05:46
Registrerad medlem #1625
inlägg: 115
Nänä lovat är lovat
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80