Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Junior-EM i Bulgarien, HJÄLP!

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Mikael Westerlund [9690]
Wed 27 April 2011, 17:42
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Ett mycket tråkigt beslut har kommit till min kännedom

Snart är det dags för EM I Bulgarien för Juniorer och det ser jag verkligen fram emot att följa. Det är dock en sak som gör att jag inte kan känna lika stor längtan efter denna turneringen

Om det jag fått höra så är budgeten knaper för Juniorerna nu inför EM och därför skall beslutet ha tagits att helt enkelt låta bli att skicka ett lag (Girls)?
Om detta stämmer så tycker jag det är mycket mycket sorgligt.

För det första så tycker i alla fall inte jag att någon klass skall vara mindre prioriterad än någon annan i ett sådant här fall.

Vi pratar i Sverige om hur mycket vi satsar på våra Juniorer och hur väl vi försöker ta hand om dom få som vågar ta sig till en kurs i Bridge. Sedan så tar vi de yngsta tjejerna och talar om för dom att dom inte är lika mycket värda när det är dags för deras kanske livs största ögonblick?
Nej, det här rimmar verkligen inte i mina öron och jag blir helt bestört när jag tänker på det.
När jag lästa Rodins blogg för några dagar sedan så var det en liten mening som satte sig på min hjärna också. Hon skrev något om att hon skulle få mer tid någon vecka att spela mer bridge om hon hade råd!. Jag undrade ju då såklart om det inte är likadant i Stockholm som det är i Göteborg? Här spelar nämligen juniorerna gratis på alla klubbar jag känner till i alla fall. Jag hoppades verkligen att det var så i hela landet men nu fick jag helt plötsligt en känsla att så inte var fallet? Det kanske bara var jag som fick en felaktig känsla vad vet jag. Men är det så att juniorerna betalar för att spela så kanske det kan vara en god idé att följa oss i Göteborg och helt enkelt låta dom spela gratis och glädjas åt att dom kommer och spelar?

Nu föll jag av tråden här lite så jag försöker navigera mig tillbaka.
Om det nu är så att juniorernas budget tillåter att vi skickar lag till alla klasser utan just EN!, ja då måste något göras åt detta nu med en gång. Annars är det faktiskt för djävligt anser jag. Jag får gåshud på kroppen bara jag tänker på tanken att någon skall behöva tala om för ett gäng satsande unga tjejer att vi har tagit beslutet att skicka lag till alla klasser utan eran. Ny fy fasiken säger jag bara.

Hade jag inte varit top 10 av Sveriges just nu fattigaste personer själv så hade jag uppmanat alla privatpersoner att bidra om vi inte kan få fram en sponsor till detta ändamålet.

Så jag börjar med att vädja till förbundet nu. Inte bara att skänka pengar till detta utan också att ta sitt förnuft till fånga för det här kan banne mig inte tolereras.
Och visar det sig att det är så omöjligt att få fram dessa extra tusenlappar så bidrar jag med ett par hundralappar och vädjar till varenda person som läser detta att göra likadant samt att prata med vänner, klubbar, sitt företag man arbetar på, grannar eller vad som helst. Så kanske någon på FSB kan ta jobbet att få fram ett konto och förmedla pengarna i alla fall?
Snälla lös detta nu och låt mig slippa skämmas för att vara en del av bridge-Sverige!

P.S.
Jag hoppas inte att jag har trampat någon speciell på tårna nu, för det är inte tanken. Jag har ingen aning om varför det är såhär. Men jag vet att det absolut inte får gå till såhär!
Och om mina uppgifter inte stämmer så ber jag om ursäkt för detta inlägg men kommer samtidigt att bli mycket glad.

Lycka till i EM alla juniorer!
/Mikael Westerlund
Tillbaka till toppen
Magnus Eriksson [1170]
Wed 27 April 2011, 18:08
Registrerad medlem #1170
inlägg: 321
Håller för en gång skull med Westis till 100%.(Har aldrig hänt tidigare)

Omprioritering!!
Tillbaka till toppen
Thomas Ålander [28168]
Wed 27 April 2011, 18:37
Registrerad medlem #28168
inlägg: 871
Hej!
Instämmer med föregående.
Jag vet inget om standarden på våra juniorer, men det vore antagligen bra PR på hemmaplan att kunna visa att ett lag varit där. Sänderman dit ett lag är det för att det skall vinna, men kommer det sämre till är det OK det med. Det gäller att ha varit där.
Det går att säga mer, men det är nog bäst att avstå, ty raljans ligger nära till hands.
Tillbaka till toppen
Stefan Zylberstein [84914]
Wed 27 April 2011, 18:46
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Klart man skall skicka. Är det flera olika kategorier så skall man skicka i varje kategori där det finns kompetenta spelare. Även i Girls, eller ett U20 bestående av girls, har vi folk till.
Det vet jag, jag kollar tillräckligt ofta på dem, juniorer och juniorskor.



Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Jon Scheutz [93748]
Wed 27 April 2011, 20:58
Registrerad medlem #93748
inlägg: 46
Helt sjukt. Snacka om omodern diskriminering. Jag skulle mycket väll kunna tänka mig att skänka ett par 100 för att de skulle få åka och då är jag student och inte precis den allra rikaste här.
Tillbaka till toppen
Joakim Nordlindh [35307]
Wed 27 April 2011, 21:33
Registrerad medlem #35307
inlägg: 420
Instämmer med tidigare talare om att man naturligtvis skall skicka lag i alla klasser. Däremot är moralpaniken och skriken om att det är diskriminering smått patetiskt. Tjejer och killar har ju precis samma möjligheter att få spela i den öppna klassen.

(Att det överhuvudtaget finns en specialklass för damer är ju otroligt konstigt. När går vm för män?)
Tillbaka till toppen
Urban Björklund [9496]
Wed 27 April 2011, 22:32
Registrerad medlem #9496
inlägg: 299
Om 300 personer av över 20 000 st förbundsanslutna kan skänka 100 kr var så räcker det säkert för att tjejerna skall få åka.

Jag sätter in pengar samma minut som FSB lagt upp ett konto.

Urban


//UB\\
Tillbaka till toppen
Mikael Westerlund [9690]
Wed 27 April 2011, 23:01
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Jag med !
Tillbaka till toppen
Jon Scheutz [93748]
Wed 27 April 2011, 23:17
Registrerad medlem #93748
inlägg: 46
Japp, samma här.
Tillbaka till toppen
Johan Rombing [16393]
Thu 28 April 2011, 03:53
Registrerad medlem #16393
inlägg: 90
Jag också:)
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80