Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Juniorforum
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Tacksam junior!

Författare Post
William Hernebrink [41017]
Sun 24 April 2011, 21:43
Registrerad medlem #41017
inlägg: 14
Jag skulle vilja ge ett stort tack och en stor eloge till Andreas Jansson, Tommy Andersson och Björn Andersson för ett supertrevligt och roligt riksläger! Bortsett från saknaden av alla goa bridgejunisar som kämpade i Danmark skulle jag inte kunna tänka mig ett bättre sista läger för min del.

Jag hade tur som började spela bridge ett par månader innan rikslägret 2009 så jag har lyckats att få deltaga vid tre tillfällen.

Att få vara med, lära känna andra juniorer och spela med juniorer som är mycket bättre än en själv har verklien varit inspirerande och drivit mig till att försöka bli en bättre bridgespelare. För det är jag er alla evigt tacksam!

Nu när man i år fyller "väldiga" 25 år och inte få vara med på några fler läger så får jag väl spendera kommande påskhelger som andra "vuxa" gör...(?) Vad det nu än kan vara är med säkerhet inte lika roligt som ett juniorläger!

Kanske får man möjligheten att bli en lekledare som herr Janson och bröderna Andersson en vacker dag, den som lever får se.

Tack än en gång till ALLA som gjort de riksläger jag har varit med på oförglömliga och ett extra stort tack igen till de tre musketörerna som gjorde ett kanonjobb med årets läger!

/William Hernebrink
Tillbaka till toppen
Philip Berggren [39845]
Sun 24 April 2011, 21:45
Registrerad medlem #39845
inlägg: 114
William vi får styra ett eget läger för oss pensionärer:P
Tillbaka till toppen
Olle Wistbacka [41835]
Mon 25 April 2011, 03:48
Registrerad medlem #41835
inlägg: 9
Jag måste instämma.. Otroligt trevligt läger.. Tyvärr mitt andra och sista.. Man tycker att det är synd att man inte började när man var yngre men de kontakter som jag har hunnit knutit under rikslägrenerna med de andra juniorerna är ovärderligt..
Det gör en att längta tills sammanskomsterna såsom par jsm..riksläger.. Bridgeveckan (där vi har samlat boeende).
Jag håller med en vis kvinna vid namn Erika Rhodin som skrev ett väldigt långt och bra inlägg, hur som helst så skrev hon att det är mycket tack vare dessa sammankomster som man känner att man inte är ensam ung i landet om att spela bridge..
Åtminstonde spelar jag mycket mer bridge tack vare våra sammankomster och jag kommer sakna de nu när även jag blir "lastgammal" och inte får delta

Får man lägga in förslag att höja junior åldern till 30?
Tack igen alla som har varit med och anordnat dessa sammankomster.
Ett extra stort tack till morsan (Carina Westlin) som är juniorernas extra mamma
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Mon 25 April 2011, 08:01

inlägg: 1705
Tack Olle!

Vi får ha som mål att fixa egna regelbundna sammankomster i Gävleborg framöver.
Rekryterar vi fyra juniorer till är vi bästa distrikt i Sverige på ynka 27 juniorer, det ska vi försöka fixa, med råge!

Kram
Carina



.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Olle Wistbacka [41835]
Mon 25 April 2011, 18:10
Registrerad medlem #41835
inlägg: 9
haha sant jag har tre tjejer som jag ska lära så det är nog inga problem att komma upp i det
Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Mon 25 April 2011, 19:01
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Olle..det där med åldrar är inte så noga. Det kollas sällan på leg. ;=)
Tillbaka till toppen
Stefan Zylberstein [84914]
Mon 25 April 2011, 23:19
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Henrik Johansson[15131 skrev ...
]
Olle..det där med åldrar är inte så noga. Det kollas sällan på leg. ;=)


Precis. Så tex i BBO Juniors är de snälla med gränsfallen.

En annan variant är att man kan bli mentor, och därmed kunna fortsätta att spela med juniorer. Du Olle nämner ovanför att du har tre lärlingar på gång - se till att de anmäler sig. Och så snart en av dem bjuder in dig så vips - är du mentor där, du också. Vare sig du är Advanced+ eller inte.

Lycka till med ditt mentorskap!




Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Olle Wistbacka [41835]
Thu 28 April 2011, 10:36
Registrerad medlem #41835
inlägg: 9
haha näe man kollar ju sällan på legg
men man kanske borde göra de
jo det är ju sant de stefan...
Då kan man ju följa dem lite här och där
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80