Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Gävleborgs BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

DM par

Författare Post
Kent Maltein [15967]
Fri 15 April 2011, 23:28
Registrerad medlem #15967
inlägg: 249
När jag räknade var vi "bara" 71 par inte 80. Spelar kanske ingen roll.......... men vad tycker procent distrikten?
Tillbaka till toppen
Kent Maltein [15967]
Fri 15 April 2011, 23:50
Registrerad medlem #15967
inlägg: 249
Den 17/4 har vi styrelse möte i Gävle BK. Med förhoppningar om att jag får ansvar för tävlingar i Gävle ställer jag följande frågor till GBS:s styrelse
Vi är ett av distrikten som "lämnat" tillbaka X antal platser inför sm semifinalen i par. Hur ska vi tillsmmans lösa detta? Skippa kvalen på klubbarna? Ha en stor distriktsfinal? Spela semi i Hälsingland respektive Gävleborg? Vi kanske ska "sk-ta" i kvalen och bara spela på klubbarna?
DM lag är rena skämtet nu för tiden. Finns det inget intresse från GBF att arrangera något vettigt? Div 4. hmmmm.
DM mix?!? Jag och Patricia kom sist i Gävle, ok, dm final får vi spela ändå
DM finalernas spridning, mix finalen ? inte ett enda par från Sandviken. Dm par, många par från Hudik
Veteraner uppskjuten. Bra att det blev en tävling i Söderhamn. Gävle har i snitt 12 bord 2 ggr/vecka och Sandviken 10 bord en gång i veckan. Kul att det kom 12 par till Söderhamn.
Inbjudningar?!? Jag har inte sett en enda i min mailbox
Jag ifrågasatte GBS;s vara eller inte vara på årsmötet, händer inget nytt bör vi lägga ner distriktsstyrelsen.
Ha en bra PÅSK Kent Maltein
Tillbaka till toppen
Joakim Guldbrand [14177]
Sat 16 April 2011, 13:35
Registrerad medlem #14177
inlägg: 296
Många distrikt verkar ju spela en parfinal direkt, lite färre folk till en sm final såklart men å andrasidan får man de som vill spela, Dm indivisuellt i Bollnäs i morgon hedras av hela 2 gästrikespelare kanske 3 känner inte till alla det säger en hel del gick den i Gävle var det några som åkte, men Gävleborgs ditrikttet har helt enkelt inte folk som vill tävla så är det
Tillbaka till toppen
Kent Maltein [15967]
Sat 16 April 2011, 17:28
Registrerad medlem #15967
inlägg: 249
Hej Jocke, skönt att du "levererar" ett svar. Jag sticker ut hakan och det verkar inte vara någon fara. Inga påsksmällar än
Hur ska vi tillsammans utveckla bridgen i länet, Bollnäs spelarna är helt enkelt underbara, spelar överallt och alltid i de tävlingar som arrangeras i distriktet. Är det någon skillnad på oss? Ja kanske, Gävle har spel 6 dagar i veckan med 9 olika tävlingar. Det mättar en del. Tävlingsbridgen i länet är under all kritik, till Sandviken den 7/5 är det hela 2 par anmälda. Men det är ju några veckor kvar till den tävlingen. 3 Gästrikespelare i dm singel!?! En (lasse) spelar för att vinna rallyt, övriga verkar inte bry sig. ELLER? Är det för dålig publicering? Är det fel på våra upplägg? Är det inte intressant? Om intresset inte finns ska vi lägga ner alla tävlingar i distriktet. SJälv ska jag försöka skapa ett samarbete med Sandviken i alla dm kval och förhoppningsvis öka intresset för dm tävlingarna. Finns många frågor men lite svar, hur som helst har vi den styrelse vi förtjänar. Förändringar är inte alltid en negation, det är oftast en möjlighet. Att arbeta med möjligheter skapar alltid mervärde.
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80