Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Landslag i Bridge - Finns det?

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Börje Rudenstål [2336]
Mon 11 April 2011, 15:06
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Man ska inte dra för stora växlar av allt som sägs här. En chat är en chat och vissa inlägg förstås bara av den tänkte mottagaren av inlägget. Den dagen man inte vågar bre ut sig lite här, kan man lika gärna sluta vara aktiv här oxå. Jag uppskattar att läsa Jans inlägg eftersom det finns mycket hjärta i dom och att han vågar säga vad han tycker trots att han är "offentligt" villebråd numera. Sen delar jag inte hans uppfattning i allt men jag läser gärna det han skriver.
Att han dessutom rackar ner lite på Magnus gör inte saken sämre
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Ola Brandborn [13092]
Mon 11 April 2011, 17:07
Registrerad medlem #13092
inlägg: 774
Jag har idag skickat in ett förslag till förbundet om hur jag skulle kunna sköta en "liverapportering" på ideell basis från NM i Örebro, inklusive att få in denna rapportering i en av de större dagstidningarna (tack till min arbetsgivare Paf som ger mig ledigt med lön på fredagen).

Detta testskott skulle då snabbt ge information om det är 10 eller 1000 personer som är intresserade av att läsa denna rapportering. Jag har gjort liknande arbeten för olika pokersajter under fem års tid och kan för mitt liv inte se vad skillnaden skulle vara (förutom att bridgens pensionärer kanske inte har Internetvana).

Jag hoppas att förbundet tackar ja till mitt förslag, men jag respekterar såklart om de tackar nej.

/Ola


Min blogg: Kackalorum.se
Min ölblogg: Stallhagen.eu
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Carina Wademark [12540]
Mon 11 April 2011, 17:16

inlägg: 1705
Om man tittar bakåt är EM-tråden från 2008, där alla lag rapporterade i samma tråd, den näst mest besökta med 32 170 visningar.
Hur många unika besökare ser man inte, men vi är nog en del som följer våra lag med stort intresse.
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Anna Zack Efraimsson [4049]
Mon 11 April 2011, 20:05
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
Ola Brandborn[13092 skrev ...
]

Jag hoppas att förbundet tackar ja till mitt förslag, men jag respekterar såklart om de tackar nej.

/Ola


Jag hoppas också att förbundet tackar ja!


Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
PO Sundelin [1171]
Tue 12 April 2011, 00:16
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Ola, vad är det för hake i ditt förslag? Om du får betalt av din arbetsgivare och inte begär något från förbundet så skulle väl eventuella hinder kunna vara hur du stavar etc, om du begär intervjutid av spelarna när dom ska koncentrera sig (det senare kommer kaptenen att sätta stopp för, men MEN!!! Peter Fredin finns ju till hands antagligen stora delar av speltiden. Honom kan du fråga om allt
Tillbaka till toppen
Claes Bodin [11300]
Tue 12 April 2011, 06:09
Registrerad medlem #11300
inlägg: 328
Det är väl självklart att förbundet tackar ja.
Tillbaka till toppen
Ulf Nilsson [2781]
Tue 12 April 2011, 07:22
Registrerad medlem #2781
inlägg: 206
Claes Bodin[11300 skrev ...
]
Det är väl självklart att förbundet tackar ja.


Ja, allt annat är pinsamt bortom ord.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Christer Enkvist [13719]
Tue 12 April 2011, 07:43
Registrerad medlem #13719
inlägg: 301
Ola Brandborn[13092 skrev ...
]
Detta testskott skulle då snabbt ge information om det är 10 eller 1000 personer som är intresserade av att läsa denna rapportering.


Skoj och väldigt intressant att se utfallet!
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Tue 12 April 2011, 07:44
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Innan vi fördömer det ena eller andra förbundsbeslutet...."jag rapporterar gärna till tidningar och nät efter varje match om jag får hotell och traktamente, mitt helsidesfoto tre nummer i rad på tidningen Bridge, närvarotillstånd vid jämförelserna och närintervju i fem minuter efter varje match med valfri(a) spelare....." etc.

Utan villkor kan jag inte förstå varför någon skulle behöva tillstånd.

Bäst kanske att tillägga att kapten eller coach borde ställa sådan intervjutid till förfogande gärna både före och efter matcherna om varför det ena eller andra line-upvalet (gnerellt, lite svårt med bara två (eller 2,5 par), tankar om resultatet, någon kul giv som kanske rapportören missat).
Lycka till Ola.
Tillbaka till toppen
Ola Brandborn [13092]
Tue 12 April 2011, 09:26
Registrerad medlem #13092
inlägg: 774
Givetvis har jag några villkor, dock inte så stora som PO hintar om. Det stora är väl något sorts av pressackriditering, jag vet inte hur det är tänkt att NM ska avlöpa åskådarmässigt, men om man inte kan bevaka matcherna i öppna rummet (om detta fortfarande finns) så är det inte så lätt att rapportera, och liknande.

En annan av punkterna är rätten att "göra reklam" för denna rapportering på detta forum.

Men som sagt, inväntar förbundets beslut.

Är i Spanien på tjänsteresa nu, så kan inte kommentera särskillt ingående.


Min blogg: Kackalorum.se
Min ölblogg: Stallhagen.eu
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80