Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Landslag i Bridge - Finns det?

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Torbjörn Jönsson [6268]
Sun 10 April 2011, 06:29
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Niklas Andrén[1623 skrev ...

Jag föreslår det och att man anlitar någon på heltid för pr. Jag tror tex att Thomas Andersson hade varit ypperlig för uppgiften.

Huka er i stugorna, Andersson goes nationwide!
Tillbaka till toppen
Thomas Andersson [15537]
Sun 10 April 2011, 07:51
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
Niklas Andrén[1623 skrev ...

Jag föreslår det och att man anlitar någon på heltid för pr. Jag tror tex att Thomas Andersson hade varit ypperlig för uppgiften.

Huka er i stugorna, Andersson goes nationwide!


Jag tror den där Andrén har rymt från en institution....


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Niklas Andrén [1623]
Sun 10 April 2011, 07:56
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
rymt o rymt...jag jobbar på en...


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Sun 10 April 2011, 15:56
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Niklas Andrén[1623 skrev ...
]
rymt o rymt...jag jobbar på en...


Händer att vi säger så till extra knepiga vårdtagare!

Tillbaka till toppen
Niklas Andrén [1623]
Sun 10 April 2011, 17:38
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
Men allvarligt talat vore det väl strålande att ha en anställd för att skriva bridge? Sedan vem detta skulle vara spelar mindre roll, men någon som kan bridge och orkar skriva ofta, mycket och intressant. Just landslag har man i olika sporter för publikens skull, annars är det meningslöst att ha något.


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Sun 10 April 2011, 22:04
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Jag tycker att spelarna ska koncentrera sig på spelet, kaptenen på line-up. humörkoll. matställen etc.
Men den sk coachen bör absolut kunna ge hemmapubliken skvaller, givhistorier etc. Vi skulle slippa kostnaden för en extrajournalist/rapportör och Janne Lagerman är ju dessutom en allmänt förträfflig tangenthanterare Skriv in rapportering i hans arbetsuppgifter.

Tillbaka till toppen
Thomas Ålander [28168]
Mon 11 April 2011, 07:31
Registrerad medlem #28168
inlägg: 871
Hej!
Varför ha ett landslag?
Är det för publikens skull eller för någon annans?
Och vilka skall anses utgöra publiken? Knappast endast åskådarna på plats väl?
Publiklösa tävlingar är väl också tävlingar!?
Tillbaka till toppen
Niklas Andrén [1623]
Mon 11 April 2011, 08:31
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
internet gör för bridgen, vad TV gjort för fotboll, det gäller att använda det. Tex noterade jag till min besvikelse att det inte fanns någon BBO-sändning från någon av semifinalerna i helgen. Synd, jag hade gärna tittat. Det jag vill säga är att möjligheten till publik är idag enorm.


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
Jan Kamras [85968]
Mon 11 April 2011, 10:08
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Leif-Åke Nilsson[11788 skrev ...
]
Den 28 mars skrev Magnus sitt första inlägg och inte förrän den 8 april tyckte Jan Kamras att detta inlägg berörde honom.När han då behagar svara andas detta frustration över att någon vågar ifrågasätta hur information och handläggning skötts.Det är sannerligen inte högt i taket inom SvenskBridge.Att uppmana Magnus som är en av våra få elitspelare utanför landslaget att förbättra golfsvingen istället för att ägna sin tid åt bridgen är ett lågvattenmärke i debatten.Hoppas vi slipper dylika i fortsättningen

1. Jag var i utlandet och upptagen med annat när tråden startades. När jag efter hemkomst kollade anslagstavlan var tråden redan på sidan 7. Jag tog en dag på mig att gå igenom allt och svara. Du kanske borde vara lite försiktigare innan du anklagar någon för att inte bry sig. Eller så har vi helt olika syn på prioriteringar.

2. Du kanske inte varit med här så länge, men de som har vet att jag aldrig backat för en konstruktiv diskussion runt landslagsärenden, varken på anslagstavlan eller annorstädes. I dessa diskussioner förekommer ibland åsikter och jämförelser jag anser helt absurda - då får avsändaren finna sig i att jag bemöter dessa med ironi för att förtydliga absurditeten (i mina ögon). Du kanske tolkar detta som uttryck för "frustration", vilket det alltså inte är.

3. Magnus och jag känner varandra ganska väl, och vi vet när den andre säger något med glimten i ögat. Du behöver inte bli upprörd å hans vägnar! Även andra mer "personliga" kommentarer som kan te sig kryptiska för den oinvigde förstås normalt av den mottagare de är avsedda för.

4. Bara på en punkt uttryckte jag frustration, baserat på att den som inledde kritiken vid flera tillfällen erbjudits en lösning.

5. V.g. "takhöjd" så är det brukligt att den är densamma för alla deltagare i en diskussion, alltså även för mig.

6. Att jag bryr mig om kritiken trodde jag mig visa med mina "först som sist" och "sist som först" punkter, samt att jag även under "frustrationspunkten" upprepade att jag ansåg kritiken befogad. Om det inte räcker för dig är det nog ditt problem.

Mvh
Tillbaka till toppen
Leif-Åke Nilsson [11788]
Mon 11 April 2011, 13:58
Registrerad medlem #11788
inlägg: 50
Jag begär inte att du ska veta vem jag är,men du kunde ju klickat på mitt namn så hade du sett att jag har ca 900 mp varav 113 i guld och då hade du inte behövt använda kommentarer "som du kanske inte har varit med här så länge".Nils Åhlén som hade samma åsikt som jag har kanske inte heller varit med tillräckligt länge.Att komma med förklaringar att påståenden i detta forum endast ska tolkas av den som berörs faller på sin egen orimlighet
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80