Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Malmö BK
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Utspel

Författare Post
Roger Wiklund [10530]
Tue 22 March 2011, 09:34
Registrerad medlem #10530
inlägg: 313
Hej,

först och främst ett stort tack för en trevlig och intressant stund med er från Malmö BK igår!

Jag som inte är så bevandrad i våra bridgelagar, lovade att återkomma avseende en fråga. Det gällde om man som förste utspelare får ändra sig när man lagt upp ett kort med bildsidan nedåt. Svaret är NEJ, man får inte ändra sig. Enda undantaget är om det skett ngn felaktighet och man får då ändra sig på tävlingsledarens uppmaning. Citerar lagtexten nedan:

"A. Det första utspelet med bildsidan nedåt
När ett aktivt bud följts av tre pass i turordning, skall motståndaren till vänster om den blivande spelföraren göra det första utspelet, med bildsidan mot bordet*. Det upp-och-ned-vända utspelet får endast återtas på tävlingsledarens uppmaning efter en felaktighet (se lag 47E2); kortet måste återställas till motspelarens hand."

Skulle ni ha några frågor eller funderingar om det vi pratade om i går är ni hjärtligt välkomna att ta kontakt med mig. Skriv gärna här på er egen anslagstavla, ett utmärkt sätt så att alla kan få ta del av det!

Ha en bra dag
mvh
/Roger


Tillbaka till toppen
Hans-Inge Magnusson [28336]
Tue 22 March 2011, 12:33
Registrerad medlem #28336
inlägg: 3
Hej Roger! Tack för att du kom till Mbk! Alla verkade jättenöjda när jag klev in på klubben vid halvtio-tiden. Hade hoppats att få hälsa på dig då men jag förstod att du hade skäl att åka hem. Vi hoppas att du vill komma tillbaka till oss i framtiden! / Hans-Inge
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80