Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Spader
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Avskedsbrev från Göran Hestner

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Göran Hestner [92606]
Mon 23 August 2010, 10:42
Registrerad medlem #92606
inlägg: 315
» länk




<º))))><l

Tillbaka till toppen
Lars Backström [11442]
Mon 23 August 2010, 14:28
Registrerad medlem #11442
inlägg: 240
Göran Hestner[92606 skrev ...
]
» länk

Du är en riktig dramatiker, Göran. Avskedsbrev och allt. Inte komedifacket direkt. Men varför ta allting så hårt, Göran? Bridge är ju bara ett spel. Jag tycker själv att det kan vara trevligt att höra om Freud, Nietsche, Sartre och de andra filosoferna. Ännu bättre om man kunde koppla dom till bridge.

Du känner att folk retar sig på dig. Varför gör dom det i så fall? Jag tror att det beror på att du håller på fel lag, Göran. HV71!?
Gå över till Timrå i stället. Tänk vilka lirare dom har tagit fram:
Eje Lindström, Bert-Ola Nordlander, Lillstrimma, Mats Näslund, Inge Hammarström, Zetterberg! Z, jag har glömt förnamnet. Det var för nyss.

Eller byt till bandy och givetvis Bollnäs GIF! Mina gamla favoriter från 50-talet, klanen Johansson med Martin "Lillen" Johansson i spetsen och Gösta "Snoddas" Nordgren som försvarsklippa. Kolla här: » länk
Efter att ha varit ganska obskyra under många säsonger blev det SM-final i vintras.

Ryck upp dig, Göran! Glöm Nietsche och gubbarna och skriv litet kortare inlägg, så ska du se att allt ordnar sig. Förresten, behåll HV71 också.

Farbror Lars


» länk
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Anders Ljung [20413]
Mon 23 August 2010, 14:36
Registrerad medlem #20413
inlägg: 297
nej, behåll inte HV71(Hillerstorp-Värnamo födda -71)

gå över till MoDo har fostrat flest och bästa spelarna inom hockeyvärlden, Tex Daniel Sedin, första Gullängetsbo att vinna pris som bäste spelare. desvärre har MoDo förlorat flest matcher av alla lag hittills, men fan vi i Örnsköldsvik vet hur det är att bli trampad på.
Tillbaka till toppen
Hans-Olof Hallén [9896]
Mon 23 August 2010, 21:00
Registrerad medlem #9896
inlägg: 551
Henrik Zetterberg
Tillbaka till toppen
Jan Lagerman [7856]
Tue 24 August 2010, 06:41
Registrerad medlem #7856
inlägg: 853
När jag gick på Militärhögskolans allmänna kurs fick jag lära mig av en otroligt duglig sjöofficer, tillika min taktiklärare, att man aldrig skulle måla in sig i ett hörn.
Se alltid till att du har handlingsalternativ sa han.

Detta tror jag stenhårt på.
Så avskedsbrev skriver jag sällan eller aldrig numera.
Då har man ju målat in sig i hörnet och att sedan klafsa tillbaka i färgen som klibbar under skorna är inte så skoj.

Ta dessa visdomsord till dig, Göran.
Klafsa gärna tillbaka och gör en 'pudel' eller något, men sluta inte upp att skriva.

Detta är internet, ja jag vet, en usel ursäkt, men likförbannat är det högre i tak här än i den stora världen.
Inlägget om OI tyckte jag var intressant, men inte så intressant att jag lade mig i.
Trots det håller jag med TS i den tråden att ibland finns det skäl att tro spelet skulle bli bättre om man fick, som i poker, göra saker som i dag är strikt förbjudna.

Någon skrev 'dramatiker' och min tanke var det engelska 'drama queen' om ditt avskedsbrev.
Gör inga sådana på nätet. Det finns ingen anledning IMO.
Gillar man inte sajten så ger man sig av därifrån i stillhet, eller jobbar för att den skall bli bättre.

Hoppas du kommer tillbaka.

JL
Tillbaka till toppen
Jan Kamras [85968]
Tue 24 August 2010, 09:31
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Göran

Jag håller med Janne L (förutom vad gäller takhöjden på internet kontra RL).

Om du känner dig personligen sårad av vissa reaktioner på dina inlägg rörande teoretisk filosofi skiljer du nog inte på sak och person.

Om jag, på anslagstavlan hos "www.filosofi.org", hade skrivit flera milslånga inlägg om nyanserna i 4:e färg sekvenser beroende på tricknivå, i vilken ordning färgerna bjudits och om bg startat med 1/1 eller 2/1, hade jag förväntat mig en ganska omild behandling, inklusive förolämpningar, oavsett hur korrekta mina inlägg var ur bridgesynpunkt.

Hoppas denna jämförelse är mer relevant, och mindre smaklös, än din UBL-ditto.

Ser fram emot dina kommande "on-topic" inlägg!

H/Jan

PS: Detta skrivet av någon som faktiskt är ganska intresserad av filosofi ska du veta, men allting har sin plats.
Tillbaka till toppen
Johan Bjurström [7692]
Tue 24 August 2010, 10:01
Registrerad medlem #7692
inlägg: 218
Jämförelsen haltar väl lite, eftersom Görans inlägg i huvudsak handlat om forumetikett och inte om filosofi som ämne.
Tillbaka till toppen
Niklas Andrén [1623]
Tue 24 August 2010, 11:28
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
Jag skulle vilja börja med att be om ursäkt till Göran för att jag skrev det där om att böja substantiv latinskt, det var en av få saker jag lärde mig i Lund, men det var olämpligt att ta upp det här i detta sammanhang.
Vidare skulle jag vilja fortsätta med att absolut inte be om ursäkt för att jag skrev "bluffstopp". Det var, i min mening, en kort och välbeskrivande kommentar till vad jag tror att bridge hade börjat likna om man tog bort OI-reglerna. Dvs en seriös, om än mkt kort kommentar.

En annan sak som har slagit mig är att det faktiskt varierar mkt om det är klokt att skilja på åsikt och person eller ej, beroede på om det finns bakomliggande bevekelsegrunder eller ej. Om Usama bin Laden hade gjort ovanstående utalande vore man en idiot om man bara tog hänsyn till åsikten som uttrycktes. Det blir dock alltid svårare och rörigare att reda ut saker och ting då somligt sägs, annat menas och syftet kanske är ett tredje, men sådant är helt enkelt det mänskliga livet.

Vad gäller Görans åsikter finner jag en del intressant, annat inte, och jag tror att jag i hans fall absolut inte bör skilja åsikt och person, tvärtom, det mest intressanta är, i mitt tycke, varför(inte vad) Göran skriver allt han skriver.


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
Jan Kamras [85968]
Tue 24 August 2010, 12:10
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Johan Johansson[7692 skrev ...
]
Jämförelsen haltar väl lite, eftersom Görans inlägg i huvudsak handlat om forumetikett och inte om filosofi som ämne.

OK - vill du vara petnoga så ersätt "www.filosofi.org" med "www.forumetikett.org". Suck (eller missade jag ironin?).
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Tue 24 August 2010, 12:17
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Johan Johansson[7692 skrev ...
]
Jämförelsen haltar väl lite, eftersom Görans inlägg i huvudsak handlat om forumetikett och inte om filosofi som ämne.

Hans inlägg i "OI-tråden" fördelar sig enligt följande:

157 rader om "filosofi"
24 rader om "bridge"
16 rader om "etik"
35 rader om "annat"

Jag trodde jag argumenterat färdigt med/om Göran Hestner men ...

"Just when i thought i was out ... they pull me back in!"

Al Pacino i Gudfadern 3 har odödliggjorts av Steven van Zandt:s fantastiska karaktär "Sil" (delägare i strippklubben Bada Bing) i världens näst bästa tv-serie Sopranos:

» länk

(Ni behöver inte räkna rader - jag är helt off-topic).

Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80