Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Juniorforum
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Kommentar JSM-Lag

Författare Post
Eric Arvidsson [16417]
Wed 28 April 2010, 12:49
Registrerad medlem #16417
inlägg: 209
Tänkte bara kommentera artikeln Björn Thalen skrivit. Du nämner 3 lag (varav du nämner Eriksson 2 ggr)

I mitt tycke handlar det om 4:a lag
Big Makie ( Gullberg-Karlsson, Hedström-Paulsson) (Guld)
4 duktiga spelare varav 3 har internationell rutin (favoriter)
Underdogs (Bech-Fryklund, Björkstrand-Berntsson)
Laget med högsta kapaciteten frågan är om motivationen finns (1:a eller 4:a) vinner om de får igång spelet, annars finns der risk för bottennapp
0% Eriksson
(Rimstedt x 4)
Väldigt bra lag, lite beroende på parkonstellationer huruvida
de kommer kunna vara med och slåss om guldet
Om bröderna orkar med sina systrar kan det räcka långt
(medalj)
Bra bridge (Grönkvistx2, Eriksson-Andreasson)
Eriksson är den junior som spelar mest i landet för tillfället och har gång på gång visat fina resultat i så väl Guldtävlingar som hcp brons på klubben. Laget kommer definitivt vara med och slåss där uppe.

Ett öppet JSM där jag givetvis hoppas på seger för Underdogs!

Brickan du nämnde mot Italien så bjöd Simon 2kl (som inte är GF utan inv+ relä) när han fick in 5422 valde han att bjuda utgången)

Några sakkunniga har nämnt Norrlandsguld samt Murphys lag som skrällbud

Edit, Bra bridge hade tydligen bytt lagnamn till Eriksson(insikt?)

Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Wed 28 April 2010, 12:58

inlägg: 1705
Eric Arvidsson[16417 skrev ...
]
Tänkte bara kommentera artikeln Björn Thalen skrivit. Du nämner 3 lag (varav du nämner Eriksson 2 ggr)



Bra Bridge har bytt namn till Eriksson
Tabell

Mvh
Carina



.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Eric Arvidsson [16417]
Wed 28 April 2010, 13:12
Registrerad medlem #16417
inlägg: 209
Måste lägga in en giv som Simon visar upp att inte alla juniorer bjuder hårt......

AKJ
AKQT
ATxx
KJ

Med detta monster lyckades Simon få stopp i budgivningen i 1nt!!! med partnen som spelförare. Visserligen var 1nt med starkahanden bästa kontraktet. Men 1Nt var obetbart och snittscoren på given var ca -200 (Bröderna Rimstedt minns säkert brickan då de fick chansen att straffdubbla fi till en fin score)
Tillbaka till toppen
Niclas Johansson [14128]
Fri 30 April 2010, 13:11
Registrerad medlem #14128
inlägg: 11
Hej alla glada!

Nu är det dags att tala ut! Jag fick igår bekräftat från den yngsta (tror jag) i klanen Rimstedt/Eriksson att de är i form (vi kollade på handboll mellan Drott och Ystad tillsammans så jag har "inside information"). Om någon vågar betta emot mig när jag påstår att de kommer vinna junior SM-lag i år så är ni välkomna att höra av er. Det är ju inte alltid som ett lag består av "världsmästare, nordisk mästare och två talangfulla budtekniskt galna joniorer" som känner varandra så väl så att man inte vågar tänka på konsekvenserna av en felriktad mask.

Om Westerlund läser detta så får han 2-1 på att de inte vinner upp till en hemlig summa marker (vi är ju inte för gambling om pengar i detta forumet ).

Ola och Mikael: Nu litar jag på er annars blir jag "luspank" på marker alltså.

Ha en underbar Kristi Himmelfärdshelg alla glada bridgelirare!!!!

MVH

Bridgeniclas
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80