Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Klubbfunktionärsfrågor
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Inrapportering för mästarpoäng

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Magnus Pettersson [856]
Mon 29 January 2007, 09:34
Registrerad medlem #856
inlägg: 82
Jag har inrapporterat 2 st tävlingar för mästarpoäng avseende vår klubbs senaste 2 tävlingar.
Eftersom jag är ny inom detta område så är jag lite osäker om jag gjort på rätt sätt, särskilt som jag ser att ingen uppdatering skett här på hemsidan.
Jag har skrivit meil om detta till "ruter" men ej fått något svar.
Hur vet jag om jag rapporterat på rätt sätt???
Vore tacksam för svar!


Vill skicka en hälsning till mina gamla bridgevänner i Sydöstra (Konga, Ryd m.m).
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Lars Adie [51619]
Mon 29 January 2007, 09:46
Registrerad medlem #51619
inlägg: 1044
Det enklaste är att gå in på din klubb på medlem på nätet och klicka på rapporterade tävlingar.

(och det är mcd-filen som ska skickas till ruter)
Tillbaka till toppen
Thomas Larsson [15308]
Mon 29 January 2007, 10:00
Registrerad medlem #15308
inlägg: 484
Alla dessa filer

Inom en planerad framtid (vågar inte skriva när längre) planerar FSB att du rapporterar PBN-filen (och MP informationen) till Spader exakt som du gör nu. Sedan tar Spader hand om MP-informationen vidare. Då blir det en fil att ta hand om.

De allra flesta vi (konsulenter)håller Ruterutbildning för gör fel i början därför att de väljer fel fil.


Ibland är saker så självklara att det krävs en jurist för att missförstå det.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Magnus Pettersson [856]
Mon 29 January 2007, 10:13
Registrerad medlem #856
inlägg: 82
Jag tror att jag skickat in mcd-filerna, men det har inte skett någon uppdatering och jag har heller inte fått någon varken bekräftelse eller uppgift om att jag sänt fel fil.
Jag får väl försöka att kolla upp det i kväll när jag kommer hem.
Vad händer om man skickar rapporter om samma tävling 2 gånger?
Tack för hjälpen!


Vill skicka en hälsning till mina gamla bridgevänner i Sydöstra (Konga, Ryd m.m).
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Johan Bjurström [7692]
Mon 29 January 2007, 10:37
Registrerad medlem #7692
inlägg: 218
Skriv i mailet att filerna skall ersätta de gamla, annars tror de att man av misstag skickat samma två gånger. Det har i varje fall hänt mig några gånger.
Tillbaka till toppen
Magnus Pettersson [856]
Mon 29 January 2007, 11:04
Registrerad medlem #856
inlägg: 82
Men varför får man inget svar eller livstecken från de som tar emot filen? Jag har till och med begärt läskvitto, men inte ens det har hjälpt.
Det står ju att man kan skicka frågor till samma ställe som där man rapportera, då borde de ju också svara på frågorna.


Vill skicka en hälsning till mina gamla bridgevänner i Sydöstra (Konga, Ryd m.m).
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Carina Wademark [12540]
Mon 29 January 2007, 11:32

inlägg: 1705
Magnus Pettersson[856 skrev ...
]
Men varför får man inget svar eller livstecken från de som tar emot filen? Jag har till och med begärt läskvitto, men inte ens det har hjälpt.
Det står ju att man kan skicka frågor till samma ställe som där man rapportera, då borde de ju också svara på frågorna.


Hej! Magnus
Jag tar inte emot filerna eller mailen till ruter, men skickade dig ett mail 11.56
Vet inte om det är till någon hjälp, så jag har bett Björn som tar emot filerna att läsa här och besvara dina frågor.
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Magnus Pettersson [856]
Mon 29 January 2007, 12:29
Registrerad medlem #856
inlägg: 82
Tack Carina!
Jag sitter på jobbet nu, så jag får nog inte ditt meil förrän i kväll när jag kommer hem!
Jag ska kolla igenom så att jag gjort allt rätt när jag kommer hem!
Tack för hjälpen!


Vill skicka en hälsning till mina gamla bridgevänner i Sydöstra (Konga, Ryd m.m).
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Björn Gustafsson [2180]
Mon 29 January 2007, 16:35
Registrerad medlem #2180
inlägg: 145
Hej Magnus,

Jag tar emot filer, och jag har inte fått någon rapport från dig, vad jag kan se.
De skall skickas till » epost och det skall vara RuterRapporter, inte mc2-filer.

Jag besvarar alla mail, där något är fel, så du måste ha skickat till en felaktig adress.

Björn

Björn
Tillbaka till toppen
Magnus Pettersson [856]
Tue 30 January 2007, 08:25
Registrerad medlem #856
inlägg: 82
Verkar mycket konstigt, nu skickade jag rapporterna på nytt i går kväll, på den e-postadressen du uppger här, och det är ju den jag användt tidigare också.
Det verkar som att inte e-posten kommer fram, kan det vara så?


Vill skicka en hälsning till mina gamla bridgevänner i Sydöstra (Konga, Ryd m.m).
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80