Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

EM 2010 Öppen klass

Gå till sidan   <<      
Författare Post
PO Sundelin [1171]
Sat 16 January 2010, 13:58
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Jan Kamras[85968 skrev ...
]
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
3. Med en massa nätträning i matcher med publik så ska det nog ordna sig med kval till vecka 2.


3. Den var bra PO!


Så då kan vi räkna med att coach-Jan arrangerar såna matcher minst en gång i veckan då? Jag lovar att kommentera - eller att inte göra det, vilket som önskas
Tillbaka till toppen
Jan Kamras [85968]
Sat 16 January 2010, 14:36
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
[Så då kan vi räkna med att coach-Jan arrangerar såna matcher minst en gång i veckan då? Jag lovar att kommentera - eller att inte göra det, vilket som önskas


Inga sådana löften kommer att ges.
Jag antog du refererade till Malmö, Israel och tennis, men det kanske var "no pun intended"?

Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Sat 16 January 2010, 15:31
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Jag vet att juniorlaget vill träna. Och att Wrang-deKnieff har ett omfattande träningsprogram (enligt dig och PG). Och att många vill se mer av vårt lag (lite PR alltså). Och Jimmy Cayne spelar i stort sett varje dag.
Jag hjälper som sagt gärna till med motståndarkontakter utanför Europa om vi inte vill att motståndarna ska få veta hur vi spelar....
Tillbaka till toppen
Anders Falk [87413]
Sun 17 January 2010, 20:59
Registrerad medlem #87413
inlägg: 17
Det är en utmärkt idé att låta landlagsparen träna på nätet. I Mats Nilslands utmärkta blogg bridgesnack föreslog jag Mats som en kommentator, han och P-O vore väl utmärkt! Då kanske en vanlig dödlig som försöker (ganska fruktlöst) bli bättre i detta ädla spel få lite tips och förklaringar till varför man väljer ett visst spelsätt i vissa lägen istället för BBO kommentatorernas inbördes skitsnack som inte ger något. (Sabine Auken ett undantag). Och jag tror det vore ett fantastiskt tillfälle att skaffa PR för landslagsverksamheten, för eliten är viktig även för många av oss som aldrig ens är i närheten av att nå dit.
Tillbaka till toppen
Christer Enkvist [13719]
Mon 18 January 2010, 10:33
Registrerad medlem #13719
inlägg: 301
Anders Falk[87413 skrev ...
]
Det är en utmärkt idé att låta landlagsparen träna på nätet.


eller helt värdelöst. Säg att landslagsparen har en dålig dag, då blir det väl en massa snack om fel laguttagning etc.

Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Mon 18 January 2010, 10:42
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
eller helt värdelöst. Säg att landslagsparen har en dålig dag, då blir det väl en massa snack om fel laguttagning etc.



Alla måste få ha en dålig dag ibland. Låt då dom som snackar om fel laguttagning visa att dom kan göra det bättre!

Tillbaka till toppen
Webbsajt
Hans Vikman [10041]
Mon 18 January 2010, 12:48
Registrerad medlem #10041
inlägg: 66
Anders Falk[87413 skrev ...
]
Det är en utmärkt idé att låta landlagsparen träna på nätet. I Mats Nilslands utmärkta blogg bridgesnack föreslog jag Mats som en kommentator, han och P-O vore väl utmärkt! Då kanske en vanlig dödlig som försöker (ganska fruktlöst) bli bättre i detta ädla spel få lite tips och förklaringar till varför man väljer ett visst spelsätt i vissa lägen istället för BBO kommentatorernas inbördes skitsnack som inte ger något. (Sabine Auken ett undantag). Och jag tror det vore ett fantastiskt tillfälle att skaffa PR för landslagsverksamheten, för eliten är viktig även för många av oss som aldrig ens är i närheten av att nå dit.


Amen. Tycker att alltför många av kommentatorerna på BBO kommenterar för mycket. Man behöver inte alltid i tid och otid spekulera i vad som ska hända nästa bud, stick.

Lagom är bäst i mellanmjölkens land.

Tillbaka till toppen
Bengt-Göran Olofsson [9553]
Mon 18 January 2010, 12:53
Registrerad medlem #9553
inlägg: 127
Om jag förstått PO rätt är största anledningen att höja intresset för vårt landslag, vad man kan anföra mot är att de uttagna har allt att förlora(?) och inget att vinna vilket skulle kunna medföra en i mina ögon försumbar press.

Om någon anser att en match på nätet skulle kunna indikera på felaktig laguttagning är man helt fel ute!

Anledningen är väl att om landslagspelarna anser sig behöva spelträning finns chansen till hyggligt motstånd på nätet.

För övrigt tror jag att om en sådan match annonseras ut blir det garanterat 500+ åskådare
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80