Kommande tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
Rapporterade tävlingar
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
03/02 Plattliret BK S:t Erik
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Etik
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Seniorernas hobbybridge

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Stefan Zylberstein [84914]
Thu 24 December 2009, 19:56
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Mats Nilsland[4773 skrev ...
]

Om det blir någon satsning på landslag lovar jag att du ska få reda på det. Ett problem, förutom att jag inte har någon partner, är att jag kanske blivit för lat för att lägga all den tid som krävs för en seriös satsning.


Goda spelare går nog att hitta. Men det som fattas mest just nu är en intresserad och kunnig NPC och coach, tillika uttagningsansvarig som kan göra jobbet utan att behöva splittra sin uppmärksamhet.

Jag tror att du Mats skulle passa förträffligt i den rollen också.


Jag tror vidare att en stor anledning till att seniorlandslaget betraktas i vissa kretsar som hobbyverksamhet är just för att verksamheten HAR bedrivits mer eller mindre på hobbybasis.

Uttagningsprocessen har mer än en gång skötts så där.[,,,]
Spelarna betalande själva för omkostnaderna. Ofta ingen kapten eller coach. Npc/coach inte sällan en medföljande hustru (iofs i allmänhet faktiskt en bridgespelare). Uttagningsansvarige ofta någon som får sköta om rollen med vänstra handen.

Ergo. Numera finns det goda ekonomiska förutsättningar.
En intresserad, duktig, kunnig person allmänt respekterad för sin kunskap, integritet och diplomatisk känsla, med en professionell inställning - som får ta hand om laget och bli dess NPC och hjälpa till med coachning - tror jag är precis vad doktorn föreskriver.



Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80