Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: BK Nordost
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Bridgens Hus i Täby!?

Författare Post
Marie Berg [78423]
Fri 20 November 2009, 21:41
Registrerad medlem #78423
inlägg: 10
Det finns en fantastisk möjlighet till en ”egen” spellokal för Täbys bridgespelare – ett Bridgens Hus i Täby!

En lokal på Pentavägen 5 som är knappt 180 m².
En lokal som kan bli en samlingsplats att spela i alla dagar i veckan och alla tider på dygnet. En lokal att utveckla bridgen i med kursverksamhet och utökat tävlingsspel; fyrmanna, klubbmatcher och varför inte ungdomsverksamhet!

Bk Nordost hyr i dag en alldeles utmärkt lokal – Viggbysalen- men som jag ser det är det svårt att utveckla klubben och bridgespelet vidare i den.

En lokal som hyrs på helårsbasis medför naturligtvis ett stort åtagande, ekonomiskt och arbetsmässigt, särskilt i uppstartsfasen, så det är självklart av yttersta vikt att veta vad vi i klubben vill och hur förutsättningarna ser ut.

Det finns en mängd frågor att lösa om intresse finns för ett Bridgens Hus. Men innan vi går vidare med dem skulle jag och BK Nordost styrelse vilja ha åsikter och kommentarer från klubbens medlemmar och från alla som spelar bridge i Täby med omnejd om en ”egen” spellokal.

Tveka inte, tyck till här på diskussionsforumet!

Önskar Marie Andrén ordförande i BK Nordost

Tillbaka till toppen
Per Laving [2603]
Fri 27 November 2009, 11:16
Registrerad medlem #2603
inlägg: 1
Hej Marie, låter intressant med bridgens hus i Täby, ekonomin är ju det viktigaste men om man kan gå iland med den finns det en massa fördelar att ha en egen lokal jag spelar mest i Näsby men skulle gärna stödja projektet om man gör en seriös undersökning och enkät till alla klubbar först och främst i Täby. Per Laving 2603
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Micke Melander [7164], Ryszard Sliwinski [7639], Johan Grönkvist [8342], Lars-Olof Hessle [10170], Carina Wademark [12540], Andreas Jansson [19642], Jan-Erik Eriksson [30073], Björn Holm [89793]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80