Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Bollnäs BK
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Vilken framgångsvåg

Författare Post
Joakim Guldbrand [14177]
Wed 22 April 2009, 06:57
Registrerad medlem #14177
inlägg: 296
Det är av vikt att vår förening både har trivsel men också att de sportsliga framgångarna kommer. Först av allt vill jag gratulera Daniel Eriksson Sveriges mest inbitne/intresserade ?? bridgespelare till hans första tre guldpoäng, det var en fröjd att spela sista deltävlingen i rallyt jag har aldrig spelat med så klara förutsättningar någonsin om a händer måste vi komma osv jätteskoj att du fått dina guldpoäng det kommer fler var så säkra.

Dagen efter sopar Pilla och Kjell hem en silvertävling i Söderhamn i stor stil på 19 par och. ytterligare en dag senare så får Sveriges näst mest ? intresserade bridgespelare Malin en framgång genom att dra fram Ulf Walo ur hans vinteride, de kom på en fin andraplats i Gävles silvertävling för 36 par. Själv sitter jag sjuk och tycker synd om mig själv lite men detta värmer gott att min/vår förening har sådan framgångar och att vi även har en trevlig förening där alla har skoj. Så nu förväntar jag mig bara att våra junisar Daniel och Maria skal vinna junior sm i lag

Och sist men inte minst till Ubbe vill jag säga en sak den förste i klubben som leder både handikapp och ranking är bäst !!!
Tillbaka till toppen
Roger Wiklund [10530]
Wed 22 April 2009, 08:47
Registrerad medlem #10530
inlägg: 313
Hej!

Ett stort grattis till Daniel!! Nu skall du se att guldpoängen börjar trilla in i allt raskare takt, snyggt kämpat!

mvh
/Roger
Tillbaka till toppen
Joakim Guldbrand [14177]
Wed 22 April 2009, 21:13
Registrerad medlem #14177
inlägg: 296
Grattis till Hattar och möss som i Bollnäsligans sista omgång återtog ledningen och därmed seriesegern. Det är bara erkänna att ni var bäst i vår
Tillbaka till toppen
Joakim Guldbrand [14177]
Sat 08 August 2009, 19:22
Registrerad medlem #14177
inlägg: 296
Vad blir nästa stora framgån för BOllnäs ?
Ja förutom en stor kurs så gissar jag på Junior sm silver för Maria och Daniel.
Tillbaka till toppen
Joakim Guldbrand [14177]
Thu 27 August 2009, 19:04
Registrerad medlem #14177
inlägg: 296
Angående chairmans cup tänkte jag skriva lite reflektioner. Hur är det möjligt att vi kunde gå till chairmans cup kvartsfinal ? Sune Fager gratulerade Malin och berättade att Gävleborg aldrig tidigare hade haft ett lag där, möjligen att någon enskild spelare varit med i ett lag ? Pilla och Malin hade alla möjliga problem före cc med att vinner vi någon match gör vi det bra. Jag kan mest prata för mig och Malin bridge handlar ju också om flera sakér det kan jag lova. För att göra bra resultat behöver man
1 Ha kapcitet (givetvis)
2 Vara samspelt
3 Ha bra systembygge
4 Vara trevliga och ha lagmoral
5 Viktigast av allt är FOKUSERING att ta ut det bästa av varje giv och inte lägga energi på något annat än en bricka åt gången, då måste man sluta älta, glömma egna fl ,partners fel och vingarnas fel, fis jävla röta ja ni vet allt bort med skiten in i "Zonen" och prestera.

Malin och jag gick in i zonen tidigt vi satt i slutna rumet mest hela tiden utan publik, Pillaoch Kjell smög sig ini zonen och var som allra vassast när pressen var som störst och motståndet som tuffast, min enkla förklaring är att vi hade skoj och alla fyra var vänliga + att båda flickorna höjde sig till nivåer jag tror de inte presterat förut under så lång tid, lärdomen av denna upplevelse är att de flesta bridgespelare har mer att ge än vad man får ut, med rätt förutsättningar kan alla höja sig skulle jag vilja säga. De flesta spelar inte ens i närhten av taket av sitt faktiska kunnande



--------------------------------------------------------------------------------
Jocke
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80