Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Allsvenskan vi tackar för oss

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Johnny Johansson [6116]
Wed 20 May 2015, 06:05
Registrerad medlem #6116
inlägg: 109
vi kan härmed meddela att Malungs BK Johnny drar sig ur allsvenskan div 2 norra samt att inget annat lag från klubben ämnar offra två dygn enbart i restid för att kunna spela serien.
vi har på alla tänkbara sätt överklagat serieindelningen men inte fått minsta respons från de ansvariga utom att man kan tänka sig flytta första sammandragningen från Östersund resväg cirka 40 mil till Sundsvall resväg cirka 40 mil.
om detta skulle vara en eftergift kan man bara konstatera att den innebär ett stort mått av sarkastisk sjuk humor.
vissa kanske vill spekulera i om de ansvariga i denna fråga har gett vika för större klubbar i storstadsområden på mindre landsortsklubbars bekostnad.
själv tänker jag inte sjunka så djupt i att spekulera om detta utan kan bara konstatera att mitt förtroende för Svensk Bridge börjar närma sig den absoluta nollpunken där man börjar fundera om det är lönt att fortsätta.
jag hoppas innerligt att till höstens riksmöte att dessa frågor tas upp och att de som är ansvariga för serieindelningen kan förklara sig.
om dessa är förtroendevalda bör de ställa sina platser till förfogande, om man är anställd bör förbundet se över om man är lämpad för detta.
i bägge fallen anser jag att man måste se till beslutsordningen så att inga jävsituationer har förekommit
för Malungs BK en mycket besviken och förbannad
Johnny Johansson


Småtokig men glad
Tillbaka till toppen
Magnus Eriksson [1170]
Wed 20 May 2015, 06:23
Registrerad medlem #1170
inlägg: 321
Hej Johnny!

Tycker det är tråkigt att ni drar er ur.
Det är svårt att planera detta misstänker jag. Dessutom skall man ha arrangörer som kan och vill hantera detta.
Men ni har min förståelse.

Dock har jag mindre förståelse för den protest som kommit från ett Stockholmslag att man tycker det är för långt till Örebro från Stockholm för att spela de sista 2 omgångarna!!!

/Magnus
Tillbaka till toppen
Johnny Johansson [6116]
Wed 20 May 2015, 07:05
Registrerad medlem #6116
inlägg: 109
vi byter gärna med dom



Småtokig men glad
Tillbaka till toppen
Thomas Andersson [15537]
Wed 20 May 2015, 07:34
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Magnus Eriksson[1170 skrev ...
]
Hej Johnny!

Tycker det är tråkigt att ni drar er ur.
Det är svårt att planera detta misstänker jag. Dessutom skall man ha arrangörer som kan och vill hantera detta.
Men ni har min förståelse.

Dock har jag mindre förståelse för den protest som kommit från ett Stockholmslag att man tycker det är för långt till Örebro från Stockholm för att spela de sista 2 omgångarna!!!

/Magnus


Var hittar man denna info (om skrivelser/protester)? Provade att använda sökfunktionen på nya sidan (eftersom jag fick mig en mindre blåsning förra gången jag ställde en hitta-fråga utan att ha observerat denna) men den hittade inget relevant.


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Leif Malvefors [24241]
Wed 20 May 2015, 10:44
Registrerad medlem #24241
inlägg: 497
Man tar sig för pannan "att bara enstaka ur styrelsen läser forumet".

Tillbaka till toppen
Jan Lagerman [7856]
Wed 20 May 2015, 11:20
Registrerad medlem #7856
inlägg: 853
Som jag skrev på Facebook. Jag spelade många år i Div2 Norra och vi som kom från Näsby BS strax norr om Stockholm ansågs vara ett norrlandslag och vi fick åka norröver varje sammandragning. (Det var bara 3 Div2 serier då). Vi åkte till Sundsvall, Härnösand och Hudiksvall ett flertal gånger utan att knorra. Då var det dessutom tre sammandragningar men en brukade förläggas till Uppsala och det var ju nästan nästgårds.
Tillbaka till toppen
Jan Lagerman [7856]
Wed 20 May 2015, 11:22
Registrerad medlem #7856
inlägg: 853
Finns det verkligen en bra lösning på Norrlandsproblematiken med stora avstånd? Eller finns det bara ett antal mindre bra lösningar?
Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Wed 20 May 2015, 11:28
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Problemet med avstånd när man spelar allsvenska serier finns förstås inte bara inom bridgen. Att sätta ihop ett seriespel där lag från hela Sverige ingår, tror jag måste innebära resor för somliga, åtminstone från div 2 och uppåt, kan inte se någon annan möjlighet förutom att ändra hela seriesystemet och införa 2-3 ytterligare mellannivåer. Men någon smart individ kanske kan hitta en lösning.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Christer Swenson [1859]
Wed 20 May 2015, 11:32
Registrerad medlem #1859
inlägg: 142
Något har tydligen hänt, kollar man idag div II serierna finns inget spelprogram för Norra.
Efter "avhoppet" håller någon på och tänker????
Tillbaka till toppen
Johnny Johansson [6116]
Wed 20 May 2015, 12:14
Registrerad medlem #6116
inlägg: 109
om man tänker restid och ser vilka ag som har möjlighet att använda allmänna kommunikationer tåg och flyg skulle det bli mycket enklare



Småtokig men glad
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80