Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Skånes BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

SM 2007

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Gull-Inger Johansson [9877]
Sun 05 August 2007, 15:59
Registrerad medlem #9877
inlägg: 56
Kenneth o Mats!
Stort grattis till segern - snyggt jobbat!

Tillbaka till toppen
Hans-Olof Hallén [9896]
Sun 05 August 2007, 20:05
Registrerad medlem #9896
inlägg: 551
Jag instämmer i grattis till Mats och Kenneth.
Men parfinalen med förde en katastrof. Man hade lunchpaus 12.00-12.40, hotellet hade lucnhservering 12,30-15 och spelet var slut 15,30. Det är andra gången som det inte går att äta lunch sista dagen i parfinalen. Infodisken sålde biljetter till denna lunch?!
Nästa år MÅSTE man anpassa speltiderna till lunchen. Jag är diabetiker och behöver äta på normala tider.
Jag känner mig tvungen att anklaga de ansvariga för oerhört dålig planering.
Tillbaka till toppen
Stefan Zylberstein [84914]
Sun 05 August 2007, 20:23
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Hans-Olof Hallén[9896 skrev ...
]
Men parfinalen medförde en katastrof. Man hade lunchpaus 12.00-12.40, hotellet hade lucnhservering 12,30-15 och spelet var slut 15,30. Det är andra gången som det inte går att äta lunch sista dagen i parfinalen. Infodisken sålde biljetter till denna lunch?!
Nästa år MÅSTE man anpassa speltiderna till lunchen
. Jag är diabetiker och behöver äta på normala tider.
Jag känner mig tvungen att anklaga de ansvariga för oerhört dålig planering.


Ja, eller förhandla bättre med hotellet. Finns det säg 60 betalande gäster kan det inte vara märkligt att ordna en sittning enkom för dem, även om det skulle rucka på den officiella öppet- och serveringstiden. I nödfall kan de säkert erbjuda någonting som är lätt att tillaga.

EDIT: Mitt alternativa förslag är nog bra, men iom Micke Melanders svar inte längre aktuellt.
Jag kan kanske föreslå istället att man har någon microugn, så de diabetiker som behöver tillagad mat kan få sin portion uppvärmd.
Jag skulle gissa att Festivalens egen utmärkta kafeteria kan tänka sig att hjälpa till med detta.


.........................

Stort grattis till alla pristagarna - men framför allt: guldmedaljörerna!!!



Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Micke Melander [7164]
Mon 06 August 2007, 15:14

inlägg: 895
Bäste Hallén,
av mig samtliga kända publikationer har det stått skrivet att vad gäller söndagens spel (för SM-par) under festivalen var det kaffepaus mellan 12.10 och 12.40. OBS! Många andra dagar har det stått att det är lunchpaus. När det varit lunchpaus har tiden varit betydligt längre, just för att man ska hinna lämna lokalen och ex. kunna gå till hotellet att äta lunch.

Att programmet ser ut som det gör beror på den KRITIK vi haft tidigare år, när finalisterna tycker att det är ONÖDIGT med lunch sista dagen i finalen bara för att det rör sig om fem-sex timmars spel. Detta gäller speciellt sista dagen i SM-par när mer eller mindre samtliga har långa resor för att senare ta sig hem.

Men så här är det alltid. Om vi har 1000 personer kommer det att vara tre läger, en vill, den andra vill inte och för den tredje är det egalt. Det är en omöjlighet att göra alla tillfreds. Det du anser vara en katastrof är för andra precis tvärtom.

Vi har också många gäster under festivalen (flertalet) som INTE spelar SM-finaler även de vill vanligtvis äta under dagen. För dessa fanns på söndagen precis som alla andra dagar lunch på hotellet.

Vi förutsätter att alla spelare i finalerna läser de program som delas ut och därefter planerar sin dag. I dessa har vi tydligt deklarerat att lunchen på hotellet äger rum mellan 12.30 och 15.00. För denna dag stod det som sagt kaffepaus.

Det är vidare en omöjlighet för oss att gardera upp allt från glutenintolerans till diabetas och vad det nu må vara. Dock brukar köket vara väldigt snälla och göra i ordning de "specialsmörgåsar" som spelare och gäster vill ha under förutsättning att de själv medför vad som avviker från det övriga.

Ex. vill man ha en ostsmörgås med sallad på sockerfritt bröd. Måste man själv medföra det sockerfria brödet. Jag tror tom att de gjort detta gratis eller för en väldigt liten slant.

Sen är det möjligt att vi lyssnat på fel spelare som anser att det inte ska vara lunch andra dagen - då har vi planerat och gjort fel. Men oavsett detta anser jag att du har gjort fel om du köpt en lunchkupong i tron av att du ska kunna äta lunch och samtidigt spela SM-par finalen. Vem som helst som är läskunnig kan räkna ut att det var en omöjlighet att förtära denna lunch.

Mvh
Micke Melander
Festivalkommittén
Tillbaka till toppen
Freja Andersson [87498]
Mon 06 August 2007, 19:39
Registrerad medlem #87498
inlägg: 3
Jag skulle vilja inflika att det snarare var utbudet av matställen inom rimligt avsånd från spelet som var problemet. Om det fanns mer än en caféteria i lokalen och ett hotell med en förbestämd rätt att väla på, t.ex. tält utanför lokalen, samarbeten med restauranger som kan ta med färdiglagat till plats eller om caféterian serverade sallader, ev. sushi/kalla rätter och annat i mer matig väg, skulle de som ville äta under en halvtimmas paus kunna göra det. På köpet skulle festivalens besökare få mer att välja på under de längre pauserna. Så ledes skulle de flesta bli tillfredsstälda eller åtminstone mindre griniga än nu.

Bridgefestivalen lockar många besökare till Jönköping, och jag finner det märkligt om staden/näringslivet i trakten inte skulle finna intresse i att arrangera/samarbeta för att få fram fler matalternativ för oss spelande under veckan. Med lite förhandling och god planering skulle man nog kunna förbättra den här punkten på flera sätt!

mvh,
och grattis Mats och Kenneth

/freja
Tillbaka till toppen
Thomas Johnsson [3718]
Mon 06 August 2007, 19:59
Registrerad medlem #3718
inlägg: 21
Mat alternativ fanns det , badhuset kunde man äta på och det låg resturang ca: 1 km från spellokalen som hade utsökt mat dagens för 65 kr. Där åt jag ett flertal gånger på och det fanns en
ett gatu kök alldelse i närheten också och hotellet naturligtvis.

mvh // Thomas
Tillbaka till toppen
Freja Andersson [87498]
Mon 06 August 2007, 20:26
Registrerad medlem #87498
inlägg: 3
Ett gatukök, med milslång kö varje matpaus, visst, men det andra matstället hann man inte till på en halvtimme. Jag tror faktiskt inte att någon förlorar på att sätta upp fler matalternativ i direkt samband med lokalen.
Tillbaka till toppen
Hans-Olof Hallén [9896]
Mon 06 August 2007, 21:04
Registrerad medlem #9896
inlägg: 551
Bäste Micke!
När informationen säljer matkuponger tror man faktiskt att de kan användas. Man visste att jag spelade A-final.
Nästa år bör man antingen spela ca 4 brickor till före pausen eller ordna så att det finns mat på hotellet. Jag beklagar om jag inte har läst programmet ordentligt, men man förutsätter ändå att det skall finnas mat som alla andra dagar vid lunchtid. En annan dag öppnade hotellet för lunch kl 12,15, men det gjorde man inte på söndagen. Planera bättre är mitt råd. Även om majoriteten inte vill ha mat finns det faktiskt spelare som behöver äta lunch före kl 15,30. Majoriteten har inte alltid rätt. Inte skall man behöva avstå från att ställa upp i SM-par för att det inte går att få lunch. Jo, jag kallar det fortfarande för katastrof.
Tillbaka till toppen
Nils Åhlén [1169]
Mon 06 August 2007, 23:21
Registrerad medlem #1169
inlägg: 41
Ingen direkt koppling till HOH:s problém. Det som Melander för övrigt överlägset sågade. Luncherna i Jönköping är det stora problemet inte bara på söndagen i parfinalen utan hela veckan.
Antalet lunchställen inom rimlig restid från spellokalen är för få.

Tillbaka till toppen
Micke Melander [7164]
Tue 07 August 2007, 06:29

inlägg: 895
Hasse mfl,
Jag har noterat önskemålet om lunchpaus. Likaså önskemålen om längre lunchtider samt att fler lunchställen önskas. Det kommer att diskuteras på nästa festivalkommittémöte när den just avslutade ska upp till revision.

Mvh
Micke
Festivalkommittén
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Micke Melander [7164], Ryszard Sliwinski [7639], Johan Grönkvist [8342], Lars-Olof Hessle [10170], Carina Wademark [12540], Andreas Jansson [19642], Jan-Erik Eriksson [30073], Björn Holm [89793]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80