Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Nynäshamns BK
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Fundering

Författare Post
Magnus Pettersson [856]
Thu 05 July 2007, 22:59
Registrerad medlem #856
inlägg: 82
För ett tag sedan hade vi en sk mentor tävling.
Det tror jag de flesta som deltog i tyckte var skoj.
Men borde vi inte försöka göra så att vi sk rutinerade spelare spelar med nybörjarna lite oftare.
Som det är nu så verkar det som att de mera rutinerade bara spelar med andra rutinerade.
Det borde ju ligga i allas intresse att få så hög standard som möjligt i klubben.
Givetvis måste det vara frivilligt att spela med vem man vill, men för att höja standarden på bridgen så tror jag det skulle vara bra att man "blandade" lite mer.
Tänker jag fel?
Vore skoj att höra vad ni andra tycker!


Vill skicka en hälsning till mina gamla bridgevänner i Sydöstra (Konga, Ryd m.m).
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Hans-Olof Hallén [9896]
Fri 06 July 2007, 07:37
Registrerad medlem #9896
inlägg: 551
Jag håller med.
Jag själv är TL för seniorbridgen varje torsdag (igår 36 par). Jag spelar med den som blir över (och det blir det ungefär varannan gång). Oftast är det en orutinerad spelare och det blir pännande äventyr. Igår fick jag spela med en mycket vetgirig spelare och jag är säker på att han tyckte om det.
Tillbaka till toppen
Magnus Pettersson [856]
Fri 06 July 2007, 10:07
Registrerad medlem #856
inlägg: 82
Jag har fått lite reaktioner på att jag skrev det här och vill därför klargöra att det absolut inte är något som kommer från styrelsen (jag är ju medlem där) utan bara min högst privata åsikt.



Vill skicka en hälsning till mina gamla bridgevänner i Sydöstra (Konga, Ryd m.m).
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Leif Malvefors [24241]
Fri 06 July 2007, 20:33
Registrerad medlem #24241
inlägg: 497
Hoppas att det var positiva reaktioner.....................

MVH Leif
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Sat 07 July 2007, 08:13
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
En gissning är att "reaktionerna" inte var positiva, då hade du väl inte nämnt det.
I så fall vill jag beklaga om någon kritiserat ditt förslag. Jag tycker det är bra.
Tillbaka till toppen
Lars-Åke Larsson [79712]
Sat 07 July 2007, 09:07
Registrerad medlem #79712
inlägg: 307
Det är garanterat bra för spelarnas utveckling att man 'blandar' rutinerade med oerfarna då o då. Vi har alltid partnergaranti 2 dagar i veckan sept-maj vilket innebär att TL spelar ungefär varannan gång, oftast med någon orutinerad och jag håller med Hans-Olof om att det är spännande och lärorikt, även för mig!
Mvh, Lars-Åke
PS Det är jag som skall föreställa den rutinerade spelaren...! DS
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Lennart Ekman [10815]
Sun 08 July 2007, 05:04
Registrerad medlem #10815
inlägg: 122
Jag tycker också det är ett utmärkt förslag, speciellt om ni kunde ha en ordinarie spelkväll med lottad parsammansättning (rutinerad/nybörjare). Alltså inte bara jourspelaren som får spela med ev. nybörjare. Och inte bara kurseleverna.
Vore kul med lite kommentarer även från Nynäshamnare.
Tillbaka till toppen
Kjell Jönsson [2208]
Sun 08 July 2007, 19:38
Registrerad medlem #2208
inlägg: 6
Jag håller med Dig Magnus det är ett bra förslag. Jag har framfört det till de som har haft kurser att vi etablerade spelare kan ställa upp på det.

Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80